کارشناس فروش ورق سیاه، اسید شویی و اسلب

کارشناس فروش ورق روغنی

کارشناس فروش گالوانیزه و رنگی

آدرس شرکت: اصفهان، خیابان سجاد، خیابان سپهسالار، ساختمان شهر ارا، طبقه اول، واحد 3
۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۰      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۱      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۲      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۳

ahaninfochannel      ahan_info

به گزارش آهن اینفو به علت عوامل مؤثر بر روند افزایش و کاهش قیمت ها در چین که از مهم ترین آن ها می توان به کاهش تقاضای فولاد اشاره کرد، قیمت سنگ آهن چین در تاریخ روز شنبه 9 آوریل روند کاهشی داشته است که در کم ترین میزان خود به نسبت 3 ماه گذشته رسیده است. تحقیقات در این منظور می رساند که با پیش روی موج جدید کوید 19 در چین، رشد قیمت سنگ آهن در این کشور با ضعف مواجه شده است.

کارشناسان بازار فولاد و سنگ آهن در روز شنبه 9 آوریل از تولید افزایشی محصولات فولادی ساختمانی شامل میلگرد و کلاف ساختمانی خبر دادند که در روز پنجشنبه 6 آوریل تولید آن ها به 4.23 میلیون تن رسید. این موضوع در حالی اتفاق افتاده است که میزان تولید و عرضه مصنوعات فولادی مرتبط با ساختمان نسبت به ماه قبل کاهش 1.04 درصدی را با خود داشته است.

همانطور که می دانید کشور چین به دلیل خواستار حذف نوسانات ارزی و دلار از مبادلات خود با بقیه کشور ها و داخل بسیاری از مشتری های خارجی خود را از دست داده است. محصولات فولادی تولید شده توسط روسیه نیز به دلیل کمک کردن به کشور زلزله زده ترکیه روز به روز با افزایش قیمت مواجه می شوند. به طور مثال قیمت  ورق اسلب در کشور روسیه از قیمت ورق گالوانیزه با نورد گرم در چین بالاتر است. با همین توضیح ساده می توان متوجه تفاوت قیمت این دو کشور با یکدیگر شد.

در این بین تحقیقات دیگر در این زمینه نشان می دهد که میزان سفارش و تقاضا برای محصولات ساختمانی فولادی که نام برده شد (لوله، پروفیل، ورق، میلگرد) در هفته قبلی که مرتبط به روز پنجشنبه 6 آوریل می باشد، حدود 6.7 درصد کاهش یافته است و در حدود 4.36 میلیون تن است.

به گزارش تاجران بازار چین، شاخص سنگ آهن فاین با خلوص ۶۲ درصد وارداتی به شمال چین در روز پنج شنبه (۶ آوریل) به ۱۱۹.۲۴ دلار در هر تن رسید. این در حالی است که شاخص این محصول حدود ۰.۴۵ درصد نسبت به روز قبل کاهش یافته است و به کم ترین میزان خود از ژانویه ۲۰۲۳ رسیده است.

سوال این است آیا  روند صعودی افزایش صادرات روسیه ادامه پیدا میکند یا خیر که با توجه به روند صعودی قیمت آهن آلات در روسیه این پیش بینی مثبت است و محصولات مرتبط با آهن آلات با افزایش تولید همراه خواهد شد.

در همین حال با توجه به افزایش صادرات روسیه به ترکیه و روند فروش املاک در سال جدید در ترکیه  بیش از 20 درصد کاهش یافته همچنین  آخرین نظرسنجی تولید نشان میدهد که سرمایه گذاری تجاری در حال کاهش است. در حالی که شاخص های اصلی سهام ایالات متحده و روسیه   در سال جاری افزایش یافته اند و نوید روز های پر التهابی را در سال آینده در بازار جهانی  می دهند با احتساب  همه موارد گفته شده در تجارت فولاد و بازار جهانی پیش بینی افزایش نسبی ورق های  فولادی از جمله پروفیل و ورق گالوانیزه و ورق گرم و تیرآهن و... را خواهیم داشت.