کارشناس فروش ورق سیاه، اسید شویی و اسلب

کارشناس فروش ورق روغنی

کارشناس فروش گالوانیزه و رنگی

آدرس شرکت: اصفهان، خیابان سجاد، خیابان سپهسالار، ساختمان شهر ارا، طبقه اول، واحد 3
۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۰      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۱      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۲      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۳

ahaninfochannel      ahan_info

بیانیه پایانی نخستین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران

اولين جشنواره و نمايشگاه ملي فولاد ايران طی 4 روز در محل برج ميلاد برگزار گردید و در نهایت با این بيانيه به كار خود پايان داد: در حال حاضر صنعت فولاد کشور از مرز ۲۵ میلیون تن تولید سالانه عبور کرده و در رتبه دهم جهانی جهانی قرار گرفته است. همچنین صنعت فولاد ایران در حال نزدیک شدن به رتبه و مقام شایسته خود در بین ۳۰ کشور فولاد ساز دنیاست. این در حالی است که در ۱۰ سال گذشته، ایران در جایگاه دومین وارد کننده فولاد دنیا قرار داشت و در حدود نیمی از مصرف فولاد ایران از خارج از کشور تامین می گردید. طبق گزارشات اخیر، با تلاش اعضای با همت این صنعت، در سال ‌های آتی، افزایش کمی و ایجاد ارزش‌ افزوده بر اساس افزایش تنوع این محصولات را شاهد خواهیم بود تا در نهایت تولید داخلی فولاد قادر باشد علاوه بر هدف‌ گیری بازار های صادراتی در جایگاه حقیقی خود یعنی به عنوان سکوی جهش صنایع پایین‌ دستی به ایفای نقش بپردازد. برای تحصیل این اهداف با توجه به موفقیت‌ ها و تجارب به ‌دست آمده، عنایت به این موارد از تمامی ذی‌ نفعان علی الخصوص نهاد های سیاست ‌گذار انتظار می رود: 1- اهمیت صادرات 2- بازگشت ارز به چرخه تولید 3- رقابت برابر و مدیریت بازار داخل 4- بومی ‌سازی فناوری 5- روز ملی فولاد 6- ارتقا کیفیت محصولات فولادی در کنار توجه به ارتقا کمی تولید 7- طرح جامع فولاد به عنوان سند ملی به رسمیت شناخته شود.

در ادامه به ترتیب به توضیح هر کدام می پردازیم:

اندکی بیش از نیمی از فولاد تولیدی ایران صرف مصارف داخلی می‌ شود و با عنایت به طرح ‌هایی که در حال حاضر در کمتر از ۵ سال آتی در دست اجرا می باشند، این نسبت به کم تر از ۴۰ درصد می رسد. صنعت فولاد ایران در شرایط فعلی و آینده نزدیک به طور حیاتی متکی به بازار پیچیده صادرات و تجارت جهانی خواهد شد. انجمن تولید کنندگان فولاد ایران انتظار دارد که موانع صادراتی رفع شده و این امر همراه با هر گونه تغییر در مقررات حاکم بر صادرات که هست، با کارشناسی دقیق و سنجش کامل پیامد های تصمیم، تسهیل شود و از تصمیم‌های عجولانه دوری شود.

با توجه به افزایش تحریم ‌های ظالمانه علیه کشور مان و محدودیت‌ های تامین ارز درخواست می‌ شود برای رفع نگرانی ‌ها بابت بازگشت ارز به کشور، صادرات به طور مستقیم از سوی تولید کنندگان یا شرکت‌ های مورد معامله و تایید ایشان انجام شود. همچنین تمام تولید کنندگان فولاد ایران، ارز حاصل از صادرات را برای ادامه یافتن چرخه تولید به کشور بازمی ‌گردانند.

علاوه بر این، با توجه به خصوصی‌ سازی اغلب کارخانه ‌های دولتی و به چرخه تولید رسیدن کارخانه‌ های بخش عمومی در سال‌ های گذشته، لزوم تغییر رویکرد جدید دولت در نگاه برابر به تمام تولید کنندگان اعم از خصوصی تاسیس شده و خصوصی شده، بیش از پیش اهمیت می ‌یابد. برخورد نهاد هایی از جمله بانک، مالیات، بیمه و… بین بنگاه ‌های با ریشه مالکیت خصوصی یا دولتی، نیازمند یکسان ‌سازی است.

صنعت فولاد ایران آمادگی این را دارد که بر پایه تلاش ‌های انجام گرفته در سال‌ های گذشته، امسال نسبت به تلاش بیش تر به منظور بومی ‌سازی بیش ترین نیاز ها با همکاری و یاری متخصصان توانمند داخلی اقدام کند و با کمک خداوند از این دور خطیر نیز عبور کند تا برگ دیگری بر افتخارات صنعتی جمهوری اسلامی ایران اضافه شود.

در انتها از دولت محترم درخواست می ‌شود که برای ثبت ۲۳ دی به عنوان روز ملی فولاد ایران در تقویم رسمی کشورمان اقدام کند.

دست ‌اندرکاران صنعت فولاد، خود را متعهد می ‌دانند علاوه بر ارتقای کمی تولید فولاد کشور برای ارتقای کیفیت محصولات در حد استاندارد های جهانی، کاهش مصرف برق و گاز و به ‌ویژه آب، حفاظت و حراست از محیط زیست، سلامت کارکنان، ارتقای همه‌ جانبه سطح ایمنی و بهداشت فردی و جمعی، آموزش موثر کارکنان بهره ‌بردار، بالا بردن بازدهی و بکارگیری ظرفیت‌ های اقتصادی و به‌ روزرسانی فناوری، تلاش بیشتری کنند و در این راه دست مساعدت مسئولان ذی ‌ربط را به گرمی می ‌فشارند.

طرح جامع توسعه فولاد با اعمال اصلاحات پیشنهادی تولید کنندگان زنجیره فولاد به عنوان سند ملی، رسمیت یافته و از سوی همه تولید کنندگان فولاد کشور رعایت می‌شود.

گرداوری شده توسط آهن اینفو

روابط عمومی فولاد صنعت بناب