به گزارش اهن اینفو، تولید فولاد خام سه ماهه اول چین در  سال 2023 در هفت استان برتر تولیدکننده فولاد خام  با 6 درصد افزایش نسبت به زمان مشابه  سال قبل به 262 میلیون تن رسیده است . یکی از شهر های استراتژیک و صنعتی چین با نام هبی به عنوان بزرگترین تولیدکننده فولاد خام در چین، با 21 درصد  بالاترین میزان رشد را در بین هفت استان داخلی چین داشته و تولید محصو لات خام فولادی  خود را در سه ماهه اول به 57 میلیون تن افزایش داده است. دولت چین  در جهت تعدیل قیمت های بازار تلاش هایی را برای کاهش تولید فولاد خام انجام داده واهمیت بیشتری به کیفیت به جای کمیت تاکید کرده است. 

صنعت فولاد چین از ابتدای سال 2023 تحت تاثیر زیاد تقاضای کم و هزینه های بالای تولید  قرار داشته و میزان زیان دهی افزایشی داشته است. با توجه به اقدامات تقویتی دولت برای  افزایش تقاضای فولاد در شرایط تولید مازاد ،قیمت های بالا منجر به نوسان و  کاهش تقاضا شده است. با این حال، افزایش تولید فولاد خام در هفت استان برتر تولیدکننده چین، نشان دهنده این است که تولیدکنندگان فولاد در چین به دنبال بهره برداری از ظرفیت تولیدی خود هستند و سیاست دولت چین کنترل میزان تولید کارخانه های تولید محصولات فولادی خود در جهت کنترل قیمت و افزایش سود دهی اینر کارخانه های می باشد.

لازم به ذکر است که کاهش تولید محصولات فولادی در چین باعث  تاثیراتی روی قیمت ورق های فولادی  مانند قیمت ورق روغنی داشته باشد. این  جهش قیمتی  می‌تواند نتیجه‌ ی کاهش تقاضا برای محصولات فولادی باشد که  به دلیل کاهش تولید محصولات تخت فولادی در چین ایجاد شده است. در نتیجه، تاثیرات کاهش تولید محصولات فولادی میتواند  در چین بر قیمت ورق های فولادی و سایر محصولات فولادی مشابه، به طور مستقیم و غیرمستقیم اثر گذار و قابل لمس باشد.

فولاد ضد زنگ چیست؟ انواع و ویژگی های آن