کارشناس فروش ورق سیاه، اسید شویی و اسلب

کارشناس فروش ورق روغنی

کارشناس فروش گالوانیزه و رنگی

آدرس شرکت: اصفهان، خیابان سجاد، خیابان سپهسالار، ساختمان شهر ارا، طبقه اول، واحد 3
۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۰      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۱      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۲      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۳

ahaninfochannel      ahan_info

منابع گفتنه‌اند، در تاریخ 11 دسامبر روز جمعه قیمت کلاف گرم پس از رسیدن به بالاترین سطح خود در 9 سال اخیر در روز پنجشنبه با وجود رکود فعالیت‌های تجاری به روند افزایشی خود ادامه داد.

بازار داخلی

شرق چین(شانگهای): 4530-4560 یوان (692-697 دلار) به ازای هر تُن100-80 یوان افزایش قیمت مشاهده می‌شود

شمال چین(تانگشان): ارزیابی هفتگی4450-4330 یوان به ازای هر تُن290-200 یوان افزایش یافته است.

تاجری از شانگهای اظهار داشت: فروشندگان این شهر یا وجود اینکه به دلیل کاهش تقاضا مجبور به کاهش قیمت عرضه شدند، اما محصولات خود را به قیمت 4560 یوان به ازای هر تُن تضمین کردند. وی افزود: برخی از خریداران پایین دست پس از مشاهده‌ی کاهش قیمت بعد از پیک (اوج قیمت) صبح زود دست نگه داشتند.

اما در نهایت قیمت داخلی بالا مانده است زیرا اکثر کارخانه‌ها، در چندین هفته‌ی گذشته سفارشات کافی دریافت کرده‌اند. تا بتوانند تا چند ماه آینده با ظرفیت کامل کار کنند.

یک منبع در کارخانه‌ای در شرق چین، خبر داد که زمان تحویل کلاف گرم دو الی سه ماه آینده است، که حتی نسبت به فصولی که سطح تولید کم می‌باشد کمتر است. در آن زمان آنها قادر به ارسال محموله تنها در 2 هفته هستند.

برخی از فعالان بازار اظهار داشتند که ممکن است هفته‌ی آینده، قیمت‌های آتی متزلزل شود، زیرا برخی از بازرگانان قیمت پیشنهادی خود را نسبت به پیک صبح زود کاهش داده‌اند، اما برخی دیگر اظهار داشتند که احتمال کاهش قیمت با وجود کاهش بهای دلار بسیار پایین است، زیرا زمانیکه بهای دلار کاهش می‌یابد قیمت محصولات بالا می‌رود.

طی هفته‌ی قبل، قیمت کلاف گرم در شانگهای 270-250 یوان به ازای هر تُن افزایش یافت.

صادرات

شاخص صادراتی کلاف گرم فوب بندر اصلی چین 647 دلار به ازای هر تُن بود که 7.53 دلار افزایش قیمت مشاهده می‌شود. تاجران اظهار داشتند که اکثر کارخانه‌های بزرگ، به دلیل افزایش قیمت در در بازار داخلی حاضر به قبول قیمت‌هایی پایین‌تر از 650 دلار به ازای هر تُن فوب نیستند و منبع دیگری این خبر را تایید کرد و عنوان کرد که محموله ای بالغ بر 3000-1000 تُن کلاف گرم به قیمت 655 دلار به ازای هر تُن فروخته شده است.

این منبع جزئیات بیشتری نگفت، اما تجار آشنا به این کارخانه خبر دادند که معامله برای کلاف گرم نورد مجددی که برای ساخت لوله مورد استفاده قرار میگیرد انجام گرفته است.

روز جمعه کارخانه‌ای خصوصی در شمال چین کلاف گرم گرید SS400 را به قیمت 623 دلار به ازای هر تُن فوب عرضه کرد، که نسبت به قیمت 630 دلاری روز قبل کاهش قیمت مشاهده می‌شود، اما این اطلاعات در ارزیابی لحاظ نشد، زیرا این کارخانه هیچگاه بصورت مستقیم صادرات نمی‌کند. کالا را به بازرگانان داخلی می‌فروشد و آنها به خارج از کشور می‌فروشند.

تاجری از ژجیانگ عنوان کرد که این کاهش قیمت در یک کارخانه‌ی خصوصی می‌تواند به دلیل این باشد که پس از توقف رشد بازار بورس معاملات آتی این کارخانه از کاهش قیمت می‌ترسد.

شایعات بازار

تاجری از هنگ کنگ اظهار داشت: "قیمت کلاف گرم چین رشد سریعی داشت در نتیجه مشتریان ویتنامی من حاضر به پذیرش همچین قیمت‌هایی نبودند و به دنبال محموله‌هایی با قیمت کمتر هستند. قیمت پیشنهادی آنها برای کلاف گرم با گرید SS400، 630 دلار به ازای هر تُن تحویل cfr است و ممکن است از تجاری که در بازار فعالیت می‌کنند همچین قیمتی را دریافت کنند. این قیمت تقریباً معادل است با 620 دلار به ازای هر تُن فوب چین.

بازار بورس آتی شانگهای

در روز جمعه، اکثر معاملات انجام گرفته برای کلاف گرم، معاملات آتی ماه ژانویه به قیمت 4462 یوان به ازای هر تُن بود که نسبت به روز پنجشنبه 1 یوان به ازای هر تُن افزایش مشاهده می‌شود.

 
#آگاهانه_خرید_کنید

تیم تحلیلی آهن اینفو