کارشناس فروش ورق سیاه، اسید شویی و اسلب

کارشناس فروش ورق روغنی

کارشناس فروش گالوانیزه و رنگی

آدرس شرکت: اصفهان، خیابان سجاد، خیابان سپهسالار، ساختمان شهر ارا، طبقه اول، واحد 3
۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۰      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۱      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۲      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۳

ahaninfochannel      ahan_info

امروزه آهن و فولاد دو عضو مهم در راه اندازی و بهره برداری از تمامی صنایع در کل جهان به شمار می آیند، اما یک ایراد بسیار بزرگ داشته و آن عدم مقاومت برابر عوامل اکسیداسیون، رطوبت و زنگ زدگی است؛ در نتیجه در محیط ها و مصارفی که با در معرض این عوامل هستند، مناسب نمی باشد. با پیشرفت تکنولوژی و استانداردهای تولید فولاد، فرآیندی به عنوان گالوانیزاسیون بر روی ورق های اسیدشویی و روغنی انجام شد که سبب مقاومت این فلزات در برابر عوامل ذکر شده گردید.

حاصل این فرآیند محصولات گالوانیزه هستند که علاوه بر مقاومت در برابر عوامل ذکر شده، دارای قابلیت انعطاف پذیری، فرم پذیری، جوش پذیری، رنگ آمیزی و سازگاری با انواع شرایط جوی و آب و هوایی می باشند. با این وجود با رنگ آمیزی ورق های گالوانیزه، شیت های رنگی با طیف رنگی متنوع تولید می شوند. بنابراین ویژگی های ورق گالوانیزه برای ورق های رنگی نیز صدق می کند؛ زیرا این محصولات در واقع همان فولاد گالوانیزه ای هستند که به وسیله لایه های رنگی پوشش داده شده اند. در این مطلب قصد بررسی و معرفی 3 کارخانه برتر تولید کننده ورق رنگی در کشور را داریم.

طیف رنگی این فلزات بر اساس کد رنگ آن ها در استاندارد رال جهانی مشخص شده است. عرضه این فلزات به دو صورت رول و شیت انجام شده و ضخامت پوشش رنگ در سطح و زیر ورق متفاوت در نظر گرفته می شود، اما در حد میکرون می باشد. ضخامت این فلزات بین 3/0 تا 3 میلی متر بوده و در عرض های رایج 1000 و 1250 میلی متری عرضه می شوند. پوشش رنگی این محصولات معمولاً به روش الکترواستاتیک یا پوشش دهی غلطکی اعمال می شود.

معرفی کارخانه های تولید کننده ورق رنگی در کشور

کارخانجات مختلفی در کشور به تولید این محصولات می پردازند، اما هر کدام با داشتن ورق گالوانیزه ای متفاوت، استانداردها و روش های رنگ آمیزی متفاوت، کیفیت های مختلفی  از این محصولات را در نهایت ارائه می دهند. با این وجود بهتر است بدانید ورق های رنگی با داشتن ویژگی های مقاومتی و همچنین یک لایه پوشش حفاظت کننده طول عمر بیشتری داشته و علاوه بر داشتن زیبایی ظاهری و جنبه تزئینی، دیگر کاربردهای صنعتی را بسته به کاربری نهایی به خود اختصاص می دهند. کارخانجات تولید کننده ورق رنگی در کشور شامل موارد زیر هستند:

کارخانه فولاد مبارکه اصفهان

یکی از برترین تولید کنندگان ورق رنگی و سایر محصولات فولادی در کشور، مجتمع فولاد مبارکه شناخته می شود که این فلزات در طیف رنگ های متنوع عرضه می شود. خط تولید ورق های رنگی فولاد مبارکه پس از خط تولید ورق گالوانیزه قرار گرفته است و از طریق فرآیند پوشش دهی غلطکی این فلزات را برای کاربرد های مختلف تولید می کند.

دقت بالا در تولید و رعایت استانداردها سبب چسبندگی بالای رنگ محصولات کارخانه فولاد مبارکه و سایر ویژگی هایی مانند انعطاف پذیری، کاربرد برای شیت های فرمینگ و شیروانی، مقاومت در برابر خراش، اکسیداسیون، رطوبت، زنگ زدگی و در نهایت طول عمر بالا شده است. به همین دلیل است که قیمت ورق رنگی فولاد مبارکه برای تولید کنندگان و مصرف کنندگان سایر صنایع اهمیت بسیار زیادی دارد. کیفیت بالای محصولات این مجموعه سبب شده تا نرخ این فلزات کمی بالاتر از دیگر کارخانجات تعیین شود.

پوشش رنگ ورق گالوانیزه رنگی فولاد مبارکه در بخش بالایی 20 تا 25 میکرون و در بخش پایینی 7 تا 15 میکرون است. ضخامت این محصول نیز در محدوده 2/0 تا 7/0 میلی متر می باشد. با این وجود دو عرض و ضخامت رایج فلزات رنگی شامل موارد زیر هستند. البته بهتر است بدانید عرضه ورق رنگی فولاد مبارکه به صورت رول می باشد.

  • ضخامت 2/0 تا 4 میلی متر با عرض های 1000 و 1250 میلی متر
  • ضخامت 3/0 تا 7/0 میلی متر با عرض های 1000 و 1250 میلی متر

شرکت صنایع هفت الماس

شرکت صنایع هفت الماس قزوین یکی از برترین تولید کنندگان محصولات پوشش دار پس از فولاد مبارکه است. ظرفیت و کیفیت محصولات رنگی این مجموعه نیز مناسب بوده و روش رنگ آمیزی در کارخانه هفت الماس پوشش دهی غلطکی می باشد. لازم به ذکر است شرکت هفت الماس محصولات خود را به سه صورت رول، شیت مسطح و فرم دار تولید کرده و در برخی مواقع ورق های گالوالوم را نیز رنگ آمیزی می نماید.

ضخامت ورق رنگی هفت الماس بین 25/0 تا 7/0 میلی متر بوده و در عرض های 1000 و 1250 میلی متری عرضه می شود. با وجود کیفیت مناسب بهتر است بدانید قیمت ورق رنگی هفت الماس نیز مناسب و چسبندگی رنگ این فلزات قابل قبول می باشد. ضخامت لایه محافظت کننده در برابر زنگ زدگی و خوردگی در این محصولات حدود 200 گرم بر متر مربع و محصول نهایی دارای ضخامت پایین می باشد. کاربرد این محصولات بیشتر برای سقف های شیروانی، نمای ساختمان، خودروسازی، تولید لوازم خانگی و ... می باشد و همه این موارد بسته به ویژگی های آن ها متفاوت است.

شرکت فولاد بهمن

یکی دیگر از کارخانجات تولید کننده ورق رنگی در کشور، شرکت فولاد بهمن در شهر قائمشهر می باشد که محصولات رنگی را با کیفیت مناسب و قابل قبولی عرضه می کند. از جمله ویژگی هایی که سبب محبوبیت محصولات کارخانه فولاد بهمن شده اند، می توان به مقاومت در برابر خوردگی و زنگ زدگی اشاره کرد. ضخامت ورق های رنگی این مجموعه نیز بین 18/0 تا 7/0 میلی متر بوده و روش رنگ آمیزی آن ها نیز پوشش دهی غلطکی می باشد.

مزیت این روش نسبت به سایر روش ها، سرعت بالاتر فرآیند و صرفه جویی در زمان، هزینه و مصرف رنگ می باشد. تمامی این عوامل در نهایت سبب مناسب تر شدن قیمت ورق رنگی فولاد بهمن و در نتیجه کاربردهای گسترده تر خواهند شد. با این وجود بهتر است پیش از خرید محصولات رنگی از هر مجموعه، کیفیت سطح ظاهری، میزان پوشش، سطح و مقاومت آن را در نظر بگیرید. لازم به ذکر است شیت های رنگی کارخانه بهمن در عرض 1250 میلی متر عرضه شده و بیشترین کاربرد آن ها در ساخت محصولات فرمینگ و شیروانی می باشد.

حتما بخوانید:کارخانه های برتر ورق سیاه در کشور

جمع بندی

در نهایت باید گفت محصولات رنگی از جمله جذاب ترین ورق های فولادی تا به امروز به شمار می آیند و سه کارخانه فولاد مبارکه، هفت الماس و فولاد بهمن، همواره در تلاش برای ارائه بهترین کیفیت به خریداران هستند. با این وجود پیشنهاد می شود پس از مشخص شدن کاربری نهایی از یک مرکز فروش معتبر در این زمینه خرید نمایید تا از مشخصات فنی این فلزات و قیمت روز ورق رنگی همه کارخانه ها به صورت جامع تر مطلع شوید. شرکت آهن اینفو یکی از مراجع تخصصی تأمین انواع ورق های فولادی در اصفهان بوده که تمامی خدماتی از جمله فرمینگ و برشکاری را نیز برای فلزات خریداری شده انجام می دهد.