کارشناس فروش ورق سیاه، اسید شویی و اسلب

کارشناس فروش ورق روغنی

کارشناس فروش گالوانیزه و رنگی

آدرس شرکت: اصفهان، خیابان سجاد، خیابان سپهسالار، ساختمان شهر ارا، طبقه اول، واحد 3
۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۰      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۱      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۲      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۳

ahaninfochannel      ahan_info

منتظر تحولات بزرگ ذوب‌ آهن در سال 98 باشید...

مهرداد تولاییان معاون بهره برداری شرکت ذوب آهن اصفهان در خصوص اولویت‌ های این شرکت طی مدت ۳ ماه پایانی سال 97 گفت: از برنامه های خاص ذوب‌ آهن اصفهان طی ۳ ماهه پایانی سال جاری، در مورد قرارداد ۱۵ هزار تنی ریل UIC۶۰ می باشد که در این مدت درصدی از این ۱۵هزارتن را به راه آهن تحویل خواهیم داد. طبق گزارشات اخیر، مهرداد تولاییان در ادامه افزود: از دیگر برنامه های ذوب آهن اصفهان می توان به تولید ریل S49  اشاره کرد که برای متروی اصفهان و شیراز مورد استفاده قرار می ‌گیرد. در این حوزه هم اقدامات اولیه تقریبا با متروی اصفهان تمام شده و این وعده را می توان داد که بخشی از 3 هزار تن درخواستی مترو اصفهان را در 3 ماه پایانی سال، تحویل داده خواهد شد. وی در ادامه درمورد برنامه تولید شرکت ذوب آهن نیز گفت: مبنای تولید ذوب آهن اصفهان برای سال جاری 2 میلیون و 400 هزار تن است که نسبت به سال قبل تقریبا 100 هزار تن بیش تر است. از طرف دیگر با توجه به میزان تولید در 9 ماهه امسال پیش بینی می شود که به این عدد برسیم.

معاون بهره برداری شرکت ذوب آهن اصفهان درباره تفاهم زغال سنگی ها با ذوب آهن اصفهان مبنی بر افزایش قیمت این ماده معدنی افزود: در این زمینه نیز کار به اتمام رسیده و با زغال سنگی ها به تفاهم و نتیجه رسیده ایم و به طور متوسط  قیمت زغال سنگ معادن مختلف بسته به آنالیز معدن بین 26 تا 40 درصد از اول دی ماه افزایش پیدا کرده است. تامین کنندگان زغال سنگ نیز بار زغال را به ما تحویل می دهند و در این زمینه هم هیچ مشکلی وجود ندارد.

همچنین وی درباره برنامه های ذوب آهن برای سال 98 هم اظهار کرد: طی 2 سال گذشته تقریبا 50 درصد محصولات ذوب آهن را صادر کردیم و پیش بینی می شود که در سال 98 نیز تحقق یابد. از برنامه های شاخص توسعه ای ذوب آهن اصفهان نیز می توان به پروژه PCI اشاره کرد که می توان با بهره گیری از آن، شارژ پودر زغال به صورت مستقیم در کوره بلند را انجام داد.

طبق گفته تولاییان، این مسئله می ‌تواند در ذوب آهن تحول بزرگی به وجود آورد. چرا که تکنولوژی آن در حال حاضر در کشور وجود ندارد و ما در حال راه اندازی آن هستیم و پیش‌ بینی می ‌کنیم که در پایان فصل اول سال جدید راه اندازی شود و ما بتوانیم موفقیت جدید کسب کنیم.

سوال بعدی در خصوص نامه منتشر شده از سوی معاونت معدن وزارت صمت، مبنی بر فروش محصولات ذوب آهن خارج از بورس کالا بود. ما طبق تعهدمان به بورس کالا، محصولات ساختمانی خود را باید حتما در بوس ارائه کنیم و محصولات صنعتی ما که در داخل بورس نیز قابل ارائه است را می‌ توانیم خارج از بورس نیز ارائه کنیم. مبحث دیگر در خصوص تهاتر درخصوص پروژه‌ های ملی و بزرگ کشور است که انجام می شود. به این شکل که بر اساس نیاز آن پروژه محصول را به صورت مستقیم و خارج از بورس به آن ها ارائه می ‌کنیم، اما باقی موارد طبق تعهداتمان در بورس ارائه خواهد شد. جناب آقای سرقینی نیز اشاره کرد که محدودیت هایی که برای صادرات وجود داشت که ابتدا باید در بورس عرضه شود در حال حاضر برداشته شده و این موضوع مشکلات ما را حل می کند.

وی در ادامه گفت: بازار های صادراتی ذوب آهن اصفهان کشور های حوزه خلیج فارس عراق و افغانستان هستند. البته ما در بازار ها هم نفوذ کرده ایم به طوری که در سال گذشته و سال جاری به اسپانیا، آسیای جنوب شرقی و انگلستان هم صادرات کردیم. به طور حتم این موارد در برنامه های ما وجود دارد و در فکر توسعه و رشد آن خواهیم بود. در شرایط فعلی نیز سفارش هایی از کشور های شمال افریقا مانند سودان داریم که در حال بررسی است اما عمده بازار هایی که فعلا با آن ها به صورت مرتب کار می کنیم خلیج فارس، عراق و افغانستان است.

گفته می شود که کشور عراق برای هر تن فولاد 90 دلار تعرفه دریافت می‌ کند. وی در این خصوص نیز گفت: اکنون در چند ماهه اخیر مشکلی مشاهده نشده و بیش تر صادرات آن ریالی اتفاق افتاده و بازار اصلی ما که ما بر آن متمرکز هستیم هم در این چند ماه حوزه خلیج فارس است که در این حوزه نیز شرایط کاملا مناسب است، اما باید گفت که افغانستان و عراق نیز شرایط خاص خود را دارند و بسیاری از صادرات هم ریالی بوده است.

کارشناسان بر این باورند که قطر نیز با توجه به نزدیک شدن به جام جهانی قادر است گزینه خوبی برای صادرات محصولات ساختمانی باشد. وی در این مورد گفت: عمان و امارات تنها کشور هایی هستند که به طور عمده از ما خرید می‌ کنند و مسلما حدس می زنیم که بازرگانان این دو کشور نیز بسیاری از این محصولات را به قطر می ‌دهند؛ هرچند که ما هم تاکنون به قطر بار داده ایم اما گاهی بازرگانان محصول را از ذوب آهن به نام عمان خریداری می کنند اما در نهایت به هند ارسال می کنند و این اتفاقات بروز می کند.

وی در مورد بحث تحریم ها و اثرات آن بر همکاری با کشور های عربی هم اظهار داشت: هزینه های همکاری ها بالا رفته است. زیرا کشتی گرفتن و انتفال پول هم کار مشکلی است. بعضی خریداران نیز از ما درخواست می کنند که بار را در مقصد به آن ها تحویل دهیم. بدین معنا که قبلا بار را در بندرعباس تحویل می دادیم اما در حال حاضر این اتفاق به دلیل محدودیت ها نمی افتد و هزینه های ما نیز اضافه شده اما در هر حال صادرات انجام می شود.

گرداوری شده توسط آهن اینفو

عصر معدن 23 دی 97