کارشناس فروش ورق سیاه، اسید شویی و اسلب

کارشناس فروش ورق روغنی

کارشناس فروش گالوانیزه و رنگی

آدرس شرکت: اصفهان، خیابان سجاد، خیابان سپهسالار، ساختمان شهر ارا، طبقه اول، واحد 3
۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۰      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۱      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۲      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۳

ahaninfochannel      ahan_info

در سال جاری میلادی دوره سختی پیش روی اقتصاد جهانی خواهد بود

در آخرین گزارش بانک جهانی آمده است که تاریک شدن آسمان اقتصاد جهانی در سال جاری میلادی خبر داده است. طبق این گزارش، رقم پیش ‌بینی شده رشد تولید ناخالص داخلی دنیا معادل ۱/ ۰ درصد کاهش یافته و با اعلام پیش‌ بینی رشد ۹/ ۲ درصدی تولید ناخالص داخلی برای سال ۲۰۱۹ در مورد خطرات کاهشی و بحران مالی جدید هشدار داده است. این مسئله به معنی این است که بازار همه محصولات پایه دنیا از جمله محصولات فولادی تحت‌ الشعاع این حقیقت قرار خواهد گرفت. پیش بینی بانک جهانی برای رشد بازار های نوظهور با توجه به کاهش شدید رشد اقتصادی ترکیه، آرژانتین و ایران، معادل ۲/ ۴ درصد است؛ درحالی ‌که پیش‌ از این معادل ۷/ ۴ درصد بوده است. همچنین رقم رشد بازار های پیشرفته طی سال جدید میلادی نیز توسط بانک جهانی معادل ۲ درصد در برابر رشد ۲/ ۲ درصدی سال ۲۰۱۸ اعلام شده است که نشان ‌دهنده این است که همه بازار های دنیا از این موضوع تاثیر خواهند پذیرفت. این بانک تاثیر منفی جنگ اقتصادی ترامپ، محدودیت‌ های پولی آمریکا و سطح بالای بدهی‌ ها و افزایش آسیب‌ پذیری اقتصاد ها از نرخ بالای بهره را از دلایل این وضعیت اعلام کرده است.

گفته می شود که طی 4 سال گذشته، سطح بدهی‌ های دولتی در کشور های کم ‌درآمد  از ۳۰ درصد به ۵۰ درصد تولید ناخالص داخلی رسیده و در نهایت آن ها را به پرداخت نرخ بهره بیش تر مجبور کرده است. بر اساس گزارش بانک جهانی طی دو سال گذشته، برخی از بازار های در حال ظهور و اقتصاد های پیشرفته در ماه‌ های اخیر فشار شدید را در بازار های مالی مشاهده کرده اند که در نهایت موجب دلسردی آن ها گردیده و امکان بروز آثار مخرب آن در نقاط دیگر را افزایش داده است.

جهانی در این رابطه رئیس بانک اعلام داشت: در حال حاضر ما دوره سختی را در حوزه اقتصاد جهانی در پیش رو داریم که از نشانه های اخیر آن بی ‌ثباتی بازار مالی است. علاوه بر این، طبق گزارش مرکز فولاد ایران، فروش اندک میلگرد در ترکیه سبب شده است که نهایتا بازار بیلت نیز رکود را تجربه کند. از سوی دیگر بازار قراضه هم وضعیت شفافی ندارد و ترجیح خریداران بیلت در ترکیه این است که فعلا دست نگه دارند تا روند بازار روشن ‌تر شود.

بیلت وارداتی ترکیه با قیمت ۴۱۲ تا ۴۱۵ دلار در هر تن سی اف آر حمل فوریه است و همین محصول را برخی تا ۴۲۰ دلار هم رسانده ‌اند. قیمت درخواستی خریداران در این کشور نیز معادل ۳۹۵ تا ۴۰۰ دلار است که نسبت به هفته پیشین 5 دلار در هر تن کاهش پیدا کرده است. نرخ بیلت در بازار داخلی ترکیه نیز با ۵ دلار افت قیمت مواجه شد و ۴۱۵ تا ۴۲۰ دلار در هر تن اعلام شده است. در شرایط فعلی میلگرد بدون تقاضا است و از این رو عرضه‌ کنندگان ترکیه تمایل دارند که بیلت خود را بفروش برسانند. به طور کلی بازار مقاطع ترکیه فعالیت ناچیزی دارد و برخی از کارخانه ‌ها تمایل دارند که با استفاده از گزینه تخفیف، فروش داشته باشند. میلگرد صادراتی نیز معادل ۴۵۰ دلار در هر تن فوب پیشنهاد می شود. بعضی از کارخانه ‌ها هم قیمت های بالا تر یا کم تری هم پیشنهاد می‌ کنند. این کشور اخیرا این محصول را با قیمت ۴۶۵ دلار در هر تن سی اف آر معادل ۴۴۵ تا ۴۴۷ دلار به سنگاپور صادر کرده است. در مجموع، میزان تقاضا در بازار مطلوب نیست. نرخ میلگرد بازار داخلی ترکیه در حدود ۴۴۵ تا ۴۵۰ دلار در هر تن درب کارخانه است که نسبت به هفته قبل کمی  ارزان ‌تر است. گفته می شود که بعید است قیمت مقاطع ترکیه در آینده نزدیک بهبود پیدا کند چون بازار آمریکا تقریبا برای عرضه ‌کننده ‌های ترکیه بسته است.

از طرف دیگر پس از تعطیلات سال نو هنوز فعالیت بازار بیلت سی‌ آی ‌اس به شکل مطلوب درنیامده است و از آن جا که تقاضا در ترکیه خوب نیست بنابراین قیمت‌ها نزولی شده است البته قابل ذکر است که در آسیا تقاضا بهتر است. بیلت سی‌ آی‌ اس ماه فوریه به صورت میانگین ۳۹۷ دلار در هر تن فوب است که ۵ دلار در هر تن کاهش داشته است؛ همچنین خریدار کم است. در خاور دور نیز می توان گفت که بازار برای عرضه‌ کننده ‌های سی ‌آی ‌اس بهتر از منطقه منا می باشد. قیمت بیلت این منطقه نیز ۴۴۰ تا ۴۵۰ دلار در هر تن سی اف آر جنوب شرق آسیا اعلام م یشود که در حدود ۴۱۵ تا ۴۲۰ دلار در هر تن فوب است. همچنین قیمت بیلت طی هفته گذشته در بازار داخلی چین افزایش داشته است. اما تقاضای واقعی صنایع پایین ‌دستی مطلوب نیست. بین تجاری که در پی تامین انبار ها برای قبل از تعطیلات سال نو چین بودند، خرید ها بهتر شده است. قیمت بیلت تانگشان ۱۸ دلار در هر تن در مقایسه با جمعه قبل افزایش یافته و به ۵۰۴ دلار در هر تن درب کارخانه رسیده است. موجودی بیلت در بازار تانگشان در حدود ۳/ ۱۴ درصد کاهش داشته و به ۱۲۰ هزار و ۳۰۰ تن رسیده است. در هفته گذشته بازار بیلت چین افزایشی بوده است اما فعالان بازار در مورد با دوام بودن روند صعودی بر بازار تردید دارند؛ چرا که میزان مصرف واقعی در داخل چین بسیار ضعیف است.

گرداوری شده توسط آهن اینفو

منبع: دنیای اقتصاد دوشنبه 24 دی 1397