کارشناس فروش ورق سیاه، اسید شویی و اسلب

کارشناس فروش ورق روغنی

کارشناس فروش گالوانیزه و رنگی

آدرس شرکت: اصفهان، خیابان سجاد، خیابان سپهسالار، ساختمان شهر ارا، طبقه اول، واحد 3
۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۰      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۱      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۲      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۳

ahaninfochannel      ahan_info

به گزارش آهن اینفو رئیس انجمن فولاد ایران با  انتقادی صریح نسبت  به افزایش صد در صدی گاز نسبت به سیاست های حمایت از تولیدکنندگان انتقاد کرد ،بهرام سبحانی، رئیس هیأت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، در مورد مشکلات صنعت فولاد در ایران، در یک گفت‌وگو با اشاره به افزایش قیمت گاز گفت: افزایش نرخ گاز تولیدکنندگان فولاد در شرایطی صد درصد افزایش پیدا کرده است، که به عنوان یکی از مزایای نسبی تولید فولاد در ایران محسوب می‌شد. اما این موضوع باعث شده که دولت، به جای ایجاد مزیت رقابتی برای صنعت فولاد، با اعمال دو برابری نرخ گازِ فولادسازان و عوارض صادراتی محصولات فولادی، به آن ضربه بزند .

وی همچنین بیان کرده است که با مشکلات عدیده ناشی از تحریم‌های بین‌المللی، فولاد تولیدی در کشور مازاد بر نیاز داخل است و باید با وجود این مشکلات، فولاد صادر شود. اما افزایش تعرفه بر صادرات شمش فولادی به جای ایجاد مزیت رقابتی برای صنعت فولاد، باعث کاهش رقابت‌پذیری آن خواهد شد.

سبحانی در ادامه اظهار داشته است که به دلیل ظرفیت بالقوه ۴۵ میلیون تنی تولید فولاد در ایران، با رفع موانع گفته شده و بسترسازی مناسب، می‌توان به هدف گذاری برای عبور از ۴۰ میلیون تن تولید، هم زمان با رسیدن به ۵۵ میلیون تن پیش‌بینی شده در سیاست گذاری های آینده، دست یافت.

با توجه به رشد قابل توجه صنعت فولاد در ایران با وجود تحریم های گسترده  محدودیت‌های در خرید تجهیزات، از جمله منابع سرشار گاز طبیعی و انرژی برق، توانسته است مسیر رشد محصولات فولادی را با سرعت قابل قبولی حرکت دهد و جایگاه ثابتی  بین ده کشور اول تولیدکننده فولاد جهان را به نام خود ایجاد کند که باعث افزایش درامد دلاری ایران خواهد شد اما این سیاست افزایش نرخ گاز باعث برهم زدن امنیت سود حاصل از تولید محصولات فولادی میشود و تاثیر آن بر قیمت محصولات فولادی مختلف مانند ورق گالوانیزه اصفهان و ورق سیاه و ... خواهد گذاشت که امید است با همکاری دولت سیاست های جایگزینی برای ثبات و افزایش تولید و توان صادرات محصولاتی ایران انجام شود.