به گزارش آهن اینفو  طبق گزاش های منتشر شده از انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، تولید فولاد کشور در فروردین امسال به میزان ۳ میلیون و ۶۳ هزار تن افزایش یافته و رشد ۶ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد. این افزایش در تولید فولاد نشان دهنده استراتژی و سیاستی درست در عرصه تولید علی الخصور محولات فولادی میباشد.

از دلایل بسیار مهم افزایش تولید استفاده بهینه تر از ظرفیت فولاد کشور و افزایش ظرفیت تولید کشور با افزایش کارخانه های تولیدی اشاره کرد همچنان که بنا بر آمار منتشر شده  شرایط رشد صادرات و تقاضا از فولاد ایران در سال ۲۰۲۳ بیشتر شده و نشان دهنده افزایش صادرات نیز می باشد که مزیت های بسیاری برای کشور و قیمت محصولات تخت فولادی متفاوت مانند قیمت ورق گالوانیزه دارد .

با افزایش تولید فولاد، عرضه فولاد در بازار داخلی افزایش می‌یابد که در نهایت  منجر به کاهش قیمت فولاد خواهد شد، اما برای  پیش بینی قیمت محصولات تخت فولادی  و فولاد باید عوامل بسیار دیگری مانند نرخ ارز، قیمت مواد اولیه ، شرایط بازار جهانی را مورد بررسی قرار داد و سپس تحلیل درستی را انجام داد.این افزایش تولید همچنین  باعث ایجاد فرصت‌های شغلی مختلف در صنعت فولاد با توجه به  نیاز به نیروی کار نیز افزایش خواهد یافت  که این فرایند باعث ایجاد فرصت‌های شغلی در صنعت های مرتبط با فولاد و حوزه‌های دیگر همچون حمل و نقل و خدمات پس از فروش نیز خواهد شد.

رشد اقتصادی یک کشور از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است و تولید و صادرات محصولات غیر نفتی علی الخصوص محصولات فولادی که ارزش افزوده ی خوبی دارند  می‌تواند به عنوان یکی از کلیدهای ایجاد رشد اقتصادی در هر کشوری محسوب شود. اما برای رسیدن به این هدف، ابتدا باید به تولید محصولات متنوع و با کیفیت پرداخت و سپس با توجه به نیازهای بازار جهانی، سیاست صادرات اینگونه محصولات را جلو برد. در نتیجه ، در راستای افزایش ارزش پول ملی، باید به تولید و صادرات محصولات غیر نفتی توجه کرد و با بهره‌گیری از فناوری‌های پیشرفته و علم روز در حوزه های مختلف ، محصولات با کیفیتی را تولید کرد.

تفاوت فویل آلومینیوم و فویل قلع اندود