کارشناس فروش ورق سیاه، اسید شویی و اسلب

کارشناس فروش ورق روغنی

کارشناس فروش گالوانیزه و رنگی

آدرس شرکت: اصفهان، خیابان سجاد، خیابان سپهسالار، ساختمان شهر ارا، طبقه اول، واحد 3
۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۰      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۱      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۲      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۳

ahaninfochannel      ahan_info

امروزه ورق گالوانیزه به عنوان یکی از محبوب ترین محصولات فولادی در کشور شناخته می شود؛ زیرا از تنوع بالایی در طرح و رنگ و همچنین گرید برخوردار بوده که همین موضوع سبب استفاده از آن در صنایع مهم شده است. دو کارخانه فولاد امیرکبیر کاشان و فولاد تاراز چهارمحال و بختیاری این محصول را با بهترین کیفیت تولید می کنند که در ادامه به بررسی تفاوت های این دو پرداخته ایم.

شرکت فولاد امیرکبیر کاشان به عنوان یکی از قدیمی ترین و اولین تولید کنندگان ورق گالوانیزه به روش غوطه وری گرم پیوسته در کشور به شمار می آید که فعالیت خود را از سال 1374 آغاز کرده است و در سال 1379 به بهره برداری رسید. ظرفیت تولید فولاد گالوانیزه این مجموعه 140 هزار تن در سال می باشد.

محصولات گالوانیزه در مجتمع فولاد کاشان به سه صورت کلاف، ورق مسطح و شیت فرم دار عرضه می شوند. عرض کلاف ها و ورق مسطح گالوانیزه کاشان از 600 تا 1250 بوده و عرض شیت های فرم دار وابسته به کلاف ورودی متغیر است. ضخامت خروجی کلاف 0/25 تا 1/5 میلی متر، قطر خارجی 1000 تا 1820 میلی متر، قطر داخلی  508 تا 610 میلی متر، حفاظت سطحی آن بدون روغن کروماته و حداکثر وزن آن 22/5 تن است.

ضخامت نهایی ورق های مسطح کاشان 0/25 تا 1/2 میلی متر، طول شیت از 0/5 تا 4 متر و حداکثر وزن پالت 5 تن است. محصولات فرم دار نیز با ضخامت 0/4 تا 0/8 میلی متر، 1/5 تا 12 متر و وزن 5 تن تولید و عرضه می شوند.

کارخانه فولاد تاراز فعالیت خود را در جهت تولید ورق های پوشش دار و گالوانیزه در سال 1395 آغاز کرد و به بهره برداری رسید. ظرفیت تولید فولاد گالوانیزه در این مجموعه 260 هزار تن و به روش غوطه وری گرم پیوسته نیز می باشد. ضخامت ورق های تولیدی در این مجموعه از 0.25 تا 2 میلی متر و عرض 1000 و 1250 میلی متر می باشد.

در فرآیند تولید ورق گالوانیزه کاشان از کروم 3 ظرفیتی استفاده می شود؛ در صورتی که به کارگیری کروم در کارخانه تاراز از نوع 3 ظرفیتی می باشد. کارخانه امیرکبیر فولاد گالوانیزه را با اسپانگل یا گل های درشت بیشتر تولید می کند؛ در صورتی که کارخانه تاراز آن ها را در نوع گل ریز و بدون گل عرضه می کند. جرم پوشش روی در مجموعه تاراز از 60 تا 270 گرم بر متر مربع می باشد. این ویژگی در کارخانه کاشان بنا به درخواست مشتری مطابق استاندارد JIS G ۳۳۰۲ و در محدوده ۹۰ تا ۲۷۵ گرم بر متر مربع است.

خواص ورق های گالوانیزه تاراز و کاشان

قیمت ورق گالوانیزه تاراز نسبت به خواص این محصولات مناسب بوده و سبب رضایت بیشتر خریداران شده است. ابتدا لازم است بدانید مجموعه تاراز یک خط اختصاصی با نام گالواتاراز برای محصولات گالوانیزه با پوشش رنگی داشته که از خواص زیادی بهره مند می باشند. از جمله این خواص می توان به زیبایی ظاهری از نظر تنوع رنگی، قابلیت رنگ پذیری بهتر، داشتن خاصیت ضد اثر انگشت بودن ورق، مقاومت در برابر خوردگی و خاصیت Self-Lubrication اشاره کرد.

برخی از این ویژگی ها مانند ضد اثر انگشت بودن سطح محصول سبب افزایش صادرات آن شده است. در مورد خاصیت آخر باید گفت استفاده از محلول های روانکار که از برخی روغن ها تشکیل شده اند، سبب افزایش قابلیت انعطاف پذیری شیت ها و کاهش به کارگیری روغن در حین فرم دهی زیر پرس های هیدرولیک شده و استفاده از آن ها را در مواردی که نیاز به فرم پذیری بالا مانند تولید لوازم خانگی می باشد؛ بیشتر کرده است.

بالا بودن کیفیت شیت های گالواتاراز به خصوص از نظر مقاومت در برابر خوردگی و اهمیت محیط زیست موضوعی بدیهی می باشد. از سوی دیگر پوشش رنگی این محصولات ارگانیک می باشد. همچنین ورق های گالوانیزه با پوشش TOC تا 250 ساعت در تست Salt spray در مقابل شوره مقاوم بوده و در مقایسه با گالوانیزه های معمولی این مقدار 3 تا 5 برابر بیشتر است.

حفاظت سطحی محصولات گالوانیزه از طریق عملیات شیمیایی غیر فعال سازی، روغن کاری یا هر دو روش انجام می شود که در کارخانه کاشان با استفاده از روش شیمیایی کروماته صورت می گیرد. این روش سبب حفاظت سطح ورق در برابر رطوبت شده و خط تشکیل شوره سفید را کاهش می دهد. وزن پوشش کروماته در هر دو طرف ورق 15 تا 20 میلی گرم بر متر مربع می باشد. قیمت ورق گالوانیزه کاشان بسته به وزن کلی کلاف، ورق یا پوشش قرار گرفته بر روی آن ها دارد. به صورتی که سفارش شما با نرخی که باید پرداخت کنید ارتباط مستقیم دارد. محصولات کاشان از با کیفیت ترین و گران ترین فولادهای گالوانیزه کشور به شمار می آیند و قادر به تأمین نیاز اکثر صنایع و تولید کنندگان می باشند.

جرم پوششی که توسط اکثر تولید کنندگان اعلام می شود، حداقل جرم پوشش روی در هر دو طرف سطح ورق می باشد. لازم به ذکر است مقدار آن در هر طرف نباید کمتر از 40 درصد تعیین شده در حالت تست یک نقطه ای باشد. این مقدار در کارخانه فولاد کاشان بر اساس درخواست مشتری در نظر گرفته می شود و معمولاً در محدوده 90 تا 275 گرم بر متر مربع است.

حتما بخوانید:تفاوت ورق گالوانیزه فولاد مبارکه و کاشان

جمع بندی

تولید کنندگان محصولات گالوانیزه در کشور هر کدام استانداردها و روش های خاصی را استفاده می کنند؛ در نتیجه نمی توان گفت کیفیت محصول گالوانیزه کدام کارخانه بهتر است. قیمت روز ورق گالوانیزه نیز بر اساس ویژگی های هر کلاف یا شیت متفاوت است. بهتر است قبل از خرید و اسعلام قیمت، کاربرد مورد نظر خود را مشخص کنید؛ زیرا نرخ هر محصول بسته به کیفیت، خواص، رنگ و ویژگی هایی که بر اساس روش تولید و کارخانه سازنده دارد، متفاوت است.

کاربری مورد نظر خریدار، تعیین کننده نیاز او برای خرید ورق گالوانیزه هر کارخانه است. به طور مثال فولاد گالوانیزه شهرکرد بیشتر در صنعت خودروسازی و صنایع سنگین استفاده می شود، اما محصولات تاراز شهرکرد بیشتر برای مصارف سبک تر و ساختمانی مناسب هستند. فولاد گالوانیزه کاشان نیز در اکثریت کاربردها به کار می رود؛ بنابراین بهتر است پیش از خرید با کارشناسان مجموعه آهن اینفو تماس گرفته و از مشاوره فنی آن ها در مورد محصول هر کارخانه و کیفیت آن برای کاربرد خود بهره مند شوید.