کارشناس فروش ورق سیاه، اسید شویی و اسلب

کارشناس فروش ورق روغنی

کارشناس فروش گالوانیزه و رنگی

آدرس شرکت: اصفهان، خیابان سجاد، خیابان سپهسالار، ساختمان شهر ارا، طبقه اول، واحد 3
۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۰      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۱      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۲      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۳

ahaninfochannel      ahan_info

در جمعه گذشته ، قیمت کلاف گرم چین ،در بازار های داخلی و خارجی افزایش یافت.بازرگانان و تولید کنندگان انتظار دارند که در ماه جاری، با تقاضای خوب از جانب مصرف کننده، روبرو شوند.

بازار داخلی

شرق چین(شانگهای):5990-6000 یوان،(929-927 دلار) به ازای هر تن،80 یوان افزایش قیمت،مشاهده می شود.

شمال چین(تنگشان)-ارزیابی هفتگی:5950-5940 یوان به ازای هر تن،320-290 یوان به ازای هر تن افزایش قیمت مشاهده می شود.

مصرف کنندگان نهایی، در شرق چین، تقاضای خود را در طول روز افزایش دادند تا موجودی انبار خود را در آستانه ی آخر هفته،پر کنند.این امر منجر به افزایش قیمت 230 یوانی به ازای هر تن ،در طول هفته شد.

بنابر اظهارات تاجری از شانگهای،میزان تقاضای صنایع پایین دستی بسیار بالا است،و ممکن است این مقدار تقاضا افزایش یابد،در نتیجه تا پایان ماه جاری،افزایش قیمت بیشتری رخ خواهد داد.

تاجران بطور فعال،کلاف گرم را می فروختند تا سود خود را به پول نقد تبدیل کنند.

کارخانه های تولید فولاد نیز برای دستیابی به سود بیشتر،نرخ تولید خود را افزایش می دهند تا قادر باشند محصول بیشتری را به بازار داخلی عرضه کنند.

یک تحلیلگر صنعت،در دو روز گذشته،سود حاصله  از کلاف گرم را 1100 یوان به ازای هر تن،تخمین زد که نسبت به اوخر ماه آوریل،افزایش 100 یوانی مشاهده می شود.

صادرات

شاخص صادراتی کلاف گرم صادراتی،فوب بندر اصلی چین:971.15 دلار به ازای هر تن بود .44.48 دلار افزایش مشاهده می شود.

خبر ها حاکی از آن است که قیمت صادراتی کلاف گرم در روز جمعه،995-980 دلار به ازای هر تن فوب بوده است که در مقایسه با هفته ی قبل 75-65 دلار به ازای هر تن، افزایش قیمت مشاهده می شود.

گزارشاتی مبنی بر انعقاد معاملاتی به قیمت 965-960 دلار به ازای هر تن فوب،در روز پنج شنبه،دریافت شده است اما در واقع قیمت های قابل قبول در روز جمعه،حدودا 10 دلار بالاتر بود.

تاجری از شرق چین اظهار داشت:تولیدکنندگان،به دنبال قیمت های بالاتر هستند،زیرا قیمت های بین المللی بسیار بالاتر از چین می باشد.

منبعی اظهار داشت که کلاف گرم هند به قیمت 1100 دلار به ازای هر تن تحویل cfr جنوب شرق آسیا عرضه شده است،که حدودا 105 الی 120 دلار بالاتر از قیمت کلاف گرم در چین بود.

شایعات بازار

تاجری از ژجیانگ اظهار داشت:"برخی از تولیدکنندگان فولاد،سفارشاتی را در اواخر آوریل ،برای محموله های ارسالی ماه جولای،دریافت کرده اند.اما آنها  تمایل دارند که سفارشات صادراتی را با سرعت بیشتری دریافت کنند،و قصد دارند قیمت پیشنهادی خود را در سطح بین المللی افزایش دهند.که این قیمت حداقل 1000 دلار به ازای هر تن فوب  می باشد."

بازار بورس آتی شانگهای

در روز جمعه، اکثر معاملات انجام گرفته برای کلاف گرم،معاملات آتی ماه اکتبر، به قیمت 5999 یوان به ازای هر تن بود،که نسبت به روز پنج شنبه،64 یوان به ازای هر تن ،افزایش مشاهده میشود.

 

ترجمه اختصاصی از آهن اینفو