کارشناس فروش ورق سیاه، اسید شویی و اسلب

کارشناس فروش ورق روغنی

کارشناس فروش گالوانیزه و رنگی

آدرس شرکت: اصفهان، خیابان سجاد، خیابان سپهسالار، ساختمان شهر ارا، طبقه اول، واحد 3
۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۰      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۱      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۲      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۳

ahaninfochannel      ahan_info

کلاف گرم چین: پس از رکورد بی سابقه‌ی قیمت سنگ آهن، قیمت افزایش می‌یابد

در تاریخ7 دسامبر روز دوشنبه، قیمت کلاف گرم چین به دلیل منافع حاصله از بازار بورس آتی، با جهش روبرو شد؛ زیرا روز جمعه قیمت سنگ آهن به بالاترین سطح خود رسید.

بازار داخلی:

شرق چین(شانگهای):4340-4360 یوان(665-668 دلار)به ازای هر تُن 70-60 یوان افزایش مشاهده می‌شود.

بازرگانی از شانگهای اظهار داشت: فروشندگان محلی پس از مشاهده‌ی افزایش قیمت در بازار بورس آتی، قیمت خود را افزایش دادند. "به ویژه پس از اینکه  در روز جمعه، قیمت سنگ آهن در بازار بورس دالیان، بالارفت قیمت پیشنهادی آنها نیز افزایش یافت."

وی گفت: "بسیاری از سرمایه گذاران، پس از اینکه قیمت سنگ آهن در روز جمعه به بالاترین سطح خود در طول تاریخ رسید یعنی 937 یوان به ازای هر تُن متمایل به سرمایه گذاری در بخش آهن خواهند شد."

منابع خبر دادند که در روز دوشنبه، فعالیت‌های تجاری و معاملات پر رونق بود و خریداران از ترس افزایش بیشتر قیمت، در تلاش برای پر کردن انبار‌های خود بودند.

تاجر دیگری از شانگهای عنوان کرد که بطور کلی تقاضای پایین دست برای کلاف گرم ثابت باقی مانده است مخصوصاً اینکه تولید کنندگان لوازم خانگی، موفق به دریافت سفارشات زیادی از خارج از کشور شدند.

صادرات

برای کلاف گرم صادراتی، فوب بندر اصلی چین 616.92 دلار به ازای هر تُن بود که 17.88 دلار افزایش قیمت مشاهده می‌شود.

در هفته‌ی جاری، کارخانه‌ای واقع در شمال چین کلاف گرم صادراتی را به قیمت 635 دلار به ازای هر تُن فوب، عرضه کرد؛ در حالیکه قیمت پیشنهادی این کارخانه در هفته‌ی گذشته 605 دلار به ازای هر تُن فوب بود.

منابع خبر از عرضه‌ی کلاف گرم توسط یک کارخانه‌‎ی خصوصی در شمال چین در روز سه شنبه، به قیمت 605 دلار به ازای هر تُن فوب دادند. در مقایسه با پایین ترین سطح قیمت هفته‌ی قبل، یعنی 585 دلار به ازای هر تُن فوب، افزایش قابل توجهی مشاده می‌شود. منابع افزودند که این افزایش قیمت ناشی از قیمت صعودی محصولات فولادی در بازار داخلی می‌باشد.

با این حال، در روز دوشنبه تعداد کمی از خریداران خارجی، پیشنهاد قیمت داده‌اند، زیرا به چنین افزایش قیمتی یا تمایل ندارند یا قادر به پذیرش آن نیستند. تجار معتقدند که پایین ترین سطح سود در بازار صادراتی کلاف گرم چین 15 دلار به ازای هر تُن خواهد بود. آنها عنوان کردند که در حال حاضر 620-615 دلار به ازای هر تُن فوب کمترین سطح قیمت قابل قبول برای کارخانه‌های چینی است.

منابع اظهار داشتند که فولاد تولید شده‌ی کارخانه‌ی خصوصی ذکر شده در بالا در زمره‌ی کارخانجات تعیین کننده‌ی بازار اصلی کلاف گرم، نمی‌باشد، زیرا این کارخانه حق ندارد بصورت مستقیم کالایی را صادر نماید. تمامی محصولاتشان در بازار داخلی به فروش می‌رسد و از آنجا تجار می‌توانند این محصولات را به مشتریان خارجی بفروشند.

شایعات بازار

تاجری از ویتنام اظهار نگرانی کرد: " میترسم که کلاف گرم نورد مجدد گرانتر باشد زیرا هفته‌ی قبل شنیده‌ام، کارخانه‌ی بزرگی در شرق چین، همچین محصولی را به قیمت 643 دلار به ازای هر تُن تحویل Cfr ویتنام فروخته است، درحالیکه قیمت کلاف گرم گرید SS400، حدوداً 615 دلار به ازای هر تُن تحویل Cfr؛ بود. قیمت مذکور تقریباً معادل 633 دلار به ازای هر تُن فوب چین است."

بازار بورس آتی شانگهای

در روز دو شنبه، اکثر معاملات انجام گرفته برای کلاف گرم معاملات آتی ماه ژانویه، به قیمت 4335 یوان به ازای هر تُن بود که نسبت به روز جمعه، 51 یوان به ازای هر تُن افزایش مشاهده می‌شود.

تیم تحلیلی آهن اینفو
#آگاهانه_خرید_کنید