کارشناس فروش ورق سیاه، اسید شویی و اسلب

کارشناس فروش ورق روغنی

کارشناس فروش گالوانیزه و رنگی

آدرس شرکت: اصفهان، خیابان سجاد، خیابان سپهسالار، ساختمان شهر ارا، طبقه اول، واحد 3
۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۰      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۱      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۲      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۳

ahaninfochannel      ahan_info

امروزه یکی از سخت ترین و با کیفیت ترین خودروهای جهانی و چند منظوره که اعتبار ویژه ای در میان تمامی خودروهای پیشرفته دارد، تویوتا لندکروزر می باشد. این محصول بیشترین طرفدار را به خصوص در خاورمیانه کسب کرده است، البته که قانون ممنوعیت واردات خودرو با حجم موتور بالاتر از 2500 سی سی سبب شد که هنوز این خودرو مانند بسیاری دیگر مجوز حضور در کشور ما را نداشته باشد که  در این مطلب به بررسی کامل تویوتا لندکروزر می پردازیم.

خرید خودروهای دست دوم

همان طور که می دانید نرخ محصولات فولادی و ورق های خودرو تأثیر ویژه ای در تولید خودروهای داخلی و خارجی دارد؛ به همین دلیل است که قیمت ورق گالوانیزه در این موضوعات مؤثر و چشمگیر است. نرخ این خودروی پر طرفدار به گونه ای بالا رفته است که حتی مدل های دست دوم و قدیمی تر نیز از دسترس خریداران خارج شده است. با این حال با وجود افزایش هزینه ها، هنوز هم بازار دست دوم تویوتا شلوغ است؛ زیرا امروزه خودروهای لوکس موجود در بازار کمتر قادر به شبیه سازی ویژگی های این محصول می باشند که در مقاله لوکس ترین ماشین های جهان در سال ۲۰۲۳ نیز میتوانید درباره آن بیشتر بخوانید

به طور معمول اکثر خودروهای لوکس SUV با این رنج قیمت، همراه با شاسی یکپارچه در سطح کراس اوورها قرار می گیرند و با وجود ویژگی های مثبت، قادر به حرکت در مسیرهای دشوار خارج جاده ای نمی باشند. از سوی دیگر زمانی که مبحث استحکام و دوام خودروها در میان باشد، تنها نامی که به میان می آید، تویوتا لندکروزر است؛ زیرا شرایط فعلی به گونه ای پیش می رود که واردات خودرو، سبب بالاتر رفتن سن خودروهای لوکس داخل کشور شده و استهلاک پایین می تواند برگ برنده فوق العاده ای باشد.

لازم به ذکر است اگر بخواهیم مقایسه ای بین تویوتا لندکروزر و خودروهایی مانند پورشه کاین در مدل و کارکرد داشته باشیم، امتیاز برتر به تویوتا تعلق می گیرد. هر چند که هر دوی این محصولات برای کاربری های متفاوتی استفاده می شوند و تنها در بازار با یک دیگر مقایسه می شوند.

بررسی تویوتا لندکروزر  VXR

ویژگی های بسیاری سبب محبوبیت لندکروزر در بین افراد در کل جهان و خاورمیانه شده است. از جمله مهم ترین آن ها می توان به داشتن مقاومت بالا در برابر شرایط آب و هوایی منطقه و حساسیت پایین به کیفیت سوخت اشاره کرد. البته این به معنی سازگار بودن تویوتا با بنزین معمولی نمی باشد، اما حساسیت آن در مقایسه با مدل های ولوو XC90 دارد. دلیل این مزیت مربوط به دوام بالای قطعات به کار برده شده، خصلت های آفرودی و ابهت مثال زدنی در این خودرو می باشد. کاربرد محصولات فولادی در صنعت خودروسازی بسیار رایج است و برای اطلاع از نرخ آن ها مانند قیمت روز ورق سیاه می توانید به صفحه جداول وب سایت آهن اینفو مراجعه نمایید.

البته که به دلیل ارزان تر بودن قیمت سوخت در خاورمیانه نسبت به سایر کشورهای اروپایی، نیاز شدید تویوتا لندکروزر به سوخت چندان به چشم نمی آید. از جمله دیگر ویژگی های این خودرو می توان به داشتن کیفیت سواری بالا با وجود داشتن شاسی مستقل و زیر بندی قرص و محکم آفرودی اشاره کرد. همچنین به لطف وجود وزن سنگین بدنه و سیستم تعلیق کارآمد، به خوبی از پس جذب ضربات وارده بر می آید.

برای بررسی شتاب تویوتا باید گفت حداکثر سرعت، شتاب و پایداری آن هم در مقایسه با چیزی که از این کلاس بدنه انتظار می رود، مناسب بوده و اگر قصد مقایسه آن را با مدل های کراس اوور اسپرت نداشته باشیم، رضایت مطلوبی از ویژگی های این محصول به دست می آید، البته که این مقایسه به هیچ عنوان درست نیست.

از سوی دیگر باید گفت ابعاد بزرگ این خودرو برای رانندگی های شهری و شلوغ مناسب نمی باشد، در عوض برای سفرهای جاده ای و خارج از جاده نیز ایده آل و فوق العاده می باشد. لازم به ذکر است تویوتا لندکروزر برای آفرودهای به شدت سنگین، نیاز به کیت های مخصوص و تغییرات در ظاهر و باطن خود دارد، اما برای تفریحات معمولی می توان از کیفیت بالا و خصوصیات جذاب آن بهره برد.

همچنین برای اطلاع بیشتر از جزییات ورق سیاه به مقاله ورق سیاه چیست مراجعه کنید.

بررسی اتاق تویوتا VXR

با وارد شدن به اتاقک لندکروزر با فضایی مشابه با یک دژ مستحکم رو به رو می شوید. انتقال حس قدرت از طریق فرم حجیم داشبورد در کنار ادوات نسبتاً زمخت داخلی و خطوط تند و تیز به کار رفته انجام می شود. از نظر متریال به کار رفته باید گفت کیفیت فوق العاده ای داشته و مونتاژ عالی قطعات در کنار ارگونومی فوق العاده ادوات بسیار چشمگیر است. همچنین کلید های کنترلی بزرگ ماشین نیز با هدف بهبود کارایی در شرایط خاص به طور مثال در زمان استفاده از دستکش، به طوری طراحی شده اند تا در هر موقعیتی به راحتی لمس شوند.

از لحاظ راحتی صندلی ها می توان به تشبیه آن ها به مبلمان های لوکس خانگی اشاره داشت! آپشن های داخلی و پر شمار سبب ایجاد ایمنی، زیبایی و رفاه کامل شده و با توجه به ابعاد غول آسا بدنه کاملاً مشخص است که از لحاظ نشستن و راحتی برای فضای پا و سر مشکلی وجود ندارد. البته که در ردیف سوم کمی محدودیت وجود دارد. تویوتا لندکروزر صندق عقب جادار و بزرگی داشته که سبب راحتی قرار دادن وسایل در آن می شود.

بررسی طراحی تویوتا

ممکن است در مورد طراحی تویوتا لندکروزر مقداری کم کاری شده باشد؛ زیرا به روز رسانی های آن بسیار دیر به دیر انجام می شود. با این حال همین نکته باعث شده تا نماینده تولید این خودرو پرستیژ و شخصیت منحصر به فردی پیدا کند. در واقع طرفداران قدیمی این محصول به اندازه ای بر دیدن ظاهر غول آسا و خطوط قدرتی بدنه تعصب دارند که به سختی مدل های کوچک تر و متفاوت تر را پذیرا هستند؛ به همین علت مدل های جدید شباهت غیر قابل انکاری نسبت به نسل های قبلی دارند.

با این حال اگر دقت داشته باشید این روند در سایر خودروهای شاسی بلند آفرودی رایج بوده و تغییرات ظاهری اندک و تأکید بر اصالت کلی خودرو یک رسم نانوشته در تولید این سبک از اتومبیل ها می باشد. مشابه این سبک طراحی را در بنز G کلاس و جیپ رانگلر می توان مشاهده کرد.

مشخصات تویوتا لندکروزر VXR

زیر کاپوت لندکروزر VXR یک پیشرانه غول‌پیکر 8 سیلندر تنفس طبیعی با 32 عدد سوپاپ و 4664 سی ‌سی حجم قرار گرفته که در مقایسه با نسخه ‌های 6 سیلندر (GXR) سبب ایجاد قدرت بسیار بیشتری می شود. البته نیروی اسب بخار در بهترین حالت به 284 می رسد که ممکن است برای چنین موتوری عدد قابل توجهی نباشد، اما تویوتا تحت عنوان یک خودرو سنگین وزن و قدرتی، بیشتر به گشتاور نیاز دارد و 445 نیوتن‌متر تورک تولیدی این موتور برای استفاده‌های این ماشین فوق العاده به نظر می رسد.

با این اوصاف می توان غول 2590 کیلوگرمی تویوتا را در چیزی حدود 9 ثانیه از حالت سکون به سرعت یک صد کیلومتر بر ساعت رساند و شتاب گیری را تا حوالی عدد 200 کیلومتر بر ساعت ادامه داد. خودروی تویوتا لندکروز برای شتاب و سرعت ساخته نشده و اهداف دیگری دارد. بیشترین اهداف آن مربوط به مواردی است که آفرودی های چالاک و اسپرت بازار در آن توانایی ندارد.

جعبه دنده تعبیه شده در این محصول از نوع 5 سرعته اتوماتیک و با امکان انتخاب حالت های متنوع انتقال قدرت می باشد و قادر است هر 4 چرخ را درگیر کند. از دیگر مشخصات فنی این محصول می توان به سیستم تعلیق جناغی دوبل در جلو و مولتی لینک عقب، سامانه دو دیفرانسیل با قفل الکترونیکی و محدود کننده لغزش و انواع و اقسام سیستم‌ های کمکی نظیر سیستم کرال (Crawl) کنترل و سامانه تعلیق  KDSS  اشاره داشت.

امکانات و تجهیزات تویوتا لندکروزر VXR

با در نظر گرفتن سال ساخت لندکروزهای موجود در کشور و جهش تکنولوژی، نباید انتظار زیادی از نماینده تولید این محصول داشته باشیم. برای اطلاع از قیمت ورق روغنی که در صنعت خودروسازی بسیار استفاده می شود، بهتر است به وب سایت آهن اینفو مراجعه کنید. با این وجود نسخه VXR با داشتن تجهیزات بیشتر در مقایسه با  GXR در رتبه بالاتر قرار داد. از جمله این تجهیزات می توان به موارد زیر اشاره کرد:

ایربگ‌ های جلو، جانبی و پرده ‌ای به همراه ایربگ ‌های زانویی، کمربندهای ایمنی پیش‌کشنده و محدود کننده، سیستم تعلیق پیشرفته KDSS، سامانه کرال کنترل، تهویه مطبوع چهارکاناله برای سرنشینان جلو و عقب، صندوق برقی، سنسورهای جلو و عقب، ترمزهای مجهز به سیستم ضد قفل و توزیع الکترونیکی به همراه سیستم ترمز کمکی، سامانه کمکی حرکت در شیب، کنترل کشش و پایداری هوشمند، کروز کنترل، کنترل حرکت در سربالایی و سرازیری، تنظیم ارتفاع اتومات نور چراغ های جلو، چراغشور، فرمان حساس به سرعت، سیستم صوتی حرفه ‌ای با 9 اسپیکر و DVD چنجر، نمایشگر مرکزی و سقفی، دوربین دید عقب، قطب ‌نما، سانروف برقی، آینه الکتروکرومیک، صندلی ‌های برقی مجهز به گرمکن، تهویه و ماساژور و ...

جمع بندی

در این مطلب به بررسی ویژگی ها، مشخصات فنی و کاربرد تویوتا لندکروزر مدل VXR پرداختیم. این محصول یکی از بهترین خودروهای آفرودی به شمار می آید که البته بالا رفتن قیمت نجومی آن سبب محبوبیت بیشتر مدل های قدیمی و دست دوم در کشور شده است. از سوی دیگر این محصول در مقایسه با خودروهایی مانند پورشه کاین، ماکان، بی ام و X4 در بدنه و زمانی که بحث از شتاب و هلدینگ باشد، عقب می ماند، اما از لحاظ خصوصیات آفرودی در رتبه بسیار بالاتری قرار می گیرد. نرخ محصولات فولادی در خودروسازی بسیار تأثیر گذار بوده و از این رو هزینه های ورق خودرو مانند قیمت روز ورق شیروانی گالوانیزه که در ساخت و ساز تأثیر دارد، در صنعت حمل و نقل نقش به سزایی دارند.