میزان موجودی محصولات فولادی شرکت‌های فولادسازی چینی در هفته گذشته با کاهش 4 درصدی ، به مقدار ۱۲٫۲۸ میلیون تن رسیده است. در این میان، موجودی ورق گرم با ۲٫۶ میلیون تن، به ثبات رسیده در حالی که موجودی ورق سرد با ۲ درصد کاهش، به مقدار ۱٫۲۱ میلیون تن رسیده است.

با توجه به  کاهش ۴ درصدی موجودی محصولات فولادی شرکت‌های فولادسازی چینی نگرانی کارخانجات صنعت فولاد چین افزایش یافته است.که این کاهش در موجودی، باعث افزایش نرخ ورق‌ گالوانیزه و سیاه خواهد شد و  می‌تواند تأثیرات جدی بر صنعت ساخت و ساز و صنایع مرتبط با آن مانند صنعت خودرو  داشته باشد.

ورق گالوانیزه، یکی از محصولات فولادی پرمصرف در صنایع مختلف است که به دلیل خاصیت آنتی‌کروزیون و ظاهری عام پسند، در ساخت سازه‌های پل، خودرو، درب و پنجره،دیوار و ... استفاده می‌شود. ورق سیاه نیز در صنایع ساخت و ساز، خودروسازی و ماشین‌آلات استفاده می‌شود. با توجه به اینکه چین، بزرگترین تولیدکننده و صادرکننده فولاد در جهان است، هرگونه تغییر در موجودی محصولات فولادی چین، تأثیرات  زیادی بر صنعت فولاد جهان به خصوص فولاد اروپا دارد. در حال حاضر، بازار فولاد جهانی با مشکلاتی همچون افزایش قیمت مواد اولیه، تولید کنندگان ناکارآمد و تقاضای بالا روبرو است که لزوم مدیریت بالا برای این چالش پیش رو را میطلبد.به طور کلی، تغییرات در موجودی محصولات فولادی می‌تواند تأثیرات مهمی بر بازار فولاد جهانی داشته باشد. در حالی که تقاضا برای محصولات فولادی با افزایش پیش می‌روند، کاهش موجودی ورق‌های فولادی مختلف و اسلب می‌تواند باعث افزایش قیمت‌ها و افزایش نگرانی‌ها در بازار شود.

معرفی کامل کارخانه فولاد مبارکه اصفهان