کارشناس فروش ورق سیاه، اسید شویی و اسلب

کارشناس فروش ورق روغنی

کارشناس فروش گالوانیزه و رنگی

آدرس شرکت: اصفهان، خیابان سجاد، خیابان سپهسالار، ساختمان شهر ارا، طبقه اول، واحد 3
۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۰      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۱      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۲      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۳

ahaninfochannel      ahan_info

معرفی کامل کارخانه فولاد دشتستان

یکی از تولید کنندگان ورق های فولادی در کشور کارخانه فولاد دشتستان می باشد که از تیرماه سال 1398 فعالیت خود را آغاز کرده است. این مجموعه از نظر موقعیت، در شهرک صنعتی زاویه و 70 کیلومتری غرب تهران واقع شده است و هدف آن از تأسیس تولید ورق های سرد، گالوانیزه و رنگی می باشد. کارخانه فولاد دشتستان در فاز نخست خط گالوانیزه گرم، فاز دوم خطوط تولید نورد سرد و در فاز سوم تولید ورق های رنگی را آغاز کرده است.

پیش بینی می شود مجموعه دشتستان قادر باشد با بهره برداری ظرفیت های مد نظر خود از خط ورق رنگی و گالوانیزه به رشد قابل توجهی در سال های آینده برسد. همچنین این شرکت کیفیت را هدف خود قرار داده و آمادگی حضور در بازارهای جهانی را نیز برای تحویل محصولات فولادی ذکر شده با بهترین سطح ظاهری و ترکیبات را دارد. این موضوع سبب سوددهی کارخانجات بزرگ نیز خواهد شد. این مجموعه حدود 25 درصد از سهم کلی تولیدات خود را به بازارهای جهانی ارائه می کند.

کارخانه فولاد دشتستان فاز دوم طرح خود را برای تولید ورق های گالوانیزه برنامه ریزی کرد که در ابتدای سال 1400 راه اندازی شد و گفته می شود سرمایه ثابت آن 10 هزار میلیارد ریال بوده و به پیشرفت 50 درصدی دست یافته است. در حال حاضر ظرفیت تولید این کارخانه بسیار کمتر از میزان پیش بینی شده می باشد. برای ورق های گالوانیزه ظرفیت 384 هزار تن به صورت سالیانه و در بازه ضخامتی 2/0 تا 5/1 میلی متر و عرض های 600 تا 1270 میلی متر در نظر و طراحی شده است.

برای تولید ورق های گالوانیزه کارخانه دشتستان از ورق های فول هارد و آنیل شده نورد سرد استفاده می کند. این شرکت پس از راه اندازی طرح توسعه تولید ورق های گالوانیزه با ضخامت کمتر از 2/0 میلی متر یکی از شرکت های پیشرو در زمینه تولید محصولات فولادی با کیفیت و استاندارد در کشور به شمار می آید و در این راستا موفقیت های بسیاری را هم در بازار داخلی و هم در صادرات به دست آورده است. لازم به ذکر است کارخانه دشتستان تمامی الزامات استاندارد ISO9001:2015 در کلیه خطوط تولید و بازرسی کل سازمان خود رعایت کرده است.

صادرات محصولات کارخانه فولاد دشتستان

همان طور که پیش از این نیز اشاره شد، کارخانه فولاد دشتستان یکی از تولید کنندگان پیشرو به خصوص در زمینه ورق های گالوانیزه است که از مواد اولیه با کیفیت و تجهیزات پیشرفته آزمایشگاهی محصولات خود را تولید می کند. ضخامت این فلزات بین 2/0 تا 5/1 میلی متر است که همین موضوع سبب محبوبیت این کارخانه شده است. برای استعلام دقیق قیمت ورق گالوانیزه دشتستان می توانید با کارشناسان شرکت های بازرگانی معتبر تماس گرفته یا از سایت های معتبر مانند بورس کالا کمک بگیرید، اما با وجود سایر تولید کنندگان محصولات گالوانیزه این کارخانه از سطح ظاهری مناسب و درخشانی برخوردار می باشد.

به همین دلایل است که برند تجاری کارخانه دشتستان مجوز صادرات محصولات خود را از وزارت صنعت، معدن و تجارت کسب کرده و صادرات محصولات این مجموعه به کشور های همسایه در آینده نزدیک اتفاق خواهد افتاد. لازم به ذکر است کارخانه دشتستان برای اجرای کامل طرح توسعه ورق های رنگی همواره در تلاش برای خرید و گرفتن بهترین سیستم ها و ماشین آلات در این زمینه است.

 زیرا خط تولید شیت های رنگی پس از گالوانیزه قرار داشته و این محصولات برای مصارف مختلف صنایع مانند خودروسازی، لوازم خانگی و ساختمان سازی و در پی آن تولید محصولات شیروانی و فرمینگ مورد استفاده قرار می گیرند. به طور کلی مجموعه دشتستان و محصولات آن متقاضیان بسیاری را در خاورمیانه و آسیا به خود اختصاص می دهد که این موضوع سبب راحت تر شدن مبحث صادرات می شود.

حتما بخوانید:معرفی کامل کارخانه ورق خودرو شهرکرد

مواد اولیه کارخانه فولاد دشتستان

همان طور که اشاره شد، برای تولید ورق های گالوانیزه در کارخانه دشتستان از ورق های سرد فول هارد و آنیل با بهترین کیفیت استفاده می شود، اما باید گفت در کشور ما هر کارخانه تولید کننده سهمیه مشخصی را برای تأمین مواد اولیه مورد نظر خود دارد. در حال حاضر نیز علوم دانش بنیان در حوزه فعالیت های بین المللی وجود نداشته و امکان واردات ورق سرد با کیفیت برای تولید محصولات کارخانه دشتستان نیز وجود ندارد. از این رو میزان سهمیه مواد اولیه این کارخانه کفاف تولید سالیانه بر اساس طرح های توسعه مورد نظر آن را نخواهد داد.

به طور مثال بسیاری از شرکت ها سهمیه بسیار بیشتری برای دریافت فلزات و مواد خام برای تولید مقاطعی مانند پروفیل، ورق های پوششی و ... دارند، اما میزان سهمیه کارخانه دشتستان برای ورق سرد در جهت تولید محصولات گالوانیزه تنها 1000 تا 1200 تن می باشد.

این میزان پاسخگوی نیاز داخلی کشور نیز نخواهد بود و به همین سبب عرضه این فلزات بورس توسط کارخانه دشتستان کمتر از سایر تولید کنندگان می باشد. با این حال جالب است بدانید خطوط گالوانیزه در شرکت فولاد دشتستان توانایی تولید تین پلیت های نازک با ضخامت های 20% ، %22، %25 و %27 که پیش از این وارداتی بودند، را دارند.

ظرفیت واقعی تولید کارخانه دشتستان

به طور کلی کارخانه فولاد دشتستان مانند سایر تولید کنندگان ورق گالوانیزه، عدد مشخصی را برای ظرفیت تولید سالیانه و ارائه در بازار های داخلی و خارجی را ندارد. در حال حاضر آخرین گزارشات تولیدات این مجموعه نشان می دهد کارخانه دشتستان ظرفیت تولیدی در حدود 200 هزار تن در سال است که حدود 184 هزار تن از درصد و میزانی که شرکت در دستور کار قرار داده بود، کمتر است. البته این مجموعه برای تکمیل واحد های خود به 20 هکتار زمین دیگر نیاز دارد.

سایر تولید کنندگان ورق گالوانیزه شامل مجموعه فولاد مبارکه، فولاد امیرکبیر کاشان، فولاد تاراز، ورق خودرو شهرکرد و کارخانه هفت الماس هستند که کیفیت، نرخ و ظرفیت تمامی آن ها با یک دیگر متفاوت است. با این وجود برای مطلع شدن از مشخصات فنی و البته قیمت ورق گالوانیزه همه کارخانه ها می توانید با کارشناسان مجموعه آهن اینفو تماس حاصل فرمایید. آن ها پیش از ثبت سفارش خریداران تمامی مشخصات و ویژگی های فنی محصولات برای کاربری ها مختلف را به متقاضیان واقعی ارائه می کنند.