کارشناس فروش ورق سیاه، اسید شویی و اسلب

کارشناس فروش ورق روغنی

کارشناس فروش گالوانیزه و رنگی

آدرس شرکت: اصفهان، خیابان سجاد، خیابان سپهسالار، ساختمان شهر ارا، طبقه اول، واحد 3
۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۰      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۱      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۲      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۳

ahaninfochannel      ahan_info

محصولات اسیدشویی در واقع همان ورق های سیاه می باشند که ناخالصی ها و آلودگی های آن به طور کامل حذف و پاکسازی شده است. حال برای خرید این فلزات بهتر است نکاتی را در مورد آن ها بدانید؛ زیرا درست است که با پاکسازی شیت های گرم، ورق های اسیدشویی تولید می شوند، اما تفاوت های بسیاری با این محصول دارند.

ورق های اسیدشویی به طور معمول توسط 3 کارخانه اصلی فولاد مبارکه اصفهان، فولاد غرب و شرکت هفت الماس تولید می شوند که از این محصول برای کاربردهای خاص و همچنین ساخت سایر ورق های فولادی استفاده می کنند. تشخیص این محصول به سبب شباهت به ورق های روغنی ممکن است کمی دشوار باشد، اما با این وجود در ادامه به بررسی کارخانجات تولیدکننده، گریدها، ابعاد، قیمت و انواع ورق های اسیدشویی پرداخته ایم تا بتوانید محصول مناسبی را برای کاربری مد نظر خود خریداری نمایید.

نکات مهم جهت خرید ورق اسیدشویی


1-بررسی قیمت:

یکی از مهم ترین مواردی که در زمان خرید محصولات فولادی و غیر فولادی برای خریداران حائز اهمیت است، قیمت می باشد. از این رو بهتر است بدانید قیمت ورق اسیدشویی به سبب این که از ورق سیاه یا گرم به دست می آید، مقرون به صرفه می باشد و کمی از شیت های گرم بالاتر است. با این وجود قیمت این محصول بر نرخ سایر ورق های فولادی حاصل از آن، بی تأثیر نیست. برای خرید ورق اسیدشویی بهتر است استعلام قیمت آن را از مرکزهای فروش معتبر و تخصصی در این زمینه بگیرید.

2- بررسی کارخانه

از جمله مهم ترین کارخانجات تولیدکننده محصولات اسیدشویی همان طور که در ابتدای مطلب نیز ذکر شد، می توان به شرکت های فولاد مبارکه اصفهان، مجموعه صنایع هفت الماس و شرکت فولاد غرب آسیا اشاره کرد. در این بین شرکت فولاد مبارکه ورق های اسیدشویی را نه تنها برای تولید سایر ورق های فولادی استفاده می کند، بلکه نقش مهمی را در تعیین نیاز سایر کارخانجات تولیدکننده دارد.

کیفیت ورق اسیدشویی هر سه کارخانه مناسب می باشد، اما برای خرید این محصول از هر کارخانه پیشنهاد می شود ابتدا کاربرد نهایی خود را مشخص کرده و با کارشناسان فروش خبره تماس بگیرید.

حتما بخوانید:ورق اسیدشویی چیست؟کاربرد و فرایند تولید

3-بررسی انواع گرید


محصولات اسیدشویی مانند دیگر ورق های فولادی دارای استانداردهای گوناگونی می باشند که دو مورد از آن ها رایج ترین و پرکاربردترین می باشد. این دو استاندارد شامل DIN 1614 و BS EN 10111 هستند. DIN نشانه استاندارد جهانی کشور آلمان می باشد و عدد جلوی آن نشان دهنده مقاومت محصول می باشد. همچنین این استاندارد برای ورق اسیدشویی شامل 4 گرید اصلی StW22، USt23، RRStW23 و StW24 است که هر کدام ویژگی و خصوصیات خاص خود  را برای کاربرد در صنایع دارند.

به طور معمول کیفیت های محبوب ورق اسیدشویی که در مصارف خودروسازی به علت مقاومت در برابر سایش و خوردگی استفاده می شوند، کیفیت های STW22 و SW22 هستند. لازم به ذکر است کیفیت ST37 نیز پس از اسیدشویی در تولید سایر ورق های فولادی سرد و پوششی مورد استفاده قرار می گیرد. از جمله این فلزات می توان به ورق های قلع اندود اشاره کرد. قیمت ورق قلع اندود  به سبب داشتن ضخامت بسیار کم نسبت به سایر ورق های فولادی بیشتر می باشد.

استاندارد دوم که به آن اشاره کردیم و استاندارد اروپایی می باشد، مربوط به بریتانیا در کشور انگلیس بوده و سبب تولید 4 گرید اصلی اسیدشویی می گردد. این گریدها شامل ورق های اسیدشویی DD11، DD12،  DD13 و DD14 هستند.

4-بررسی ابعاد و مشخصات

همان طور که اشاره شد، ورق های اسیدشویی در جهت پاکسازی لایه های اکسیداسیون و چربی از ورق های سیاه به دست می آیند؛ در نتیجه یکی از مهم ترین ویژگی یک ورق اسیدشویی مناسب برای خرید، داشتن سطحی تمیز بدون هیچگونه لایه اکسیداسیون، خوردگی و چربی است. ورق های سیاه در برخی موارد دارای موج بوده و ناصافی سطح آن ها با کمی دقت مشخص است؛ زیرا در فرآیند نورد گرم تحت دمای بسیار بالا تولید می شوند. این در صورتی است که شیت های اسیدشویی سطحی صاف و صیقلی دارند.

دقت داشته باشید در زمان خرید، ورق اسیدشویی دارای سطح روغن کاری شده باشد. در آخرین مرحله تولید این فلزات را روغن کاری می کنند تا مقاومت آن ها را در برابر خوردگی و زنگ زدگی افزایش دهند. با این وجود توجه داشته باشید بیشترین ضخامت این فلزات 6 میلی متر است؛ زیرا قدرت نفوذ اسید به لایه های زیرین برای این ضخامت کافی است و در صورت اسیدشویی محصولات گرم با ضخامت بیشتر ممکن است پاکسازی به درستی انجام نشود و محصول پس از مدتی کاملاً با لایه های اکسیداسیون از بین برود.

همچنین این فلزات با سطحی درخشنده و صیقلی در بازه ضخامتی 2/1 تا 6 میلی متر تولید شده و عرض های آن ها نیز 1000، 1250 و 1500 میلی متر است. عرضه آن ها نیز بسته به کارخانه تولید کننده به دو صورت رول و شیت می باشد.

5-بررسی کاربرد

این محصول به علت تولید شدن از محصولات نورد گرم، دارای خواصی مشابه با ورق سیاه می باشد و کاربردهای آن با ورق سیاه مشابه است. البته با این تفاوت که ورق گرم بیشتر در مواردی کاربرد داشت که ظاهر کار در نهایت اهمیتی نداشت، اما ورق اسیدشویی به علت شباهت به ورق های روغنی در کاربردهایی استفاده می شود که کیفیت ظاهری زیبا و شفاف مد نظر باشد.

از جمله کاربردهای ورق های اسیدشویی می توان به مواردی نظیر تجهیزات ساختمان سازی، لوازم خودروسازی، لوله سازی، قطعات و تجهیزات ماشین آلات و دستگاه های صنعتی، ساخت انواع مخازن و .... اشاره داشت. با این وجود مهم ترین کاربرد شیت های اسیدشویی در ساخت ورق های فول هارد، روغنی، گالوانیزه و قلع اندود می باشد؛ زیرا این فلزات همگی به صورت مستقیم یا غیر مستقیم پیش از تولید تحت فرآیند نورد سرد قرار می گیرند.

به همین علت ورق های اسیدشویی شده را باید تحت این عملیات قرار داد. ورق های گالوانیزه در این بین از محبوبیت بسیاری برخوردار می باشند. در واقع خرید ورق گالوانیزه به افرادی پیشنهاد می شود که قصد استفاده از ورق های فولادی را در مناطق پربارش و در معرض خوردگی و زنگ زدگی دارند.

6-بررسی شیوه حمل بار

ابتدا باید گفت بسته بندی ورق های اسیدشویی بسته به مدت زمانی که باید در انبار نگهداری شوند، تعیین شده و در هر صورت بهتر است با کاغذهای محافظ و ضد آب سطح آن ها حفاظت شود. در زمان حمل و جا به جایی رول های اسیدشویی باید امنیت کامل این فلزات را در نظر گرفت و مهار کردن لول ورق نیز فراموش نشود.

برای قرارگیری هر رول در ماشین حمل و نقل یک کفی مخصوص باید قرار داده شود و با استفاده از 2 زنجیر فولادی و 2 عدد تیرک در جلو نیز از تکان خوردن آن جلوگیری شود. این موضوع تماماً بسته به مسیر حمل و نقل و نوع کامیون دارد. با این وجود حفاظت رول اسیدشویی با استفاده از زنجیرهای ضخیم پیشنهاد می شود.

نکات پس از خرید ورق اسیدشویی

اکنون که با ورق های اسیدشویی، انواع، خواص، گریدها و کاربرد آن اطلاعاتی را در اختیار شما عزیزان قرار دادیم، بهتر است پس از خرید آن به نکات زیر نیز توجه داشته باشید؛ زیرا پس از خرید محصولات فولادی علاوه بر شناخت کامل آن ها باید نکاتی را نیز در نظر بگیرید تا کارایی لازم را به شما تحویل دهند.

ابتدا بهتر است محصولی که خریداری می کنید کیفیت مناسبی داشته باشد؛ زیرا محصولات اسیدشویی اگر به درستی پاکسازی نشده باشند، نه تنها کیفیت ظاهری مناسبی نخواهند داشت، بلکه مناسب برای تولیدات دیگر نیستند. لازم به ذکر است پس از بارگیری و تحویل محصول دقت داشته باشید که عملیات روغن کاری بر روی آن ها انجام شده باشد؛ در غیر این صورت پس از مدتی دیگر کیفیت اولیه را نخواهند داشت و دچار زنگ زدگی می شوند.

همچنین در صورت مغایرت ورق اسیدشویی، مشخصات، سطح ظاهری و سایر موارد با پیش فاکتور ارسال شده حتماً با کارشناسان فروش مرکز مربوطه تماس حاصل فرمایید تا پیگیری های لازم در این باره صورت گیرد.

حتما بخوانید:مراحل تولید بشکه فلزی از صفر تا صد

جمع بندی

در این مطلب به بررسی نکات لازم در مورد خرید ورق های اسیدشویی برای مصارف صنایع مختلف پرداختیم. در نهایت باید گفت با وجود از بین رفتن تمام ناخالصی های ورق سیاه، در نهایت محصولات اسیدشویی شده نیز ممکن است پس از گذشت چند ماه دچار مقداری ناخالصی و زنگ زدگی بر روی سطح خود شوند؛ به همین دلیل مانند ورق های روغنی سطح آن ها را با یک لایه از روغن مخصوص پوشش می دهند. لازم به ذکر است پیش از خرید، هدف خود را از تهیه ورق اسیدشویی مشخص کنید تا بدانید چه گرید و چه استانداردی را باید تهیه کنید.

 پیشنهاد می شود خرید خود را از یک مرجع فروش و قیمت گذاری معتبر انجام دهید تا سفارشات با موارد ذکر شده در پیش فاکتور مغایرت داشته باشد. مجموعه آهن اینفو مرجع تخصصی فروش و عرضه محصولات فولادی به خریداران می باشد؛ بهتر است برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان فروش تماس بگیرید.