کارشناس فروش ورق سیاه، اسید شویی و اسلب

کارشناس فروش ورق روغنی

کارشناس فروش گالوانیزه و رنگی

آدرس شرکت: اصفهان، خیابان سجاد، خیابان سپهسالار، ساختمان شهر ارا، طبقه اول، واحد 3
۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۰      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۱      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۲      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۳

ahaninfochannel      ahan_info

منابع در روز پنجشنبه، 26 نوامبر به خبر دادند که در اوایل ماه جاری، قیمت کلاف گرم چین، به بالاترین حد خود در دو سال گذشته رسیده است.

بازار داخلی

شرق چین(شانگهای): 4150-4160 یوان(631-632 دلار) به ازای هر تُن، 20 یوان افزایش قیمت مشاهده می‌شود، به دلیل افزایش معاملات تجاری خریداران و عجله‌ی برخی از آنها برای پر کردن مجدد انبار خود به دلیل افزایش قیمت اخیر.

‌تاجری از شانگهای اظهار داشت که این مساله تا حدی به دلیل کاهش موجودی در هفته‌ی گذشته می‌باشد که منجر به افزایش گرایش بازار شد.

یک مشاور داخلی فولاد گزارشی مبنی بر کاهش موجودی کلاف گرم داد، براساس این گزارش در روز پنجشنبه، موجودی کلاف گرم در بازار داخلی چین به 2.34 میلیون تُن، کاهش یافته است که نسبت به هفته‌ی قبل حدود 111.300 تُن کاهش مشاهده می‌شود. تاجر افزود که در کل شاهد ثبات بازار به دلیل تقاضای صنایع پایین دست و همچنین بهبود فعالیت‌های ساخت و ساز و عمرانی می‌باشیم.

صادرات

برای کلاف گرم صادراتی، فوب بندر اصلی چین 573.77 دلار به ازای هر تُن می‌باشد که قیمتش 3.28 دلار، افزایش یافته است.

اکثر تجار اظهار داشتند که یافتن کلاف گرم (SS400)، با قیمت پایین‌تر از 575 دلار به ازای هر تُن فوب، تقریباً غیرممکن است. اگرچه تنها تعداد کمی از تجار معتقدند 570 دلار به ازای هر تُن فوب برای محموله‌های بزرگ قابل قبول است.

این نظریه به دلیل این به وجود آمد که کارخانه‌ای در شمال چین در روز چهارشنبه، مقداری کلاف گرم ارسالی فوریه با گرید SS400، به قیمت 575 دلار به ازای هر تُن فوب به ویتنام فروخت.

بنا به گفته‌ی منابع، کلاف گرم با گرید نورد مجدد گران‌تر بودند. بنا به اخبار حاصله اوایل هفته‌ی جاری، 7000-5000 تُن از این نوع کلاف گرم  به قیمت 600 دلار به ازای هر تُن تحویل cfr ویتنام (معادل 590-585 دلار به ازای هر تُن فوب چین) به ویتنام فروخته شد.

تاجر دیگری از شرق چین نیز اظهار داشت که اوایل هفته‌ی جاری، 20.000 تُن کلاف گرم با گرید نورد مجدد را به قیمت 603 دلار به ازای هر تُن تحویل cfr ویتنام را فروخته است که تقریباً معادل 593 دلار به ازای هر تُن فوب می‌باشد.

در همین حین، قیمت پیشنهادی خریداران پاکستانی پایین‌تر است، تاجری از ژجیانگ گفت که خریداران پاکستانی قیمت 590 دلار به ازای هر تُن تحویل cfr پاکستان را بابت کلاف گرم با گرید نورد مجدد، پیشنهاد دادند که تقریباً معادل 570 دلار به ازای هر تُن فوب چین می‌باشد.

شایعات بازار

تاجری از ویتنام عنوان کرد: "خریداران ویتنامی، نگران افزایش قیمت در صورت تردید در خرید هستند. زیرا در حال حاضر موجودی ویتنام پایین است، زیرا فروشندگان هندی، به جای فروش به ویتنامی‌ها، منابع موجود خود را برای فروش در بازار داخلی نگه داشته‌اند."

بازار بورس آتی شانگهای

در روز پنجشنبه، اکثر معاملات انجام گرفته برای کلاف گرم، معاملات آتی ماه ژانویه، به قیمت 4082 یوان به ازای هر تُن بود، که نسبت به روز چهارشنبه 50 یوان به ازای هر تُن، افزایش مشاهده می‌شود.

#آگاهانه_خرید_کنید
تیم تحلیلی آهن اینفو