کارشناس فروش ورق سیاه، اسید شویی و اسلب

کارشناس فروش ورق روغنی

کارشناس فروش گالوانیزه و رنگی

آدرس شرکت: اصفهان، خیابان سجاد، خیابان سپهسالار، ساختمان شهر ارا، طبقه اول، واحد 3
۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۰      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۱      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۲      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۳

ahaninfochannel      ahan_info

یکی از مهم ترین مسائل جوامع امروزی، خرید مسکن می باشد که با بحران های زیادی همراه است. این بحران ها می توانند شامل متراژ، منطقه مسکونی، امنیت، قیمت، امکانات، سیستم های داخلی، نزدیکی به مرکز شهر و ... باشند. هر شخص خریدار یک سری از این عوامل را اولویت قرار داده تا بتواند رفاه و آسایش خود و دیگر ساکنان را تأمین کند، اما یک مسئله مهم در خرید مسکن، مربوط به میزان درصد تورم و تأثیر آن بر قیمت خانه ها و مکان های مختلف می باشد که همواره در حال تغییر و نوسان است.

یک سری عوامل به صورت مستقیم و غیر مستقیم بر نرخ مسکن اثرگذار هستند؛ از این رو برای ارائه دقیق یک پیش بینی درست در مورد قیمت مسکن در سال 1403 باید میزان تغییر این عوامل و درصد اثرگذاری آن ها بر قیمت مسکن را در نظر بگیریم. در این صورت است که یک شخص معمولی بدون مشورت گرفتن از یک شخص متخصص در زمینه مسکن مانند مشاوران املاک می تواند درصد نوسان این عوامل را در نظر گرفته و سپس اقدام به خرید خانه نماید.

اصلی ترین عاملی که بر نرخ مساکن به صورت مستقیم تأثیر می گذارد میزان تورمی است که در مصالح ساختمانی که اکثر آن ها فولادی نیز هستند، به وجود می آید. قیمت مصالح فولادی نیز تحت تأثیر یک سری عوامل جداگانه جهانی قرار دارد که هر کدام دچار نوساناتی هستند. در ادامه به بررسی دقیق تر این موضوع به همراه سایر عواملی که باید برای خرید مسکن در سال جدید در نظر بگیرید، می پردازیم. با این حال پیشنهاد می شود با رکود فعلی که در سال 1402 در بازار مسکن اتفاق افتاد، نرخ مسکن در سال 1403 به صورت ثابت یا کاهشی اعلام شود، اما این موضوع نیز بسته به تورم اقتصادی، عرضه و تقاضا، قیمت مصالح و سایر مواردی که در ادامه ذکر می شود، متفاوت است.

برای اطلاع از قیمت اسلب فولاد مبارکه به دسته بندی مربوطه مراجعه نمائید.

بررسی عوامل مؤثر بر قیمت مسکن

همان طور که می دانید بسیاری از افراد به خصوص از قشر جوان توانایی خرید برای خرید یک خانه در مناطق مناسب را ندارد، اما علت آن چیست؟ یکی از مهم ترین مباحث در این زمینه تغییر در نرخ مواد اولیه مورد نیاز در ساختمان سازی است. بسیاری از افراد پیمانکار با پیش فروش کردن واحد های نیمه ساخته به ادامه روند ساخت و ساز می پردازند؛ زیرا هزینه ها همواره در حال تغییر و نوسان بوده و پیش بینی آن ها از ساخت یک مسکن در ابتدای سال با آخر سال متفاوت است.

با این وجود هزینه ها و تعرفه هایی که برای مواردی مانند حمل و نقل، خاک برداری، ماشین آلات مورد نیاز در زمین ساخت، شرایط منطقه و ... از مواردی هستند که در ابتدای هر سال قیمت مشخصی دارند و تنها در صورت به وجود آمدن یک سری شرایط خاص، تغییر می کنند، اما به صورت کلی تعرفه آن ها ثابت است. مواردی که در ادامه به شرح آن ها می پردازیم عواملی هستند که به صورت غیر مستقیم و مستقیم تأثیر به سزایی در قیمت مسکن دارند.

برای اطلاع از قیمت و خرید ورق برشی به دسته بندی مربوطه مراجعه نمائید.

تورم اقتصادی

یکی از مهم ترین مواردی که بر قیمت مسکن و پیش بینی برای آن اثرگذار بوده است، میزان درصد تورم هزینه های ساخت و ساز است. افزایش تورم در سال 1402 حدود 79 درصد برآورد شده که سبب رکود در بازار مسکن گردیده است. این موضوع به علت بالا رفتن هزینه مصالح ساختمانی، دلار، قیمت هر متر مربع، منطقه جغرافیایی و ... می باشد. این در صورتی است که نرخ سایر محصولات حدود 46 درصد تورم داشته است. از این رو با بالا رفتن قیمت مسکن، توانایی مالی افراد برای خرید کاهش یافته و سبب ایجاد رکود در بازار شده است.

به دنبال آن اگر احتمال کاهش هزینه های ساخت و ساز یا ثابت ماندن آن ها بر اساس نرخ دلار و نوسانات ارز وجود داشته باشد، ممکن است در سال 1403 کمی از رکود بازار مسکن از بین رفته و همچنین با افزایش حقوق و دستمزدها افراد بتوانند توانایی بیشتری برای خرید خانه به دست آورند.

برای اطلاع از قیمت ورق گالوانیزه رنگی به دسته بندی مربوطه مراجعه نمائید.

عرضه و تقاضا

به طور کلی بهتر است بدانید میزان تقاضا برای خرید مسکن اتفاقا بسیار هم بالاست، اما مسئله ای که سبب ایجاد مشکلات در خرید و بالا رفتن قیمت خانه ها شده است، این است که بسیاری از ملک ها باید برای استفاده خریداری شوند. با یک مثال ساده می توان گفت بر اساس گزارشات و تحقیقات در این مورد، بسیاری از مساکن در شهرهای مختلف خریداری شده اند، اما خالی و بدون سکنه هستند!

این در صورتی است که سایر افراد توانایی مالی برای خرید خانه ها را ندارند؛ زیرا به سبب خرید قبلی افراد سودجو در این زمینه و خالی بودن مساکن، آن ها به دنبال فروش با قیمت بالاتر و به دست آوردن سود بیشتر در این زمینه هستند. با این حال پیش بینی می شود با راه اندازی قانون گرفتن مالیات از این افراد، تعداد مساکن خالی و بدون سکنه کاهش یابد.

برای اطلاع از قیمت و فروش ورق رنگی فولاد مبارکه به دسته بندی مربوطه مراجعه نمائید.


قیمت محصولات فولادی

به علت این که بسیاری از مواد اولیه و مصالح ساختمانی مورد نیاز برای ساخت و ساز، ورق ها و مقاطع فولادی هستند، قیمت آن ها تأثیر به سزایی در وضعیت هزینه های ساخت دارد. امروزه از ورق های فولادی مانند گالوانیزه، سیاه، رنگی و شیروانی در قسمت های مختلف ساختمان و از مقاطعی مانند میلگرد، تیرآهن، ناودانی، نبشی، سپری و ... برای تیر و ستون، تحمل بارهای ساختمان و... استفاده می کنند.

به طور مثال ورق گالوانیزه برای ساخت ساندویچ پانل، قوطی و پروفیل مورد استفاده قرار می گیرد. پروفیل ها برای درب و پنجره در ساختمان کاربرد دارند. ساندویچ پانل های گالوانیزه از ارزان ترین و پرکاربردترین مصالح برای پوشش سقف ها و دیوارهای مختلف ساختمان هستند که از مقاومت بسیار بالایی در برابر انواع شرایط آب و هوایی برخوردار می باشند. ارزان بودن این نوع سقف ها به علت مناسب بودن قیمت ورق گالوانیزه است که در بین سایر ورق های فولادی از مزایای زیادی بهره مند است. این محصول به علت قابلیت رنگ پذیری، فرم پذیری، جوشکاری، نصب آسان و فرآیند تولید پرسرعت در ساخت محصولات رنگی و شیروانی برای پوشش دهی سقف انواع مکان ها به کار برده می شود.

از سوی دیگر بسیاری از قسمت های مختلف ساختمان از ورق سیاه به عنوان نخستین و مقرون به صرفه ترین ورق فولادی ساخته می شود. این محصول به علت داشتن ویژگی های خاص بسته به گریدهای مختلفی که دارد، در ساخت اسکلت فلزی برای تحمل بارهای مختلف وارده به ساختمان، ساخت در و پنجره، انواع پروفیل های باز و بسته، قوطی ها و لوله های تأسیساتی، ساخت پله و نرده، حفاظ های فلزی و ... به کار می رود. قیمت ورق سیاه نیز نسبت به ویژگی هایی مانند استحکام، مقاومت به خوردگی، قابلیت جوش کاری، افزایش مقاومت اتصالات و ... مناسب بوده و از این رو مصارف زیادی را به خود اختصاص داده است.

وضعیت بازار مسکن

بازار مسکن نیز با رکود بسیار بالایی به خصوص در بحث محصولات فولادی در چند ماه اخیر سال 1402 همراه بوده است؛ زیرا نرخ این محصولات با وجود مناسب بودن، دچار نوساناتی بر اثر قیمت دلار، ارز، وضعیت بورس، استاندارد های تولید، کارخانجات سازنده، هزینه های حمل و نقل، تعرفه های محصولات وارداتی، نرخ جهانی شمش، عرضه و تقاضا، سایز و ابعاد می باشند.

با این وجود شرایط منطقه جغرافیایی، نوع قالب بندی، ساختمان بتنی یا فلزی، قیمت مصالحی مانند گچ، سیمان، بتن، نیروی انسانی مورد نیاز، تعداد طبقات، شهرداری منطقه، رعایت قوانین ساخت و ساز، سیستم ها و شیرآلات به کار رفته در داخل، نوع سقف و... همگی بر نرخ ساختمان سازی، میزان زمان در ساخت، قیمت مسکن و توان خرید مردم مؤثر هستند. به همین علت است که بازار همواره دچار نوسان بوده و مشاوران قیمت های دقیق و ثابتی را در بازه چند ماهه نخواهند داشت.

هزینه های حمل و نقل مصالحی مانند میلگرد، تیرآهن، سنگ، گچ، سیمان، پلیت و انجام عملیات های برشکاری، جوشکاری و ... توسط نیروهای کار بر روی آن ها یک تعرفه خاصی در هر سال داشته و بسته به منطقه جغرافیایی، نوع رفت و آمد کارگران و ... متفاوت است. مبالغ کرایه های جاده ای، بین شهری، داخل شهر، منطقه ای، حمل بار تریلی و کامیون نیز به همراه نیروی کار در هر سال توسط نظام مهندسی اعلام می گردد.

وضعیت تورم

یکی از اصلی ترین عواملی که سبب افزایش قیمت ها در صنعت مهمی مانند ساخت و ساز شده است، وضعیت تورم کشور است که همواره با فراز و نشیب همراه بوده است. در سال 1402 متوسط قیمت هر متر مربع از واحدهای مسکونی در تهران به 77 میلیون تومان رسیده است که نشان دهنده افزایش تورم 79 درصدی نسبت به سال 1401 می باشد. این در صورتی است که نرخ تورم سایر کالاها در حدود 46 درصد است.

همین میزان تورم سبب رکود در بازار مسکن و در نتیجه کاهش قیمت مصالح به خصوص آهن آلات مربوط به ساخت و ساز شده است. در واقع تورم مسکن 2 برابر تورم عمومی کشور می باشد و باعث کاهش قدرت خرید مردم در این صنعت شده است؛ زیرا قیمت ها خارج از حدود متعارف رشد کرده و قابلیت دسترسی افراد به آن وجود ندارد.

جمع بندی

در نهایت باید گفت پیش بینی بسیار دقیقی از وضعیت مسکن وجود نخواهد داشت تا زمانی که نوسانات زیادی بر قیمت مصالح ساختمان سازی (فولادی و غیر فولادی) وجود دارند و پایه اصلی آن ها نرخ دلار و ارز جهانی می باشد. با این وجود به علت رکود بسیار زیادی که در خرید و فروش مسکن در سال 1402 پدیدار شده است، پیش بینی می شود در سال 1403 با ثبات قیمت مصالح و دلار، نرخ مساکن نیز ثابت و قابل قبول باقی بماند.