کارشناس فروش ورق سیاه، اسید شویی و اسلب

کارشناس فروش ورق روغنی

کارشناس فروش گالوانیزه و رنگی

آدرس شرکت: اصفهان، خیابان سجاد، خیابان سپهسالار، ساختمان شهر ارا، طبقه اول، واحد 3
۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۰      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۱      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۲      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۳

ahaninfochannel      ahan_info

در طول هفته‌ی منتهی به روز دوشنبه 30 نوامبر، قیمت صادراتی اسلب فولادی کشورهای CIS، مجدداً افزایش یافت، که دلیل اصلی آن روند صعودی تقاضا در بازار کلاف گرم می‌باشد.

در تاریخ 30 نوامبر، برای اسلب صادراتی فوب دریای سیاه کشور‌های CIS،535 دلار به ازای هر تُن بود. درحالیکه قیمت این محصول در هفته‌ی گذشته 495-485 دلار به ازای هر تُن فوب بود.

شنیده‌ها حاکی از آن است که قیمت پیشنهادی برای اسلب تا قیمت 560-550 دلار به ازای هر تُن تحویل cfr ایتالیا، بالا رفت که تقریباً معادل 540-530 دلار به ازای هر تُن فوب دریای سیاه می‌باشد. هفته‌ی قبل، این میزان 515-505 دلار به ازای هر تُن تحویل cfr،یا 495-485 دلار به ازای هر تُن فوب بود.

در ترکیه، قیمت پیشنهادی اسلب فولادی تا 550-540 دلار به ازای هر تُن تحویل cfr بالا رفت که تقریباً معادل 535-525 دلار به ازای هر تُن فوب است و به دلیل افزایش قیمت کلاف گرم که از ملزومات تولید این محصول اسلب می‌باشد، تولیدکنندگان روند صعودی قیمت را حفظ کردند.

در تاریخ 30 نوامبر، برای کلاف گرم صادراتی فوب دریای سیاه، کشورهای CIS،608-620 دلار به ازای هر تُن فوب بود، که نسبت به هفته‌ی قبل، به دلیل کمبود این محصول در بازار افزایش قیمت، مشاهده می‌شود. قیمت کلاف گرم در هفته‌ی گذشته 595-580 دلار به ازای هر تُن بود.

در تاریخ 27 نوامبر، ارزیابی هفتگی قیمت کلاف گرم صادراتی فوب بندر اصلی ترکیه 665-655 دلار به ازای هر تُن بود. درحالیکه پیش از افزایش تقاضا این قیمت 650-630 دلار به ازای هر تُن ارزیابی شد.

در حال حاضر، تقاضا برای اسلب، کمتر از کلاف گرم می‌باشد، به همین دلیل خریداران تمایل کمتری به پذیرش قیمت بالاتر برای اسلب داشتند نسبت به کلاف گرم.

یکی از منابع در ترکیه عنوان کرد: "معمولاً، تولیدکنندگان ترکیه بین اینکه اسلب را بخرند یا اینکه با خرید قراضه‌ی آهنی اسلب مورد نیاز خود را تامین کنند، یک راه را انتخاب می‌نمایند. در حال حاضر خرید قراضه‌ی آهنی برای آنها مقرون به صرفه‌تر به نظر می‌رسد بنابراین تقاضا برای اسلب آنقدر زیاد نیست."

در ایتالیا، تولید کنندگان پلیت که خریداران اصلی اسلب این کشور هستند، علیرغم تقاضای متوسط و محدود بازار را با پیشنهاد قیمت بالاتر مورد آزمایش قرار می‌دهند. اما تاکنون هیچگونه فروش اسلبی به ایتالیا گزارش نشده است.

#آگاهانه_خرید_کنید
تیم تحلیلی آهن اینفو