کارشناس فروش ورق سیاه، اسید شویی و اسلب

کارشناس فروش ورق روغنی

کارشناس فروش گالوانیزه و رنگی

آدرس شرکت: اصفهان، خیابان سجاد، خیابان سپهسالار، ساختمان شهر ارا، طبقه اول، واحد 3
۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۰      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۱      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۲      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۳

ahaninfochannel      ahan_info

یک کارشناس بازار فولاد گفت: بحران مسکن و اجرای سخت‌گیری‌های شدید در کشور چین، منجر به کاهش سطح تقاضای فولاد در عرصه جهانی و در نتیجه شرایط نامطلوب در اقتصاد کشورها شده است.

علی اسکینی در گفتگو با فولادبان از تحلیل بازار جهانی فولاد بیان کرد: فاز رکودی در انواع صنایع و اقدامات بانک‌های مرکزی در سراسر دنیا که برای مقابله با تورم، نرخ بهره را افزایش دادند، منجر به رکود در بازار جهانی شده است. این موارد عامل اصلی افت سطح تقاضا و جلوگیری از ورود تقاضای جدید به بازارها به شمار می‌رود.

وی در ادامه افزود: از سوی دیگر، آهنگ رشد اقتصادی عمده اقتصادهای بزرگ دنیا در روند بسیار کندی وجود دارد. پس از دوران کرونا و چاپ پول در حال حاضر تمرکز عمده بانک‌های مرکزی به کنترل تورم منجر می‌شود، به گونه‌ای که بر اساس آخرین اخبار، طی جلسه‌ای بانک مرکزی آمریکا پس از افزایش نرخ بهره مجدد، نرخ رشد اقتصادی از ۱٫۷ درصد پیش بینی شده به صفر درصد رسید.

کارشناس فولادی تصریح کرد: البته وضعیت در اروپا بدتر است؛ چرا که شدت و نرخ تورم بیشتر از سایر کشورهاست و بر همین اساس رشد اقتصادی آنها با سرعت کمتری دنبال می‌شود.

اسکینی با اشاره به اینکه بازار جهانی فولاد وابسته به کشور چین است، گفت: مهم‌ترین و تأثیرگذارترین کشور در اقتصاد جهانی، اقتصاد چین است که این وابستگی از بازار فولاد نیز مستثنی نیست. از طرفی لازم به ذکر است که چین اخیراً درگیر چند اتفاق در اقتصاد خود شده است.

وی اتفاقات اخیر در چین را اینگونه عنوان کرد: چند ماه اخیر در کشور چین بحرانی در بخش مسکن بوجود آمده؛ چرا که سطح تقاضا در این بخش در روند نزولی قرار گرفته است. از سوی دیگر، سخت‌گیری‌های شدید در پاندمی کرونا و اجرای قرنطینه‌های پیاپی در این بازه زمانی، باعث کاهش تقاضای جهانی فولاد و در نتیجه کندشدن آهنگ رشد اقتصادی شد.

این کارشناس فولادی معتقد است با کاهش سرعت رشد اقتصادی، انتظارات برای قرارگیری سرعت آن در روند صعودی، کاهش پیدا کرده است.
برای مشاهده منبع خبر اینجا کلیک کنید