کارشناس فروش ورق سیاه، اسید شویی و اسلب

کارشناس فروش ورق روغنی

کارشناس فروش گالوانیزه و رنگی

آدرس شرکت: اصفهان، خیابان سجاد، خیابان سپهسالار، ساختمان شهر ارا، طبقه اول، واحد 3
۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۰      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۱      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۲      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۳

ahaninfochannel      ahan_info

کلاف گرم چین: کاهش قیمت با وجود تقاضای زیاد از سمت بازار پایین دست (لوازم خانگی)

در تاریخ 1 دسامبر روز سه شنبه، قیمت کلاف گرم کاهش یافت در حالیکه بنا به گفته‌ی منابع تقاضا به دلیل تولیدکنندگان لوازم خانگی همچنان بالا می‌باشد.

بازار داخلی

شرق چین(شانگهای): 4200-4220 یوان (638-641 دلار) رنج پایین قیمت 10 یوان به ازای هر تُن کاهش یافته است.

یکی از تجار شانگهای اظهار داشت که میزان معاملات تجازی کاهش یافته است زیرا برخی از خریداران تمایلی به سفارش با قیمت بالا ندارند اما اکثر فروشندگان همچنان قیمت‌هایی مشابه با روز قبل را ارائه می‌دهند.

وی افزود: موجودی کلاف گرم در سراسر کشور کم می‌باشد، زیرا تقاضای کلی بخصوص از سمت تولیدکنندگان لوازم خانگی و ابزار ثابت مانده است.

فولینگویی، سخنگوی دیوان ملی آمار اظهار داشت که در سال جاری، تقاضای چین برای لوازم خانگی ثابت است، زیرا به دلیل خانه ماندن اکثریت مردم به دلیل همه گیری کووید- 19 سفارشات از خارج از کشور صورت می‌گیرد.

وی گفت: افزایش تقاضای خارج کشور در بخش لوازم خانگی، کاهش تقاضا در بازار داخلی را جبران می‌نماید.

صادرات

شاخص برای کلاف گرم صادراتی فوب بندر اصلی چین: 588.68 دلار به ازای هر تُن می‌باشد که کاهش 3.23 دلاری مشاهده می‌شود.

در هفته‌ی جاری، قیمت پیشنهادی اکثر تولیدکنندگان چینی برای کلاف گرم گرید SS400،605-595 دلار به ازای هر تُن فوب است که نسبت به قیمت 590-580 دلاری هفته‌ی قبل 15 دلار افزایش مشاهده می‌شود.

منابع عنوان کردند که کمترین سطح قیمت قابل قبول کارخانه‌ها 595-590 دلار به ازای هر تُن فوب است، تاجری از ژجیانگ گفت که قادر است محصول را به قیمت 592 دلار به ازای هر تُن فوب با کارخانه‌ای در شمال چین معامله کند.

اما بازرگانی از پکن گفت که برخی از کارخانه‌های خصوصی، محصول خود را با قیمت کمتری عرضه می‌کنند همچنین کارخانه‌ای در شمال چین 580 دلار به ازای هر تُن فوب را خواهند پذیرفت، اما بنا به خبرها یکی از کوره‌های بلند کارخانه‌ی فوق، دچار مشکل شده است و ممکن است در تحویل محصول تاخیر ایجاد شود.

یکی از تجار هنگ کنگی در پکن اظهار داشت که مشتری ویتنامی وی، تنها قادر به پرداخت 595-590 دلار به ازای هر تُن تحویل cfr ویتنام است که تقریباً معادل 585-580 دلار به ازای هر تُن فوب چین می‌باشد.

شایعات بازار

تاجر دیگری از شانگهای عنوان کرد: "شنیده‌ام که هفته‌ی گذشته، تاجری از ژجیانگ حدود 10000 تُن کلاف گرم نورد مجدد را از کارخانه‌ای چینی به قیمت 590 دلار به ازای هر تُن فوب خریداری کرده است. گرچه امروز قیمت‌ها اندکی کاهش یافت، اما تاجر مذکور برای فروش این محصول عجله نکرد، زیرا معتقد است که تا زمانیکه تقاضای داخلی ثابت باشد قیمت بالا خواهد ماند."

بازار بورس آتی شانگهای

در روز سه‌شنبه، اکثر معاملات انجام گرفته برای کلاف گرم، معاملات آتی ماه ژانویه، به قیمت 4178 یوان به ازای هر تُن بود که نسبت به روز دوشنبه، 3 یوان به ازای هر تُن افزایش مشاهده می‌شود.

 #آگاهانه_خرید_کنید
تیم تحلیلی آهن اینفو