کارشناس فروش ورق سیاه، اسید شویی و اسلب

کارشناس فروش ورق روغنی

کارشناس فروش گالوانیزه و رنگی

آدرس شرکت: اصفهان، خیابان سجاد، خیابان سپهسالار، ساختمان شهر ارا، طبقه اول، واحد 3
۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۰      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۱      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۲      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۳

ahaninfochannel      ahan_info

روز دوشنبه به تاریخ 4 ژانویه، پس از تعطیلات سه روزه ی سال نو، بازار کلاف گرم چین، با قیمت بالاتر و رونق بیشتر، فعالیت‌های تجاری را از سر گرفت.

داخلی

شرق چین(شانگهای): 4540-4580 یوان (695-701 دلار) به ازای هر تن،10 یوان افزایش قیمت مشاهده می‌شود. یکی از تجار چینی گفت: معاملات اول صبح با قیمت 4560-4540 یوان انجام گرفت، درحالیکه در بعد از ظهر همان روز برخی از آنها خواستار 4580 یوان به ازای هر تُن بودند.

تاجر دیگری از شانگهای خبر داد: رونق بازار بدین دلیل است که خریداران به دلیل نیازشان پس از تعطیلی‌های سال نو  و تعلیق کار، ناگزیر به پُر کردن مجدد انبارهای خود هستند و همچنین، بازار مالی قوی در افزایش تمایل نسبت به این بازار موثر می‌باشد.

تاجر مذکور معتقد است که سرمایه گذاران بازار داخلی، به لطف تولید واکسن نسبت به چشم انداز اقتصادی سال 2021 خوش بین هستند. همچنین سرمایه گذاران در حوزه‌ی فروش آهن پیش‌بینی می‌کنند که قیمت‌ها همچنان بالا بمانند.

صادرات

شاخص صادراتی کلاف گرم فوب بندر اصلی چین 660.90 دلار به ازای هر تُن می‌باشد که 2.20 دلار افزایش قیمت مشاهده می‌شود. اکثر کارخانه‌ها در روز دوشنبه قیمت پیشنهادی خود را به روز نکرده‌اند، تاجر دیگری از شانگهای اظهار داشت: "کارخانه‌ای در شمال چین تنها در صورت سفارش در مورد قیمت‌ها مذاکره می‌کند.

تعداد کمی از تجار برای کلاف گرم SS400 پیشنهاد قیمت دریافت کرده‌اند. البته، یک تاجر چینی اظهار داشت که مشتری‌های ویتنامی وی برای کلاف نورد مجدد، قیمت 685-675 دلار به ازای هر تُن تحویل cfr پیشنهاد دادند که تقریباً معادل 665-675 دلار فوب چین می‌باشد.

اکثر بازرگانان معتقند که  کارخانجات 660 دلار را ( برای کلاف گرم SS400) کمترین سطح قیمت قابل قبول توسط کارخانجات می‌دانند. نرخ ارز در روز دوشنبه 6.5295 یوان بود، در حالیکه در 28 دسامبر، قیمت ارز 6.5349 یوان بوده است. شنیده‌ها حاکی از آنست که یک کارخانه‌ی خصوصی در شمال چین، قیمت 630 دلاری به ازای هر تُن فوب را خواهد پذیرفت، اما این کارخانه قادر به صادر کردن به خارج از کشور نیست و برخی از مشتریان این کارخانه بازرگانانی هستند که محصولات خود را صادر می‌نمایند.

شایعات بازار

تاجری از ژجیانگ عنوان کرد: "معتقدم که اکثر کارخانه‌های بزرگ، قیمت پیشنهادی خود را به میزان قابل توجهی کاهش نخواهند داد. حتی درصورتیکه قیمت این محصول در بازار داخلی کاهش یابد. کارخانه‌ها به دلیل رونق تجارت در چند ماه گذشته عجله‌ای برای صادرات ندارند. همچنین نرخ دلار آمریکا در حال کاهش است.

بازار بورس آتی شانگهای

در روز دوشنبه، اکثر معاملات انجام گرفته برای کلاف گرم، معاملات آتی ماه ژانویه به قیمت 4492 یوان به ازای هر تُن بود، که نسبت به روز پنجشنبه 31 دسامبر38 یوان به ازای هر تُن افزایش مشاهده می‌شود.

#آگاهانه_خرید_کنید

تیم تحلیلی آهن اینفو