کارشناس فروش ورق سیاه، اسید شویی و اسلب

کارشناس فروش ورق روغنی

کارشناس فروش گالوانیزه و رنگی

آدرس شرکت: اصفهان، خیابان سجاد، خیابان سپهسالار، ساختمان شهر ارا، طبقه اول، واحد 3
۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۰      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۱      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۲      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۳

ahaninfochannel      ahan_info

در تاریخ 11 ژانویه روز دوشنبه، قیمت کلاف گرم چین به دلیل کاهش قیمت ناشی از سودگیری در بازار بورس آتی، کاهش یافت.

بازار داخلی

شرق چین(شانگهایی): 4610-4650 یوان (712-718 دلار) به ازای هر تُن 80-70 یوان کاهش مشاهده می‌شود.

چندین بازرگان از شانگها، اظهار داشتند که فروشندگان صبح را با قیمت 4650-4630 یوان به ازای هر تنُ شروع کردند و به دلیل رکود بازار، در بعد از ظهر همان روز مجبور به کاهش قیمت به 4630-4610 یوان به ازای هر تُن شدند. یکی از آنها گفت که قیمت‌های محلی، کاهش قیمت در بازار بورس آتی را پیگیری می‌کند که به نوبه‌ی خود به دلیل سودگیری رخ داده است، وی عنوان کرد: بسیاری از تُجاری که وارد موقعیت‌های طولانی شده بودند آنها را در طول روز تسویه کردند تا از سود بیشتر در روزهای اخیر استفاده نمایند.

تاجر دیگری از شانگهای چنین اقدامی را منطقی دانست زیرا شیوع کرونا در سیجیازوژوانگ، در استان هبی در شمال چین "بیش از حد انتظار " می‌باشد. وی پیش‌بینی می‌کند که این امر منجر به کاهش تقاضای فولاد در بازار چین شود.

صادرات

شاخص صادراتی کلاف گرم، فوب بندر اصلی چین 651.05 دلار به ازای هر تُن بود که 6.06 دلار به ازای هر تُن کاهش مشاهده می‌شود.

در هفته‌ی جاری، یک کارخانه‌ی بزرگ در شمال چین کلاف گرم SS400 را به قیمت 720 دلار به ازای هر تُن فوب عرضه می‌کند.

یکی از منابع خبری این کارخانه خبر داد: کارخانه‌ای در شرق چین، قیمت پیشنهادی خود را بدون تغییر بر روی 710 دلار به ازای هر تُن فوب حفظ کرده است.

بنا به اخبار رسیده فولاد بائوتو در شمال چین؛ که در هفته‌ی جاری کلاف گرم SS400 خود را به قیمت 670 دلار به ازای هر تُن فوب عرضه می‌کند، دارای کمترین قیمت در بین کارخانه‌های بزرگ است. بنابراظهارات منابع بازار اکثر خریداران خارجی تمایلی به چنین پیشنهاداتی ندارند و در عوض توجه خود را به کارخانه‌های خصوصی که قیمت پایین‌تری را پیشنهاد می‌کنند، معطوف می‌نمایند.

یک تاجر از هنگ‌کنگ گفت که وی قادر است کلاف گرم را به قیمت 650 دلار به ازای هر تُن فوب از کارخانه‌ای خصوصی واقع در شرق چین تهیه کند.

تاجری از پکن نیز معتقد است که وی قادر به چانه زنی با کارخانه‌ها می‌باشد، زیرا قیمت در بازار داخلی در حال کاهش است و وی می‌تواند محصول را با 10-5 دلار زیر قیمت تضمین نماید.

او همچنین باور دارد که مشتریان ویتنامی وی حاضر به پرداخت 650-630 دلار به ازای هر تُن فوب هستند، هرچند که  پس از اُفت قیمت در بازار چین خبری از سفارش جدید نیست.

شایعات بازار

تاجری از هنگ کنگ اظهار داشت: "قیمت بالای کارخانه‌های بزرگ به نوعی بی معنی است. باور دارم که به احتمال زیاد خریداران خارجی به خرید کردن از کارخانجات خصوصی که خواهان 650 دلار به ازای هر تُن فوب است ادامه دهند.

بازار بورس آتی شانگهای

در روز دوشنبه، اکثر معاملات انجام گرفته برای کلاف گرم، معاملات آتی ماه مه به قیمت 4458 یوان به ازای هر تُن بود که نسبت به روز جمعه 188 یوان به ازای هر تُن کاهش مشاهده می‌شود.

#آگاهانه_خرید_کنید
تیم تحلیلی آهن اینفو