کارشناس فروش ورق سیاه، اسید شویی و اسلب

کارشناس فروش ورق روغنی

کارشناس فروش گالوانیزه و رنگی

آدرس شرکت: اصفهان، خیابان سجاد، خیابان سپهسالار، ساختمان شهر ارا، طبقه اول، واحد 3
۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۰      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۱      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۲      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۳

ahaninfochannel      ahan_info

ارزش برابری دلار در برابر ریال در صرافی طی هفته های اخیر تقویت شده و به مرز 12 هزار تومان رسیده است.

ارزش برابری دلار در برابر ریال در صرافی طی هفته های اخیر تقویت شده و به مرز 12 هزار تومان رسیده است. نرخ اسکناس سنا نیز رقم 11900 را نشان می دهد. البته لازم به ذکر است که در این میان چند نکته مهم قابل توجه است:
1- بر خلاف گذشته، نرم افزار های کنترل بازار ارز در بانک مرکزی توسعه یافته و تحت کنترل است ... لذا با یک کلیک ساده، می توان فرایند ثبت سفارش کالا در وزارت صمت و یا ترخیص کالا از گمرک و یا مجوز خرید ارز از نیما را متوقف نمود و با کنترل تقاضا، بازار ارز را نزولی و به تعادل بازگرداند.
2- یکی از عوامل رشد قیمت هفته های اخیر، ورود دولت بعنوان خریدار ارز برای تامین وجه برخی اقلام استراتژیک کشور است... البته با راه اندازی اینستکس به نظر می رسد تقاضای ارز کالا های اساسی از سوی نیما به سمت این مکانیزم رفته و ارز بیش تری برای متقاضیان صنعتی و بازرگانی داخلی فراهم شده و قیمت ها تعدیل خواهد شد.
در بلند مدت، تمرکز بانک مرکزی بر روی کنترل تقاضا مطلوب نیست و عامل کاهش GDP  و فعالیت های صنعتی و اقتصادی می شود... دولت در بلند مدت بایستی بر روی افزایش عرضه دلار و صادرات متمرکز شود. عملکرد 9 ماهه این حوزه=22 درصد از کل صادرات کشور بوده، لکن دولت می تواند با حمایت از این حوزه در بخش بیمه و مالیات و مشوق مالیاتی، صادرات را از سطح 10 میلیارد دلار سالانه فعلی به 15 میلیارد دلار افزایش و از ظرفیت های خالی کشور بهره گیرد.
4- چند نکته پیشنهادی جهت بهبود: تجدید نظر در اجرای طرح های توسعه: به عنوان نمونه طرح های توسعه ای که کشور در آن دارای مازاد ظرفیت بوده و 100 درصد وابسته به واردات مواد اولیه دارند، و یا وابسته به بازار های صادراتی هستند می توانند اولویت بندی شود.
سرمایه گذاری دستگاه های دولتی در خارج از کشور همچنان ادامه دارد که می تواند توسط بانک مرکزی محدود شود و الزام پوشش بیمه به آن اضافه شده تا از زیان آتی ایمن شوند... طلب برخی دستگاه ها از کشور هایی نظیر سوریه و ونزوئلا و به چندصد میلیون دلار می رسد.
درامد های ارزی شرکت های دولتی در خارج بایستی تحت کنترل بوده و مشمول عرضه در نیما و یا تابع دستورالعمل های بانک مرکزی شود.
طول دوره مقاومت در برابر تحریم ها شفاف و ابلاغ شود... برنامه هایی که برای مقاومت در برابر تحریم 6 ساله اجرایی می شود، بسیار متقاوت از برنامه هایی است که برای مقاومت در تحریم 10 ساله و 20 ساله و 50 ساله تدوین می شود.

اصلاحاتی در ترکیب کشور های شریک تجارت خارجی نیاز است... نمی توان به برخی کشور ها نفت فروخت و کالای مورد نیاز را از کشور دیگر وارد کرد... کشور های هدف صادرات و واردات بایستی حتی الامکان هم راستا باشد.
گرداوری شده توسط آهن اینفو
کامودیتی ۱۹ بهمن ۹۷