کارشناس فروش ورق سیاه، اسید شویی و اسلب

کارشناس فروش ورق روغنی

کارشناس فروش گالوانیزه و رنگی

آدرس شرکت: اصفهان، خیابان سجاد، خیابان سپهسالار، ساختمان شهر ارا، طبقه اول، واحد 3
۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۰      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۱      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۲      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۳

ahaninfochannel      ahan_info

خرید و استفاده از ورق گالوانیزه به دلیل گسترش نیازهای خریداران، افزایش یافته است؛ به همین جهت بهتر است قبل از خرید، راهنمای جامع و کاملی را درباره خرید این محصول مطالعه فرمایید. پیش از خرید ورق گالوانیزه مانند هر محصول فولادی و غیر فولادی که به آن نیاز دارید، باید اطلاعات دقیقی را در مورد محصول و ابعاد و اندازه مورد نظر خود داشته باشید. ابتدایی ترین مسئله برای خرید، اطلاع از قیمت ورق گالوانیزه می باشد که می توانید با مراجعه به صفحه جداول شرکت آهن اینفو، به آن دست یابید.

نکات مهم پیش از خرید ورق گالوانیزه

به طور کلی پیش از خرید محصولات گالوانیزه از هر تولید کننده باید مشخصات فنی آن ها را بدانید تا در زمان تحویل و استفاده با مشکل مواجه نشوید. مشخصات فنی و فیزیکی این محصولات در ادامه در قالب یک سری نکات مهم برای شما آورده شده است:

1-      ابتدا بهتر است بدانید ورق گالوانیزه محصولی به دست آمده از کلاف های فولادی می باشد که قبل از فرایند گالوانیزاسیون بلا استفاده و ضعیف هستند. این محصولات پس از طی روند آماده سازی، چربی زدایی، شستشو و هوادهی و در نهایت فرایند گالوانیزاسیون به ورق گالوانیزه با داشتن پوشش سرسخت روی (zn) تبدیل می شوند. این پوشش سبب بالا رفتن مقاومت محصول در برابر زنگ زدگی و خوردگی خواهد شد. با این وجود اولین نکته برای خرید ورق گالوانیزه این است که محصول باید مقاومت بسیار مناسبی در برابر این عوامل داشته باشد.

2-      ضخامت ورق های گالوانیزه بین 3/0 تا 3 میلی متر و عرض آن ها معمولاً 1000 و 1250 میلی متر است. البته در این بین برخی از کارخانه های تولید کننده مانند شرکت فولاد دشتستان و کارخانه ورق خودرو شهرکرد، سایر ضخامت هایی مانند 58/0 و 48/0 را نیز تولید می کنند.

3-      سطح ظاهری این فلزات نکته مهم دیگری است که مربوط به راه حل تشخیص ورق گالوانیزه می شود. با این حال بهتر است بدانید پوشش روی پس از سرد شدن سبب ایجاد عیوبی بر سطح فولاد شده که به آن اسپانگل یا گل گالوانیزه می گویند. ورق گالوانیزه در انواع بدون گل، گل ریز، گل متوسط و گل درشت تولید و عرضه می شوند، اما سطح تمامی آن ها صاف و صیقلی می باشد و رنگ نقره ای رو به خاکستری دارند.

4-      کاربرد نهایی خود را در ابتدا مشخص کرده تا بدانید ورق گالوانیزه کدام کارخانه برای آن مناسب تر است.

5-      طول عمر این محصولات نیز به سبب ایجاد پوشش روی و غلظت مناسب آن حدود 30 تا 50 سال بسته به شرایط می باشد.

6-      خرید از یک مرجع معتبر را فراموش نکنید. برای خرید ورق های فولادی نیاز به اعتماد به یک مرکز فروش ورق های فولادی دارید. ورق های گالوانیزه نیز نیاز به نگهداری صحیح و بسته بندی درست دارند که این موضوع بسته به شرکت فروشنده متغیر انجام می گیرد.

7-      در زمان تحویل و بارگیری مشخصات ورق گالوانیزه خریداری شده را در فاکتور و بار به خوبی چک کنید و در صورت مغایرت حتماً با شرکت فروشنده تماس حاصل فرمایید.

راه حل تشخیص ورق گالوانیزه

در زمان خرید و سفارش ورق های گالوانیزه بسیاری از افراد ممکن است با دیگر محصولات فولادی مانند ورق روغنی آن را اشتباه بگیرند. این موضوع از این جهت اهمیت دارد که ورق های روغنی نیز مانند ورق گالوانیزه دارای سطحی صاف، صیقلی و شفاف می باشند. برای اطلاع از قیمت ورق روغنی می توانید با کارشناسان آهن اینفو تماس حاصل نمایید. پوشش سطحی ورق های گالوانیزه به طور حدودی 10 تا 275 میلی متر می باشد. ضخامت آن ها نیز بین 0.18 تا 6 میلی متر است. از دیگر راه حل های تشخیص ورق گالوانیزه نسبت به دیگر محصولات لیز بودن سطح آن ها می باشد.

از دیگر راه های تشخیص آن می توان به مشخصات ظاهری آن اشاره کرد. بر روی ورق گالوانیزه به دلیل ناخالصی های موجود بر روی آن در هنگام تولید کریستال هایی شکل می گیرد که موجب به وجود آمدن طرح خاصی بر روی آن ها می شود. به این طرح ها اسپنگل یا گل گالوانیزه می گویند. نوع این طرح بسته به کارخانه تولید کننده آن متفاوت است و نوعی نماد برای تشخیص تولید کننده آن می باشد.  

تولید کنندگان ورق گالوانیزه

تولید کنندگان این محصول در داخل و خارج از کشور بسیار می باشند. نحوه تشخیص این که هر محصول مربوط به کدام کارخانه است، از طریق گل موجود بر روی سطح ورق مشخص می باشد. به طور مثال ورق گالوانیزه هفت الماس دارای گل های درشت و محصولات گالوانیزه کاشان و شهرکرد دارای گل های ریز و اکثر ورق های گالوانیزه وارداتی دارای گل های بسیار ریزی می باشند که به آسانی و با چشم قابل تشخیص نیستند.

از جمله تولید کنندگان داخلی در کشور که اقدام به ساخت ورق گالوانیزه کردند، می توان به معتبر ترین آن ها یعنی کارخانه فولاد مبارکه اصفهان، مجموعه هفت الماس قزوین، شرکت ورق گالوانیزه خودرو چهال محال بختیاری، مجتمع فولاد امیرکبیر کاشان و مجموعه تاراز اشاره کرد.

نکته حائز اهمیت در تولید ورق های گالوانیزه این است که ورق های گالوانیزه خود از ورق سیاه یا گرم به وجود می آیند و سپس فرایند گالوانیزاسیون را طی می کنند. جهت اطلاع از قیمت ورق سیاه می توانید به صفحه محصولات آهن اینفو مراجعه کنید و یا با کارشناسان مرکز در تماس باشید.

کاربرد ورق گالوانیزه

استفاده از ورق های گالوانیزه در چند سال اخیر بسیار گسترش پیدا کرده است و در صنایع مختلفی از جمله صنعت خودرو سازی، لوازم خانگی، ساخت و ساز و تجهیزات فیزیکی کاربرد دارد. به طور مثال در تولید لوازم خانگی از ورق گالوانیزه برای یخچال فریزر، کولر، کانال تهویه منزل و موارد دیگری که با رطوبت در ارتباط هستند، استفاده می شود.

این محصولات در صنایع دیگر مانند خودرو سازی برای درب قطعات، ساخت و ساز جهت تولید قطعات پوششی، تولید انواع ساندویچ پانل ها و در صنعت تجهیزات فیزیکی جهت تولید گاردریل ها کاربرد دارند.

کاربرد های دیگر ورق های گالوانیزه شامل موارد زیر می باشد:

  • در صنایع برقی، الکترونیک و کامپیوتر
  • صنعت ساخت لوازم خانگی
  • ساخت سیلوهای گالوانیزه
  • ساختمان های صنعتی
  • ساختمان سازی
  • صنایع خودرو
  • راه سازی


ورق گالوانیزه چیست؟ کاربرد و بهترین مزایای آن

انتخاب برند ورق گالوانیزه با توجه به نیاز

پیش از خرید ورق های گالوانیزه مهم ترین نکته حائز اهمیت در انتخاب برند و بر اساس کاربرد مصرفی آن می باشد. به طور مثال توجه به ضخامت پوشش روی بر سطح ورق زمانی اهمیت دارد که برای ساخت یک مخزن آب بخواهیم از آن استفاده کنیم. در موارد دیگر مانند پوشش سقف و ... توجه به ظاهر ورق گالوانیزه در اولویت قرار دارد.

ضخامت پوشش روی بر حسب گرم بر متر مربع می باشد. به عنوان مثال ورق گالوانیزه کاشان با پوششی در حدود 120 گرم بر متر مربع تولید و عرضه می شود که این مقدار در بالاترین حالت خود قرار دارد. ورق های کاشان بالاترین کیفیت را از این نظر دارند. پوشش سایر برند ها نیز تقریباً یکسان می باشد.

عوامل تأثیر گذار بر قیمت ورق گالوانیزه شامل موجودی بازار، میزان مصرف، نوسانات ارزی و اقتصادی، فرایند تولید، نوع کارخانه تولید کننده و ... می باشد. اما به طور کلی ورق گالوانیزه کاشان به دلیل داشتن کیفیت بالا، از قیمت بالاتری نسبت به سایر برندها برخوردار است.

تفاوت ورق گالوانیزه سرد و گرم چیست؟

وزن ورق گالوانیزه

جهت محاسبه وزن انواع ورق فولادی و ورق گالوانیزه می توانید با استفاده از فرمول کلی حجم * وزن مخصوص، وزن تقریبی محصول را محاسبه کنید.

 طول(متر) *عرض(متر) * ضخامت (میلی‌متر) * 7.86 = وزن ورق برحسب کیلوگرم

جمع بندی

در نهایت باید گفت امروزه ورق های گالوانیزه به سبب قیمت مناسب و مقرون به صرفه و داشتن ویژگی هایی مانند مقاومت در برابر عوامل اکسیدی و رطوبتی، انعطاف پذیری، رنگ پذیری و جوش پذیری مناسب از محبوبیت بسیاری برخوردار هستند. از این رو خریداران همواره به دنبال خرید محصولاتی با کیفیت برای به کار گیری در صنایع مختلف ساختمان سازی، لوازم خانگی، لوله سازی، خودروسازی و ... هستند.

بهتر است پیش از خرید در مورد مشخصات فنی ورق گالوانیزه هر کارخانه تحقیق کنید و در نظر داشته باشید هر تولید کننده از استانداردهای خاصی برای تولید ورق های فولادی پیروی کرده که سبب تفاوت در ابعاد، سطح ظاهری، نوع اسپانگل، غلظت پوشش، ضخامت پوشش روی، میزان مقاومت و طول عمر خواهد شد. همین موضوع نیز سبب تفاوت در کاربرد نهایی ورق های گالوانیزه شده است. به طور مثال اگر خریداران از نظر سطح ظاهری قصد دارند محصولی با اسپانگل های ریز خریداری کنند، خرید ورق گالوانیزه از کارخانه تاراز شهرکرد پیشنهاد می شود. دریافت این پیشنهادات نیز تنها از طریق یک مرکز تأمین و فروش ورق های فولادی معتبر امکان پذیر است.

کارشناسان آهن اینفو پیش از ثبت سفارش خریداران ابتدا مشخصات فنی محصول را به صورت کامل در اختیار آن ها قرار داده تا در نهایت پس از تحویل بار، خریدار اطمینان کاملی از این فلزات برای به کارگیری در موارد مختلف داشته باشد. برای تماس با بخش ورق های سرد و پوششی شرکت آهن اینفو می توانید با شماره تلفن03136605390 الی 93 تماس گرفته و داخلی 122 را شماره گیری نمایید.