کارشناس فروش ورق سیاه، اسید شویی و اسلب

کارشناس فروش ورق روغنی

کارشناس فروش گالوانیزه و رنگی

آدرس شرکت: اصفهان، خیابان سجاد، خیابان سپهسالار، ساختمان شهر ارا، طبقه اول، واحد 3
۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۰      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۱      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۲      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۳

ahaninfochannel      ahan_info

در روز چهارشنبه 28 آوریل پس از اعلان وزارت دارایی مبنی بر کاهش تخفیف صادراتی با وجود کاهش سطح موجودی قیمت کلاف گرم روند نزولی را طی کرد.

بازار داخلی

شرق چین (شانگهای) 5720-5750 یوان (883-887 دلار) به ازای هرتن،50-40 تن کاهش قیمت مشاهده می شود. بنا به گفته ی منابع فروشندگان محلی به دلیل کاهش قیمت در بازار بورس آتی مجبورشدند از قیمت پیشنهادی خود بکاهند.

تاجری از شانگهای اظهار داشت گرچه وزارت دارایی در بعد از ظهر روز چهارشنبه پس از پایان معاملات بازار بورس خبر از لغو تخفیف های مالیاتی داد،اما بسیاری از تجار از روز سه شنبه ، از چنین اخباری مطلع بودند.

قرار بر این است که دولت چین از روز اول ماه مه، برخی از تخفیف های اعمال شده بر محصولات فولادی را از جمله کلاف گرم لغو نماید. تاجر دیگری از شانگهای عنوان کرد، تغییر سیاست منجر به کاهش قیمت در بازار داخلی می شود، زیرا بدون اعمال تخفیف عملکرد رقابتی چین کاهش خواهد یافت که منجر به افزایش عرضه و توزیع در بازار داخلی خواهد شد. براین اساس ،ق یمت کلاف گرم در بازار داخلی در روز چهارشنبه کاهش یافت.

براساس گزارش یک شرکت تجاری، موجودی کلاف گرم در طی هفته ی گذشته کاهش یافته است.انبارهای اصلی شانگهای در مجموع 404100 تن کلاف گرم داشتند که نسبت به میزان موجودی 413800 تنی هفته ی قبل ،9700 تن کاهش موجودی مشاهده می شود.

بازرگان دیگری از شانگهای عنوان کرد: کاهش موجودی  به اندازه ی کافی نبود و می بایست تخفیف های صادراتی تعدیل شوند.

صادرات

شاخص صادراتی کلاف گرم fastmarket، فوب بندر اصلی چین،910.97 دلار به ازای هر تن بود که 1.04 دلار کاهش قیمت مشاهده می شود.

بازرگانی از ژجیانگ اظهار داست که در هفته ی جاری، شرکت فولاد Baotou، واقع در مغولستان داخلی حدود 2000-1000 تن کلاف گرم ارسالی ژوئیه را به قیمت 905 دلار به ازای هر تن فوب فروخته است. وی مقصد این محموله را مشخص نکرد اما گفت که در حال حاضر این قیمت ، کمترین قیمت در بازار فعلی می باشد. وی افزود: اکثر کارخانه های بزرگ کلاف گرم را به قیمت 940-920 دلار به ازای هر تن فوب عرضه می نمایند.

تاجری از هنگ کنگ خبر از فروش کلاف گرم نورد مجدد به قیمت 940-930 دلار به ازای هر تن فوب داد و تعدادی از تجار ویتنامی حاضر به پذیرش این قیمت،بودند.

تاجر ویتنامی این موضوع را تایید کرد و اظهار داشت که خریداران چندین سفارش را برای کلاف گرم نورد مجدد به قیمت 950-960 دلار به ازای هر تن تحویل cfr ویتنام، از چین و هند ثبت نمودند. تمامی قیمت ها با توجه به تغییر قوانین تخفیف های صادراتی محاسبه شده اند.

شایعات بازار

یکی از تجار ژچیانگ اظهار داشت:"بسیاری از فعالان بازار قبل از اعلان سیاست لغو تخفیف مالیاتی، کاملا آگاه بودند و براین اساس واکنش نشان دادند. در نتیجه اعمال چنین سیاستی منجر به افت قیمت شد، اما بطور کلی در حال حاضر نسبت عرضه و تقاضا در چین در سلامت به سر می برد."

بازار بورس آتی شانگهای

در روز چهارشنبه، اکثر معاملات انجام گرفته برای کلاف گرم، معاملات آتی ماه اکتبر، به قیمت 5691 یوان به ازای هر تن بود که نسبت به روز سه شنبه،61 یوان به ازای هر تن کاهش مشاهده میشود.



ترجمه اختصاصی از آهن اینفو