کارشناس فروش ورق سیاه، اسید شویی و اسلب

کارشناس فروش ورق روغنی

کارشناس فروش گالوانیزه و رنگی

آدرس شرکت: اصفهان، خیابان سجاد، خیابان سپهسالار، ساختمان شهر ارا، طبقه اول، واحد 3
۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۰      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۱      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۲      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۳

ahaninfochannel      ahan_info

در تاریخ 11 ژانویه روز دوشنبه منابع داخلی خبر دادند که بازار فولاد تخت در منطقه‌ی مرکزی فدرال روسیه – مسکو پس از تعطیلات راکد بود، اما باتوجه به روند صعودی صادرات، می‌توان نسبت به بازار خوشبین بود.

کلاف گرم

در روز دوشنبه، ارزیابی هفتگی برای کلاف گرم فولادی در بازار داخلی، تحویل cpt مسکو - روسیه به 62000-60500 روبل (837-816 دلار) به ازای هر تُن با احتساب 20 درصد مالیات بر ارزش افزوده افزایش یافت، قیمت این محصول در هفته‌ی پیش58000 روبل به ازای هر تُن بود.

درست قبل از تعطیلات severstal قیمت کلاف گرم خود را برای خرده فروش‌ها به 65000 روبل به ازای هر تُن تحویل cpt مسکو برای ژانویه افزایش داد. با این حال شنیده‌ها حاکی از آن است که MMK این محصول را با قیمت 62000 روبل به ازای هر تُن cpt مسکوعرضه می‌کند.

تُجاری که با کارخانه‌های فولاد توافق نامه دارند، قادر به دریافت محصولات بدون پیش پرداخت هستند و می‌توانند تناژهای توافق شده‌ای را که نگه می‌دارند، در یک دوره‌ی معین با قیمت همان زمان خریداری نمایند.

منابع بازار اظهار داشتند که با توجه به روند صعودی صادرات و رونق خرید در بازار ثانویه امکان افزایش قیمت در هفته‌ی جاری، مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

یکی از تُجار اظهار داشت که : "امروز اولین روز کاری پس از تعطیلات سال نو می‌باشد، بنابراین اکثر کارخانحات هنوز قیمت جدیدی را لحاظ ننمودند." خواهیم دید که روند قیمت در چه جهتی حرکت خواهد کرد و باتوجه به صادرات، انتظار داریم افزایش قیمت رخ دهد."

در روسیه از اول ژانویه تا 11 ژانویه تعطیلات رسمی سال نو میلادی بود.

بنا به اظهارات منابع، قیمت صعودی در بخش صادرات و افزایش خرید پس از تعطیلات سال نو از جمله عواملی است که منجر به افزایش تمایل خریداران در بازار داخلی شده است.

در تاریخ 11 ژانویه، ارزیابی هفتگی برای کلاف گرم صادراتی فوب دریای سیاه کشورهای CIS 790-785 دلار به ازای هر تُن بود که نسبت به قیمت 760-755 دلاری در تاریخ 4 ژانویه افزایش قیمت 30 دلاری مشاهده می‌شود. براساس پیش‌بینی‌ها فعالیت‌های تجاری در زمینه‌ی خرید کلاف گرم نیز در این هفته افزایش خواهد یافت.

تاجر دیگری عنوان کرد: "قبل از تعطیلات کمبود مواد در بازار محسوس بود، زیرا درحالیکه ما در انتظار تصویر بهتری از بازار بودیم (منتظر قیمت قراضه بودیم)، فروش خود را محدود نمودیم."

کلاف سرد

ارزیابی هفتگی، برای کلاف سرد در بازار داخلی تحویل  cptمسکو- روسیه به 72000 روبل به ازای هر تُن افزایش یافت، در صورتیکه قیمت این محصول قبل از تعطیلات بین 70500-70000 روبل متغیر بود. قیمت مذکور برای خرده فروشان درست قبل از کریسمس72000 روبل به ازای هر تُن تعیین شده بود، اما منابع انتظار داشتند که تولید کنندگان تا پایان هفته‌ی جاری این قیمت‌ها را افزایش دهند.

بنابر اظهارات یک بازرگان دیگر: "همچنان عرضه‌ی کلاف سرد محدود است." "ما برای ماه جاری(ژانویه)تلاش کردیم 4000 تُن ورق کلاف سرد را رزرو کنیم، اما تولید کننده تنها قادر به تحویل 1000 تن بود."

پلیت

در روز دوشنبه، ارزیابی هفتگی برای پلیت فولادی در بازار داخلی تحویل cpt مسکو- روسیه به 58000 روبل به ازای هر تُن کاهش یافت، در صورتی که قیمت پیشین 58000-56000 روبل به ازای هر تُن بود. فعالان بازار اظهار داشتند که تولید کنندگان، هنوز قیمت جدیدی را اعلام نکرده‌اند اما انتظار می‌رود که اواخر هفته‌ی جاری این کار را انجام دهند.

#آگاهانه خرید کنید
تیم تحلیلی آهن اینفو