کارشناس فروش ورق سیاه، اسید شویی و اسلب

کارشناس فروش ورق روغنی

کارشناس فروش گالوانیزه و رنگی

آدرس شرکت: اصفهان، خیابان سجاد، خیابان سپهسالار، ساختمان شهر ارا، طبقه اول، واحد 3
۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۰      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۱      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۲      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۳

ahaninfochannel      ahan_info

در تاریخ 21 دسامبر روز دوشنبه، پس از اینکه بازار بورس آتی به بالاترین حد 5 درصدی روزانه رسید و درحالیکه بازار داخلی بسیار فعال است قیمت کلاف گرم چین به بالاترین قیمت خود از اوت سال 2008 رسید.

بازار داخلی:

شرق چین(شانگهای): 4950-4980 یوان (757-762 دلار) 330-340 دلار به ازای هر تُن افزایش یافته است.

·         فروشندگان در شانگهای 4950 یوان به ازای هر تُن را پیشنهاد می‌داند. دقیقاً در زمانی که بازار بورس آتی در بالاترین سطح خود بود.

·         چندین منبع گفتند: بعد از آنکه خریداران برای پرکردن مجدد انبار خود اقدام کردند، قیمت در بازار محلی به 4980-4960 افزایش یافت.

·         یکی از منابع شانگهای اظهار دارد که  افزایش قیمت در بازار بورس آتی، تا حدودی  بازتابی از افزایش قیمت مواد اولیه مانند سنگ آهن می‌باشد.

·         وی افزود، همچنین با توجه به اخبار منتشر شده در مورد شیوع مجدد ویروس جهش یافته‌ی کووید-19 در اروپا، که احتمال دارد منجر به تضعیف اقتصاد کشورهای غربی شود، ممکن است منجر به جذب و ورود سرمایه‌های خارجی بیشتری به بازار آهن آلات چین شود.

·         وی خاطر نشان کرد که اخیراً برخی از سرمایه گذاران، در بازار بورس آتی قراردادهایی را برای عرضه کلاف گرم امضا کردند که بسیاری از آنها مشتریان خارجی دارند.

صادرات:

شاخص صادراتی کلاف گرم فوب بندر اصلی چین 701.89 دلار به ازای هر تُن است 44.39 دلار افزایش مشاهده می‌شود.

·         اکثر تجار اظهار داشتند که پس از جهش قیمت در بازار داخلی، یافتن کلاف گرم پایین‌تر از 700 دلار دشوار است.

·         منبعی در شرق چین گفت که فضای محدودی برای مذاکره قیمت‌های پیشنهادی 720 دلاری برای کلاف گرم  گرید SS400  وجود دارد.

·         در این هفته، کارخانه‌ی دیگری در شرق چین، محصولات خود را به قیمت 700 دلار به ازای هر تُن فوب عرضه کرد. درحالیکه کارخانه‌ای در شمال چین قیمت 710 دلاری را به ازای هر تُن فوب در این هفته پیشنهاد داد.

·         با توجه به این افزایش قیمت‌ها، تنها تعداد کمی از خریداران در روز دوشنبه سفارش داده‌اند؛ هفته‌ی قبل، مقادیر کمی از کلاف گرم برای کلاف گرم نورد مجدد به قیمت 695 دلار به ازای هر تُن معامله شد.

شایعات بازار:

یکی از تجار شانگهای اظهار داشت: "گرچه تنها تعداد کمی از خریداران خارجی پیشنهاد قیمت می‌دهند، اما معتقدم که کارخانه‌ها حاضر به پذیرش نیستند، زیرا اکثر فعالان بازار در نسبت به روند صعودی قیمت خوشبین هستند."

بازار بورس آتی شانگهای:

در روزدوشنبه، اکثر معاملات انجام گرفته برای کلاف گرم معاملات آتی ماه ژانویه  به قیمت 4742 یوان به ازای هر تُن بود که نسبت به روز جمعه 133 یوان به ازای هر تُن افزایش مشاهده می‌شود.

#آگاهانه_خرید_کنید
تیم تحلیلی آهن اینفو