کارشناس فروش ورق سیاه، اسید شویی و اسلب

کارشناس فروش ورق روغنی

کارشناس فروش گالوانیزه و رنگی

آدرس شرکت: اصفهان، خیابان سجاد، خیابان سپهسالار، ساختمان شهر ارا، طبقه اول، واحد 3
۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۰      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۱      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۲      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۳

ahaninfochannel      ahan_info

تقاضای قوی، صادرات محصولات تخت فولادی ترکیه را در سال 2018 تا 44 درصد افزایش داد.

طبق گزارش سازمان آمار ترکیه TUIK، این کشور در سال 2018 در حدود 5995470 تن محصولات تخت فولادی صادر کرد که در مقایسه با 4177773 تن سال 2017 در حدود 43.51 درصد افزایش داشت. تقاضای قوی برای این محصولات خصوصا از طرف اروپا و آفریقای شمالی، عامل اصلی افزایش صادرات محصولات تخت ترکیه می باشد. علاوه بر این، تقاضای محلی برای فولاد در کشور های خاورمیانه در سال 2018 چندان قوی نبوده است، بنابراین تولید کنندگان بر بازار صادرات متمرکز بوده اند. همچنین اتحادیه اروپا  EC اقدامات امنیتی خود را برای 23 محصول فولادی در 18 جولای 2018 تدارک دیده بود. این اقدامات با هدف حمایت از بازار داخلی اروپا در جهت عدم کاهش حجم معاملات تجاری با ایالات متحده انجام گرفته است. اما پس از این اقدامات، تقاضا برای محصولات فولادی ترکیه در اروپا بهبود یافت و فولاد سازان ترکیه معاملات خود را با اروپا حفظ کردند.

علاوه بر این، تقاضای قوی در این منطقه فقدان صادرات به ایالات متحده را نیز جبران کرد. در تاریخ 10 آگوست 2018 رئیس جمهور دونالد ترامپ تعرفه هایش را برای واردات فولاد ترکیه به امریکا دو برابر کرد و نسبت به امنیت ملی نیز ابراز نگرانی نمود. در حال حاضر اتحادیه اروپا اقدامات امنیتی مشخصی را بر انواع محصولات تخت وارداتی اعمال کرده است که تعرفه های آن به شکل سالیانه و مخصوص کشور های خاص یا به صورت جهانی می باشد. این اقدامات تاثیرات خود را از 2 فوریه آغاز کرده است. محصولات تخت فولادی صادراتی ترکیه در حال حاضر در انتظار این است که تاثیر این اقدامات جدید بر معاملات فولادی چه خواهد بود.

همچنین طی هفته گذشته در ترکیه بازار قراضه فعالیت خوبی داشت و قیمت صعودی بود. آخرین متوسط قیمت قراضه سنگین کلاس 1 و 2 خلوص 20-80 روز گذشته یک دلار دیگر بالا رفته 316 دلار هر تن سی  اف آر ثبت شد. در حال حاضر که بخش اعظم عرضه فوریه خریداری شده خیلی از فعالان بازار منتظر روشن تر شدن روند قیمت های ماه مارس هستند.

 

گرداوری شده توسط آهن اینفو

متال بولتن 6 فوریه 2019