کارشناس فروش ورق سیاه، اسید شویی و اسلب

کارشناس فروش ورق روغنی

کارشناس فروش گالوانیزه و رنگی

آدرس شرکت: اصفهان، خیابان سجاد، خیابان سپهسالار، ساختمان شهر ارا، طبقه اول، واحد 3
۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۰      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۱      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۲      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۳

ahaninfochannel      ahan_info

به طور کلی یکی از مهم ترین محصولات فولادی به دست آمده طی فرایند نورد سرد، ورق گالوانیزه می باشد که زیر مجموعه های مختلفی نیز دارد. قیمت ورق گالوانیزه بسته به عوامل مختلفی از جمله وضعیت بورس، نوسانات ارزی، تحریم های اقتصادی، نرخ روز آهن آلات و ... متفاوت است. بسته بندی این محصولات نیز از عوامل دیگری است که در کیفیت نهایی محصول تأثیر به سزایی دارد. در ادامه مطلب با نکات بسته بندی ورق گالوانیزه اطلاعاتی را در اختیار انبارداران عزیز قرار دادیم تا بهتر بتوانند کیفیت محصولات خود را حفظ کنند.

اهمیت بسته ‌بندی ورق گالوانیزه

شرایط نگهداری و نحوه بسته بندی ورق گالوانیزه از مواردی است که در تعیین نرخ روز ورق گالوانیزه و کیفیت آن تأثیرگذار است. همان گونه که می دانید، ورق گالوانیزه همان ورق روغنی است که توسط فلز روی پوشش داده می شود. از مهم ترین ویژگی های این محصول می توان به داشتن کیفیت ظاهری زیبا، مقاومت بالا در برابر خوردگی و زنگ زدگی اشاره کرد. از جمله دیگر عوامل اثرگذار بر نرخ ورق گالوانیزه، قیمت ورق روغنی می باشد.

بسته بندی ورق های گالوانیزه توسط برند سازنده انجام می شود و از نظر کیفیتی سطح بالایی دارد. در صورت بسته بندی و نگهداری نادرست ورق های گالوانیزه، سرعت تخریب این محصول بسیار بالا رفته و در پایان در کوتاه ترین زمان خواص خود را از دست خواهد داد؛ بنابراین بسته بندی این محصولات از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد.شما عزیزان البته میتوانید برای اطلاع بیشتر از ورق روغنی به مقاله ورق روغنی چیست مراجعه کنید.

پیشگیری از وارد شدن آسیب به سطح ورق

اهمیت بسته بندی محصولات گالوانیزه دلایل مختلفی دارد. از مهم ترین دلایلی که می توان به آن اشاره کرد، محافظت از محصول در برابر تخریب و وارد شدن آسیب به سطح آن می باشد. وجود داشتن فلز روی بر سطح این محصول سبب افزایش این ویژگی ها می شود. در صورتی که این لایه هر چند با ضخامت کم از بین برود، ورق گالوانیزه مقاومت خود را از دست داده و سریعاً دچار خوردگی می شود. بنابراین در هنگام بسته بندی ورق ها، استانداردهای مشخص شده باید کاملاً رعایت شوند.

تسهیل در حمل و نقل ورق گالوانیزه

از جمله دیگر دلایل بسته بندی ورق های گالوانیزه، تسهیل در حمل و نقل محصول می باشد. این محصولات مانند هر محصول سفارشی دیگری پس از تولید دارای ابعاد و اندازه های مشخصی می باشند؛ به همین علت جا به جایی آن ها با مشکلاتی همراه است. در صورت بسته بندی نادرست ورق های گالوانیزه، حمل و نقل آن ها با مشکل مواجه خواهد شد. عرضه این محصولات عموماً به صورت رول و توسط تسمه های فولادی انجام می شود.

یکی از دلایل بسته ‌بندی کردن ورق گالوانیزه، حمل و نقل آسان آن است. این محصولات پس از تولید، دارای ابعاد و اندازه‌های مختلف هستند که به همین دلیل هم، جابجایی آن‌ها با مشکلاتی روبرو است. اگر بسته‌بندی محصولات به درستی انجام نشود؛ متاسفانه در حمل و نقل با مشکلات جدی مواجه خواهید شد. ورق‌های گالوانیزه اغلب به صورت رول، توسط تسمه‌های فولادی بسته ‌بندی و عرضه می‌شوند. برخی از آن ها نیز به صورت فرم های مختلف و به شکل ورق های رنگی نیز در بازار موجود می باشند. نرخ کلی این محصولات بر قیمت ورق رنگی و شیروانی نیز اثرگذار است. که شما میتوانید همچنین برای اطلاع از چیستی ورق رنگی به مقاله ورق رنگی چیست مراجعه کنید.

مدت زمان نگهداری

در صورتی که استانداردها و قوانین مربوط به بسته بندی ورق های گالوانیزه به صورت کامل رعایت شود؛ مدت زمانی که برای نگهداری آن لازم است نیز افزایش می یابد. همچنین باید تمامی سطوح و لبه های محصول کاملاً با فلز روی پوشش داده شوند تا محصول نهایی مقاومت مطلوبی در برابر عوامل تهدید کننده خود داشته باشد.

نحوه محاسبه وزن ورق گالوانیزه و دیگر محصولات فولادی یک فرمول ثابت و مشخص داشته که از طریق جدول وزن ورق گالوانیزه یا با داشتن حجم می توان وزن آن را محاسبه کرد. تنها تفاوت محصولات گالوانیزه با دیگر محصولات فولادی مانند ورق سیاه، در داشتن پوشش اضافی روی بر سطح آن ها می باشد. نرخ انواع محصولات فولادی از جمله قیمت ورق سیاه در وب سایت آهن اینفو قابل مشاهده است. وزن ورق گالوانیزه تنها به دلیل تفاوت چگالی پوشش روی با متریال اصلی با محاسبه وزن دیگر محصولات متفاوت است.

قوانین بسته ‌بندی و حمل ورق گالوانیزه

عرضه محصولات گالوانیزه معمولاً به شکل رول یا کلاف می باشد. توجه به محافظت از این محصولات در هنگام حمل و نقل، دقت در زمان و جلوگیری از ایجاد خراش بر روی سطح اهمیت بسیار بالایی دارد. به طور کلی از دیگر دلایل بسته بندی کلاف ها و ورق های گالوانیزه می توان به سهولت حمل و نقل و حفاظت از سطح آن ها اشاره کرد؛ به همین علت از تسمه های فولادی استفاده می شود.

منظور از تسمه های فولادی، در واقع همان ورق های فولادی برش داده شده است که شکل نوارهای باریک و بلند در خطوط بسته بندی به کار گرفته می شوند. در هنگام باز نمودن تسمه از کلاف ها، باید توجه داشته باشید که از کشیدن آن ها خودداری کنید؛ زیرا در صورت پارگی ممکن است منجر به آسیب رسیدن به اشخاص نزدیک آن شود.

روش های بسته‌ بندی ورق گالوانیزه

همان طور که بسته بندی ورق های گالوانیزه از اهمیت بالایی برخوردار است؛ روش های مختلفی دارد که به آن ها خواهیم پرداخت. به طور کلی محصولات گالوانیزه پس از عبور از مرحله کنترل کیفی و تأیید بازرسان این بخش به مرحله بسته بندی وارد می شود. جهت بسته بندی نهایی از موارد مختلفی مانند تسمه فولادی، تسمه گالوانیزه، کاغذی، مقوا و پالت های چوبی استفاده می شود.

در پایان فرایند تولید ورق های گالوانیزه رول شده و توسط تسمه ها محکم می شوند. تسمه های فولادی به صورت محیطی و شعاعی به دور محصولات پیچیده شده تا از باز شدن رول ها جلوگیری کنند. نحوه بسته بندی ورق های گالوانیزه بر اساس نوع تسمه و متریال به 5 نوع تقسیم می شود.

بسته ‌بندی 601 ورق گالوانیزه

ساده ترین روش بسته بندی ورق های گالوانیزه که در آن تنها لبه های داخلی و خارجی ورق حفاظت می شوند، بسته بندی 601 است. ایمنی این روش به علت عدم پوشش های سطحی درجه پایینی داشته و به همین علت برای نگهداری طولانی مدت توصیه نمی شود.

بسته‌ بندی 621 ورق گالوانیزه

در این نوع بسته بندی تمامی سطوح ورق گالوانیزه توسط ورق های محافظ پوشش داده می شود. از قابلیت های این روش می توان به استفاده از کاغذهای ضد آب برای بسته بندی اشاره کرد که سبب حفاظت لبه های داخلی و خارجی ورق خواهد شد؛ در نتیجه زمان نگهداری محصولات طولانی تر خواهد شد. استحکام این روش از روش قبلی بیشتر بوده و از دو تسمه محیطی و چهار تسمه شعاعی برای محکم کردن رول ها استفاده می شود.

بسته ‌بندی 631 ورق گالوانیزه

عملکرد این روش با روش 621 مشابه است. تنها تفاوت این دو روش در استفاده از پالت چوبی در زیر رول های ورق گالوانیزه بسته بندی شده با روش 631 است. بسته بندی به این روش برای جلوگیری از حرکت خود به خودی ورق ها و سهولت جا به جایی و صادرات محصولات فولادی می باشد.

بسته ‌بندی 641 ورق گالوانیزه

این روش کامل ترین نوع بسته بندی است و در آن از کاغذ ضد آب برای پوشش دهی استفاده می شود. تمامی سطوح و لبه ها در این بسته بندی پوشش داده شده و از این جهت زمان نگهداری محصولات را طولانی تر خواهد کرد. محکم کردن رول محصول در این روش با سه تسمه محیطی و شش تسمه شعاعی انجام می شود که سبب افزایش ضریب ایمنی حمل و نقل خواهد شد. البته این روش از نظر هزینه برای برخی کاربردها به هیچ وجه مقرون به صرفه نمی باشد.

بسته ‌بندی 651 ورق گالوانیزه

بسته بندی در این روش مانند روش 641 می باشد با این تفاوت که از این نوع بسته بندی برای ورق های صادراتی استفاده می شود؛ زیرا میزان حفاظت سطحی و لبه ای در این روش در حد بالایی قرار دارد. همچنین برای ایجاد سهولت در حمل و نقل ورق گالوانیزه از پالت چوب استفاده می شود.

نکات مهم بسته ‌بندی ورق گالوانیزه

بسته بندی محصولات گالوانیزه قواعد و قوانین خاصی دارد که عدم رعایت آن ها خسارات فراوانی را ایجاد خواهد کرد. از مهم ترین نکات بسته بندی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1-مراقبت از تسمه‌های فولادی

در برخی از موارد ممکن است تسمه های فولادی که برای بسته بندی ورق های گالوانیزه استفاده می شوند، در اثر کشیدن شدن آسیب دیده و پاره شوند و در نهایت به کارگران آسیب جدی وارد شود. به همین دلیل باید ضمن استفاده از ابزار مخصوص از کشیدن تسمه ها بر روی زمین جداً خودداری کنید.

2-استفاده از لوازم ایمنی

استفاده از لوازم ایمنی همیشه در هر صنعتی لازم است. تمامی کارگران قبل از حمل و نقل و جابه جایی محصولات گالوانیزه باید از کلاه ایمنی، دستکش، کفش و عینک مخصوص استفاده کنند؛ زیرا ورق های گالوانیزه لبه های بسیار تیز و وزن بالایی دارند.

3-دقت در هنگام انبارداری ورق گالوانیزه

توجه به نکات نگهداری و انبار داری سبب حفاظت از این محصولات در برابر آسیب های رطوبتی خواهد شد. همچنین تهویه مناسب در انبار سبب جلوگیری از ایجاد شوره بر روی آن ها می شود.

4-خرید ورق گالوانیزه از شرکت ‌های معتبر

جهت داشتن یک محصول با کیفیت بهتر است خرید خود را از یک مجموعه معتبر انجام دهید تا از نظر بسته بندی، نگهداری و استفاده اطمینان کاملی داشته باشید. شرکت آهن اینفو یکی از مجموعه های معتبر در نرخ گذاری و پخش محصولات فولادی می باشد که با داشتن سابقه و تجربه در این زمینه می تواند کمک بسیاری به خریداران عزیز نماید.

جمع بندی

بسته بندی ورق های گالوانیزه به عنوان مهم ترین محصولات سرد فولادی، از اهمیت بسیار بالایی برای فولادی ها برخوردار می باشد. از این رو در این مطلب با نکات بسته بندی این محصولات و دیگر موارد نگهداری آن توضیحاتی قرار داده شد تا کیفیت آن ها به طور کامل برای طولانی مدت حفظ شود.