کارشناس فروش ورق سیاه، اسید شویی و اسلب

کارشناس فروش ورق روغنی

کارشناس فروش گالوانیزه و رنگی

آدرس شرکت: اصفهان، خیابان سجاد، خیابان سپهسالار، ساختمان شهر ارا، طبقه اول، واحد 3
۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۰      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۱      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۲      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۳

ahaninfochannel      ahan_info

ورق های فولادی طی فرایندهای نورد گرم و سرد خواص و ویژگی هایی را دریافت می کنند که استفاده از آن ها را افزایش داده است. آن ها از طریق فرایند نورد گرم به گالوانیزه و سپس به ورق های رنگی تبدیل می شوند. آن ها به تنهایی نیز در انواع مختلفی از نظر رنگ و طرح تقسیم بندی می شوند.

ورق های رنگی در انواع شیروانی نیز تولید می شوند که برای سقف سوله ها، سقف های شیروانی و ... مورد استفاده قرار می گیرند. از طرح های مختلف ورق های شیروانی می توان به طرح سفال اشاره کرد که در صنعت ساختمان سازی بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین از ویژگی های منحصر به فردی از جمله کیفیت ظاهری بالا و تنوع رنگ بسیاری بهره مند می باشد. این خصوصیات در میزان خرید و فروش آن ها مؤثر است و یکی از مناسب ترین مصالح برای سقف های شیروانی است.

از جمله کاربرد های ورق طرح سفال که خود انواع مختلفی نیز دارد، می توان به ساخت آلاچیق، پوشش های سقف، سر در ساختمان ها و ... اشاره کرد. آن ها در ضخامت ها و ابعاد مختلفی تولید و عرضه می شوند. همچنین این محصول از وزن سبکی برخوردار است که به آن قابلیت استفاده در مناطق زلزله خیز را می دهد. دیگر خصوصیات بارز این طرح شامل ظاهر زیبا، تنوع رنگ بالا و عدم پوسیدگی و شکستگی آن می شود.
انواع

همان گونه که گفته شد ورق‌ های طرح سفال انواع مختلفی دارند، پر طرفدارترین انواع ورق طرح سفال عبارت اند از:

ورق طرح سفال پالرمو (سوئدی)


این طرح یکی از اصلی ترین انواع ورق های سفالی می باشد که برای ساخت ورق های شیروانی که در ساختمان های ویلایی استفاده می شوند، کاربرد دارد. مقاومت در برابر شکستگی و وزن کمتر در مقایسه با بقیه ورق ها از ویژگی های منحصر به فرد این محصول می باشد که سبب تمایز با دیگر محصولات می شود. همچنین تنوع رنگی بالا در فروش این محصول اثرگذار می باشد.

بهتر است بدانید ورق های طرح سفال پالرمو در عنوان های ورق طرح سفال سوئدی یا طرح سفال ژاپنی نیز شناخته می شوند. استفاده از این محصول برای مناطق پر بارش بسیار کاربرد دارد و علاوه بر سبک بودن، مقاومت بالایی نیز در برابر زلزله، شکستگی و پوسیدگی دارد. البته همان طور که می دانید بیشتر این ویژگی ها به سبب ورق رنگی مورد استفاده در ساخت این فلزات است. قیمت ورق رنگی نیز به نوعی تأثیر به سزایی در تولید ورق های شیروانی از جمله سفالی پالرمو دارد. همچنین ابعاد آن نیز برگرفته از این محصول می باشد؛ از این رو با ضخامت ‌های ۱۶/۰ تا ۷۰/۰ میلی ‌متر و عرض ۱۰۰ تا ۱۲۵ میلی ‌متر تولید و عرضه می‌ شود.

ورق طرح سفال ژنوا

نام های دیگر ورق طرح سفال ژنوا یا جنوا ورق طرح سفال فرانسوی و ورق طرح سفال ایتالیایی می باشد که کاربرد وسیعی در استفاده جهت سقف های شیروانی و آلاچیق های مختلف دارد. جنس کلی ورق ژنوا از گالوانیزه و همراه با رنگ کوره ای می باشد. خصوصیات منحصر به فرد این محصول شامل وزن بسیار سبک، استحکام بالا و زیبایی و ایمنی آن می شود. این نوع از ورق ها در رنگ های نارنجی، قهوه ای، زرد، سبز، آبی، سفید، بنفش، صورتی و قرمز ساخته می شوند. البته ممکن است بخواهید از قیمت هر متر ورق شیروانی با این طرح ها مطلع شوید، اما در این مورد باید گفت نرخ این فلزات بر اساس کیلویی و وزن آن ها محاسبه می شود؛ از این رو باید ابعاد مد نظر خود را به صورت دقیق انتخاب کرده و سپس سفارش خود را ثبت نمایید.

ورق طرح سفال پرچین

ورق های طرح سفال پرچین در عنوان های ورق بام تایل یا ورق آردواز نیز مشهور می باشند. این محصول با ضخامت های ۱۶/۰ تا ۷۰/۰ میلی‌ متر و عرض ۱۰۰ تا ۱۲۵ میلی‌ متر ساخته می شود. ورق های طرح سفال پرچین از لحاظ طول، به سه نوع زیر تقسیم می شوند:

  • ورق طرح سفال پرچین یک پله
  • ورق طرح سفال پرچین دو پله
  • ورق طرح سفال پرچین سه پله

کاربرد این ورق نیز جهت ساخت سقف های شیب دار، آلاچیق ها، سایه بان ها، سر در منازل و... می باشد. از دیگر خصوصیات مهم این ورق ها می توان به مقاومت آن ها در برابر تغییرات آب و هوایی، زلزله، بادهای شدید، نور خورشید، آتش سوزی و... اشاره کرد و البته این خصوصیات به روش تولید و مواد اولیه آن ها باز می گردد که در واقع همان فولاد گالوانیزه است. البته جدا از انتقال خصوصیات، قیمت ورق گالوانیزه نیز تأثیرات به سزایی در نرخ ورق های شیروانی سفالی با طرح های مختلف دارد، با این حال این فلزات به سبب فرم دهی توسط دستگاه فرمینگ، قیمت بالاتری را نسبت به ورق گالوانیزه به خود اختصاص داده اند.

کاربرد انواع ورق های طرح سفال


به صورت کلی کاربرد انواع ورق های طرح سفال بیشتر در مصارف کوچک و عمومی تر می باشد و نمی توان از آن ها برای مصارف بسیار سنگین و عظیم مانند پتروشیمی استفاده کرد. این موضوع نیز به سبب استفاده از ورق های روغنی و گالوانیزه می باشد. این فلزات از طریق اسیدشویی و سپس انجام فرآیند نورد سرد بر روی ورق های سیاه تولید می شوند و به همین علت فرآیند حاصل سبب کاهش ضخامت و پرداخت سطحی آن ها خواهد شد. قیمت ورق روغنی نیز به نوعی به شکل غیر مستقیم بر قیمت ورق سفالی مؤثر است، اما به علت بهبود خواص مکانیکی، بهترین انتخاب به شمار می آید. حال بهتر است بدانید با وجود این توضیحات از ورق‌ های طرح سفال می‌ توان در مصارف و کاربردهای گوناگونی استفاده کرد که در زیر برخی از آن ها را نام می بریم:

  • استفاده برای سردر منازل
  • استفاده جهت سقف ساختمان
  • کاربرد برای پوشش سقف ویلا
  • استفاده جهت سقف ‌های شیروانی و سقف ‌های شیب‌ دار
  • کاربرد برای آلاچیق‌ ها
  • استفاده جهت سایه ‌بان
  • استفاده برای ساخت پارکینگ
  • کاربرد جهت عایق ‌کاری و ...

مزایای استفاده از ورق طرح سفال


در صنعت ساختمان‌ سازی و ساخت ‌و ساز بازار رقابتی خیلی خوبی بین تمام انواع مختلف آهن‌ آلات شکل‌ گرفته است و این باعث شده که روز به ‌روز بر تنوع و کیفیت آهن ‌آلات موجود در بازار افزوده شود. تولید و ارائه ورق طرح سفال نیز مزایای بسیاری دارد که به برخی از مزایای ورق طرح سفال اشاره می ‌کنیم.

این ورق ها به علت دارا بودن ویژگی های منحصر به فرد، از نظر مقاومت و کیفیت ظاهری کاربردهای زیادی در صنعت ساخت و ساز دارند. نصب آسان و به سرعت نیز از دیگر مزیت های استفاده از آن ها می باشد. برخوردار بودن از وزن پایین قابلیت مقاوم بودن در برابر زلزله را برای آن ها فراهم کرده و به راحتی می توان آن ها را به جای دیگری انتقال داد.

از نکات مورد توجه در استفاده از این محصول نیاز به یک زیر سازی ساده می باشد که به وسیله نصب یک خرپای ساده انجام می شود. مقاومت در برابر آتش سوزی و کیفیت ظاهری مناسب آن را جهت استفاده برای دکوراسیون یا فضای بیرونی سازه مناسب می کند. همچنین رنگ آمیزی این محصول در حین تولید آن صورت می گیرد؛ به همین علت نیازی به رنگ آمیزی مجدد ندارد. برخی از مزایای استفاده از ورق های طرح سفال شامل موارد زیر می شود:

  • نصب آسان در کم ترین زمان ممکن
  • سازگاری با شرایط جوی و محیطی
  • وزن پایین این محصول
  • مقاومت بالا در برابر زلزله و سیل و بلایای طبیعی
  • قیمت مناسب ورق طرح سفال
  • زیبایی  ظاهری
  • به این علت که هسته ورق ‌های طرح سفال از فلز می باشد، باعث ایجاد دوام و ماندگاری بالایی برای این محصول می ‌شود که از لحاظ امنیت و اقتصادی بودن قابل توجه است.
  • گالوانیزه بودن جنس این ورق ‌های طرح سفال یکی دیگر از مزایای آن است که باعث می‌ شود تا در تماس با شرایط جوی و رطوبت دچار زنگ ‌زدگی نشوند؛ بنابراین می‌ توان از آن‌ ها در مناطق پر بارش هم به‌ راحتی استفاده کرد.
  • از مزایای ورق طرح سفال این است که جنس آهنی دارد و از این رو در مناطق با رطوبت بالا، در برابر عواملی مانند گیاهان هرز، خزه‌ ها و غیره که باعث خرابی زود هنگام ساختمان ‌ها می ‌شوند، مقاوم می باشد.
  • ورق ‌های طرح سفال دارای رنگ کوره‌ ای هستند و این عامل باعث می‌ شود که ماندگاری رنگ آن‌ ها بسیار بالا باشد و با گذشت زمان در مقابل شرایط جوی و تابش آفتاب و غیره تغییر رنگ و حالت نمی ‌دهد.
  • جنس ورق طرح سفال از ورق گالوانیزه است که منجر به پوسیده نشدن آن ها می گردد. 

حتما بخوانید:ورق رنگی چیست

جمع بندی

با مطالعه این مقاله دریافتیم که یکی از انواع ورق ‌های گالوانیزه، ورق طرح سفال است و از مصالحی است که در صنعت ساختمان سازی استفاده می شود و علاوه بر داشتن زیبایی ظاهری، دارای طرح های متنوع پالرمو، ژنوا و پرچین می باشد. ورق های طرح سفال یکی از مناسب ترین مصالح برای پوشش دهی سقف های شیروانی بوده و طیف رنگی متنوعی را به خود اختصاص می دهند و این موضوع به سبب فرآیند ساخت آن ها می باشد که از طریق فرم دهی ورق های گالوانیزه و رنگی است. این محصولات خود از فرآیندهای گالوانیزاسیون و رنگ آمیزی غلتکی تولید شده و بارزترین مشخصه آن ها استحکام در برابر خوردگی و زنگ زدگی می باشد. حال با انتقال این خصوصیات از ورق های گالوانیزه به ورق های طرح سفال، سبب کاربرد و محبوبیت هر چه بیشتر این فلزات به خصوص در مناطق معتدل و مرطوب شده اند.