به گزارش آهن اینفو  ، کارخانه فولادسازی مجتمع فولاد غدیر نی‌ریز با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی افتتاح شد  در بیستم  اردیبهشت ماه امسال به بهره برداری رسید . در این مراسم،که  با حضور سردار مصطفی محمدنجار فرمانده قرارگاه اقتصادی وزارت دفاع، سردار سیدمجید ابن الرضا مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی نیروهای مسلح، مازیار حسینی مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری غدیر، محسن مصطفی‌پور مدیرعامل فولاد نی‌ریز، محمد آقاجانلو مدیرعامل شرکت ملی فولاد ایران، فرهاد طهماسبی نماینده مردم نی‌ریز، استهبان و بختگان در مجلس شورای اسلامی و تعداد دیگری از مسئولین همراه بود، فاز دوم این کارخانه که  با ظرفیت تولید دو برابر افزایش یافته، به بهره‌برداری رسید.

کارخانه فولادسازی مجتمع فولاد غدیر نی‌ریز با استفاده از فناوری‌های پیشرفته و مواد اولیه باکیفیت داخلی ، توانسته است به تولید فولاد با کیفیت بالا و استانداردهای جهانی بپردازد. با افزایش ظرفیت تولید این کارخانه، توانمندی تولیدی محصولات فولادی کشور در حوزه صنعت افزایش یافته و این امر می‌تواند به رشد اقتصادی کشور و ایجاد اشتغال در مناطق مختلف، از جمله استان فارس، کمک کند.

با توجه به اینکه فولاد یکی از اصلی‌ترین مواد اولیه صنعتی در کشور است، روند رشد تولید و صادرات  فولاد در ایران برای اقتصاد و ارزآوری کشور بسیار  اهمیت دارد و باعث رشد توان رقابتی محصولات داخلی در این حوزه با رقبا خواهد شد.

با توجه به ایفای نقش اساسی فولاد در کشور، افزایش ظرفیت تولید فولاد به عنوان یکی از اهداف مهم در برنامه‌ها و استراتژی های توسعه‌ای کشور قرار دارد. با افزایش تعداد کارخانه‌های فولادسازی در کشور و ارتقای فناوری‌های روز دنیا در تولید فولاد،  به طور مستنمر رتبه ایران در تولید  و صادرات محصولات فولادی در جهان را افزایش پیدا کرده و در برنامه میان مدت به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان فولاد در جهان شناخته خواهد شد.

لازم به ذکر است که با افزایش تولید فولاد در کشور می‌توان تاثیری مثبت در قیمت ورق‌های تخت فولادی مانند قیمت ورق گالوانیزه داشت. با افزایش تعداد کارخانه‌های فولادسازی و افزایش توان تولیدی کشور، تقاضا برای ورق‌های تخت فولادی افزایش یافته و این می‌تواند به کاهش قیمت این محصولات و افزایش کیفیت محصولات به خاطر رقابت بالا منجر شود.


تفاوت شمش، بیلت، بلوم و اسلب چیست؟