کارشناس فروش ورق سیاه، اسید شویی و اسلب

کارشناس فروش ورق روغنی

کارشناس فروش گالوانیزه و رنگی

آدرس شرکت: اصفهان، خیابان سجاد، خیابان سپهسالار، ساختمان شهر ارا، طبقه اول، واحد 3
۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۰      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۱      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۲      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۳

ahaninfochannel      ahan_info

به گزارش آهن اینفو، در روز گذشته قیمت سنگ آهن وارداتی در چین روند کاهشی را دنبال کرده است . متوسط شاخص قیمت سنگ آهن با خلوص 62 درصد در شمال چین با 0.7 درصد کاهش به 101.58 دلار بر تن رسیده است و این قیمت، پایین‌ترین نرخ ثبت شده از نوامبر 2022 است. همچنین، قرارداد سپتامبر سنگ آهن در بورس دالیان نیز به 100.93 دلار بر تن رسیده که این نرخ ثبت شده ، پایین‌ترین قیمت در طول پنج ماه گذشته است.

این ادامه‌ی نزول قیمت سنگ آهن وارداتی در چین، نگرانی‌هایی در مورد افت تقاضای چین در بازار سنگ آهن را به همراه داشته است و باعث کاهش حاشیه سود و کاهش تولید بیشتر کارخانه‌ها شده است. بنابراین، این روند در کوتاه مدت، تاثیر منفی بیشتری بر بازار سنگ آهن خواهد داشت.

می‌توان توجه داشت که قیمت‌ها و تحولات در بازار سنگ آهن، تحت تاثیر عوامل مختلفی همچون تقاضا و عرضه، بازیگران بازار و محدودیت‌های سیاسی و اقتصادی قرار دارند و ممکن است در طولانی مدت به تغییرات مختلفی منجر شوند. برای اینکه بتوان در مورد سرمایه‌گذاری در این بازار تصمیم‌گیری کرد، باید با دقت و با توجه به شرایط بازار عمل کرد.


راهنمای جامع خرید ورق سیاه

سنگ آهن  یکی از معادن مهم موجود در جهان است که به دلیل داشتن درصدهای بالایی از آهن، به دلیل مقاومت بالا و خواص فیزیکی و شیمیایی مناسب، برای استفاده در صنایع مختلف به کار می‌رود. از جمله کاربردهای سنگک آهن، تولید فولاد و ورق‌های آهنی است. بیشتر فولاد‌های تولید شده در جهان از آهن سنگک استخراج شده تولید می‌شوند. همچنین، سنگ آهن به عنوان یک ماده اولیه در تولید آلیاژ‌های فلزی نظیر فولاد ضد زنگ، آلیاژ‌های آلومینیوم و ... نیز استفاده می‌شود. 

در صنعت ساختمانی و عمرانی، سنگک آهن به عنوان یکی از مواد ساختمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این سنگ آهن به دلیل خواص فیزیکی و شیمیایی مناسب، برای ساخت ستون‌ها، پایه‌ها، بلوک‌ها و سایر قطعات ساختمانی استفاده می‌شود.همچنین، سنگک آهن در صنعت خودروسازی، ابزار دقیق، لوازم خانگی و صنایع دیگر نیز به کار می‌رود. با توجه به کاربردهای گسترده‌ای که سنگک آهن دارد، این ماده از اهمیت بسزایی برخوردار است و به عنوان یکی از مواد اولیه مهم در صنایع مختلف، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کاهش قیمت سنگ آهن در بازار جهانی ممکن است باعث تاثیر بر قیمت ورق های آهنی  مانند قیمت ورق سیاه و محصولات فولادی داشته باشد. از یک سو، با کاهش قیمت سنگ آهن، هزینه تولید صنایع فولادی و ورق های آهنی کاهش پیدا می‌کند که می‌تواند باعث افزایش رقابت در بازار جهانی و کاهش قیمت‌های این محصولات شود. از سوی دیگر، با کاهش قیمت سنگ آهن، تولیدکنندگان فولاد به دنبال تأمین مواد اولیه با قیمت کمتری می‌گردند که باعث می‌شود که قیمت ورق های آهنی و محصولات فولادی نیز در بازار جهانی کاهش یابند. با این حال، تاثیر کاهش قیمت سنگ آهن بر قیمت ورق های آهنی و محصولات فولادی به دلیل تأثیر عوامل دیگری از جمله هزینه‌های حمل و نقل، قیمت انرژی و ...، کاملا مشخص نیست و باید با توجه به شرایط بازار و عوامل مختلف، به این موضوع پرداخت.