کارشناس فروش ورق سیاه، اسید شویی و اسلب

کارشناس فروش ورق روغنی

کارشناس فروش گالوانیزه و رنگی

آدرس شرکت: اصفهان، خیابان سجاد، خیابان سپهسالار، ساختمان شهر ارا، طبقه اول، واحد 3
۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۰      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۱      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۲      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۳

ahaninfochannel      ahan_info

سرقینی: اگر با همین روند پیش برویم، رسیدن به صادرات ۹ میلیون تنی بعید است.

 

 

کارشناس ارشد بازارهای بین الملل فولاد و سنگ آهن: هم خود تحریمی دست و پای صادرات را بسته و هم هند سربسته همکاری با ایران را رد کرده است. پیش از شروع تحریم ها همه از تبدیل مشکلات تحریم به شانس دم می زدند در صورتی که هرچه فعالان حوزه فولاد کاهش موانع صادراتی را درخواست می کردند تا از زمان باقی مانده به خوبی استفاده گردد مسئولین بر تصمیمات خود اصرار می ورزیدند. حال معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر از کاهش صادرات فولاد داده و اعلام داشته است که اگر با همین روند پیش برویم، بعید به نظر می رسد که به صادرات ۹ میلیون تن فولاد دست پیدا کنیم. این در حالی است که انتظار می رفت که صادرات 12 میلیون تن فولاد در سال جاری محقق شود.
در حال حاضر صادرات در این حوزه آزاد شده و دیگر مشروط بر قانون خاصی نیست و هر کسی که در حوزه فولاد فعالیت می کند می‌ تواند صادرات داشته باشد. این در حالی است که از اول مشخص بود که تحریم های بین المللی با ایجاد اختلال در نقل و انتقال بانکی، مشکلات در حمل و نقل کالا و دردسر های مربوط به حوزه بیمه ای بر بازار صادرات فولاد موثر واقع خواهد شد. در این وضع شاهد افزایش تولید فولاد همراه باعدم تقاضای آن هم بودیم. این رشد از سرمایه گذاری های صورت گرفته در چند سال گذشته ناشی شده است که در نهایت بازار فولاد را به طرف رکود سوق داد که دلیل اصلی آن هم تضعیف تقاضای داخلی به علت کاهش ساخت و ساز و افت تقاضای خارجی به علت تحریم ها می باشد.


یکی از کارشناسان ارشد بازار های بین الملل فولاد و سنگ آهن در این مورد اظهار می دارد: با وجود تحریم های تجاری که در روز ششم آگوست 2018 اعمال شد، پیش بینی می شود که صادرات فولاد ایران تا پایان سال شمسی (اواخر 20 مارس 2019) تا بیش از 9 میلیون تن صعود کند که شبیه به سال گذشته خواهد بود و نیمی از صادرات مربوط به محصولات فولاد نیمه نهایی مثل بیلت و اسلب خواهد بود. وی همچنین افزود: البته پیش بینی من این است که امکان دستیابی به صادرات 9 میلیون تن امکان پذیر نیست، وقتی شمش 370 دلاری در بازار بین المللی تقاضای بسیار کمی دارد، نباید امیدی به افزایش صادرات داشت. در شرایط فعلی تحریم ها تاثیرات خود را برجای گذاشته و افزایش هزینه ها موجب شده تا قیمت ها در بازار بین المللی رقابتی شود، این در حالی است که هیچ پیش بینی هم از پیش برای این شرایط نشده بود تا اقدام سنجیده ای در این بحران صورت گیرد.
همچنین چین از خرید محصولات ما کنار کشیده است به علاوه این که افغانستان و عراق هم کنار کشیده اند. در کنار این ها بیش از همه، خود تحریمی ایران صادرات را تحت الشعاع قرار داده است. ایران اعلام کرده مبادلات تجاری با افغانستان و عراق باید به صورت دلاری باشد اما این مجموعه ها با ایران به صورت دلاری کار می کنند و چنین قوانینی تنها موجب سنگ اندازی در مقابل صادرات می باشد.
هند به شکل هم سربسته عدم همکاری خود با ایران را اعلام کرده، و ارتباط تجاری خود با ایران را مشروط بر عدم نقض قوانین بین المللی می داند. این بدین معناست که شرایطی که مسبب تحریم ها شده از جانب ایران رعایت گردد که در حقیقت به معنای عدم همکاری با ایران است.
این کارشناس همچنین برداشتن محدودیت های صادراتی طبق اصلاحیه تنظیم بازار فولاد را بی تاثیر نامید و گفت: زمانی که به واسطه تحریم های اعمال شده و مشکلات نقل و انتقال بانکی و افزایش هزینه ها که دلیل اصلی غیر رقابتی شدن قیمت تمام شده است، تقاضای بین المللی نداریم، ازاد شدن بی قید و شرط صادرات بی فایده است.

گرداوری شده توسط آهن اینفو

معدن نامه 24 دی 97