کارشناس فروش ورق سیاه، اسید شویی و اسلب

کارشناس فروش ورق روغنی

کارشناس فروش گالوانیزه و رنگی

آدرس شرکت: اصفهان، خیابان سجاد، خیابان سپهسالار، ساختمان شهر ارا، طبقه اول، واحد 3
۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۰      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۱      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۲      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۳

ahaninfochannel      ahan_info


به گزارش آهن اینفو و به نقل از مدیر مجتمع فولاد سبا: با وجود هدف کلی مجموعه فولاد مبارکه و بر اساس خدمت رسانی و برطرف کردن نیازهای خریداران خودرو در سال 1402 با شعار تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین؛ ورق های گرم دو فازی که در صنعت پر تقاضای خودرو سازی کاربرد زیادی دارند، برای اولین بار در کشور به دست کارشناسان توانمند و نیروهای مجتمع فولاد سبای فولاد مبارکه تولید می شود. از این پس تولید این ورق ها مانند دیگر محصولات فولادی از جمله ورق گالوانیزه، روغنی و ... صورت می گیردکه قیمت ورق های فولادی از جمله قیمت ورق گالوانیزه در سایت ما قابل مشاهده میباشد.

به گفته محمود محمدی فشارکی: تاکنون یکی از گرید های اصلی مورد استفاده در خودروهای مطرح دنیا فولاد های دو فاز می باشد. که در کشور ما به علت نبود امکانات پیشرفته تولید و صادرات آن امکان پذیر نبود. تا الان نیز استفاده از همان مقدار کم نیز وارداتی بوده است. با توجه به پایین آمدن کیفیت خودرو و نیاز خریداران آن و همچنین تکنولوژی به روز و نهان تیم بزرگ فولاد مبارکه، تلاش و روند مجموعه که از چندین ماه پیش آغاز شده بود، سرانجام با تولید فولادهای دو فازی مطابق با ضخامت مورد نظر خودروسازان تولید شد.

او اضافه کرد: مجموعه فولاد سبا در سال 1401 با تلاش های بی وقفه و دانش مهارتی خود در تولید 6 محصول جدید از جمله کورتن، HE390D، فولاد های زنگ نزن فریتی (SS409)  گردید. اکنون نیز گام دیگری در تولید صنایع خودروسازی با ساخت فولادهای دوفازی پیش رفت. این موفقیت بزرگ را به تمام عوامل، مدیران، کارکنان این مجموعه تبریک می گویم.

بهمن خلیلی، مدیر عملیات مجتمع فولاد سبا:

با توجه به استفاده از خصوصیت های مجتمع فولاد سبا فولاد مبارکه تا حد ممکن، تولیدات زیادی انجام گردید که مورد استفاده در قسمت شاسی پذیر خودروها می باشد. در خطوط تولیدات مختلف این مجموعه ساخت و عرضه محصولات با ارزش افزوده در اولویت قرار گرفت. در پایان از مدیریت های مختلف و همکاران تشکر می کنم و ممکن است در آینده بتوانیم کلیه محصولات تخت مورد نظر کشور را تولید کنیم.


تناوب نرخ سنگ آهن در محدوده 120 دلاری

آرش حاجی ‌پور، رئیس متالورژی و برنامه‌ ریزی:

با توجه به تولید این گرید ها از سال گذشته تا به الان که در بهبود کیفیت خودرو مؤثر هستند، با تلاش پرسنل مجتمع فولاد سبا و تسلط بر تکنولوژی خطوط CSP و با همکاری دانشگاه های معتبر داخلی مجتمع فولاد سبا برای اولین بار در کشور موفق به تولید این محصولات گردید. استانداردهای این گرید مطابق با EN10388  و ASTM A1088 می باشد. اینجانب نیز این موفقیت چشمگیر را به کلیه عوامل مجموعه فولاد مبارکه تبریک می گویم.

مهدی ناظم ‌الرعایا، رئیس نورد:

به طور کلی تولید ورق های دو فاز گرم و نیاز صنعت خودرو به ورق بدنه خودرو در دستور جلسات خطوط نورد قرار گرفت. جلسات مشترک شامل تولید، تعمیرات، اتوماسیون، دفاتر فنی، کنترل کیفی و برنامه ریزی می باشد. در نتیجه بررسی های مختلفی که در جهت آماده سازی و تنظیمات مختلف نوردی انجام شد، ضمن انجام اصلاحات دمای اسلب، سرعت نوردی، فشارها و فورس های نوردی و خنک کاری واتروال موفق به تولید این محصول با ضخامت مورد نظر خودروسازان یعنی 2 میلی متر شدیم.

حامد صفاری، کارشناس متالورژی و روش‌های تولید:

امروزه با توجه به خودروسازی با تکنولوژی مدرن برتر دنیا بیش از 20 درصد فولاد استفاده شده در این صنایع مربوط به خودرو را فولادهای دو فازی از جمله استاندارد DP600 تشکیل می دهد. در نتیجه با توجه به نیاز کشور به این محصولات مطالعات اولیه و تست های فنی مطابق با استاندارد های مورد نظر شرکت خودروسازی پژو یعنی ASTM A1088 و EN 10388 می باشد. این فولادهای دو فاز تولید شده ریزساختار فریتی-مارتنزیتی و همچنین فریتی-بینیتی دارند.

احمد ترازوی زر، کارشناس متالورژی و روش‌های تولید:

در روند تولید این محصولات تنظیمات مربوط به تغییرات رژیم خنک کاری انجام شد و در نتیجه طراحی فرایند تولید مناسب جهت دست ‌یابی به خواص مورد انتظار گرید دوفازی DP600 انجام گردید.


محسن حسن‌زاده، کارشناس فرایند دفتر فنی تولید:

در نورد آزمایشی محصول نورد پیوسته انجام شد. در پی آن اقداماتی برای بهبود فرایند از جمله دستور العمل انبارداری و ایجاد lookup table جهت ذخیره مقادیر عملیات خنک کاری ورق در برنامه سطح یک اتوماسیون و مذاکره جهت کنترل و بهبود فرایند انجام شد.