کارشناس فروش ورق سیاه، اسید شویی و اسلب

کارشناس فروش ورق روغنی

کارشناس فروش گالوانیزه و رنگی

آدرس شرکت: اصفهان، خیابان سجاد، خیابان سپهسالار، ساختمان شهر ارا، طبقه اول، واحد 3
۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۰      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۱      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۲      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۳

ahaninfochannel      ahan_info

بر اساس گزارشات اخیر، طی دی ماه سال جاری، صادرات شرکت های بزرگ فولاد ساز ایران 349597 تن بوده که کمتر از 4715167 تن متوسط 10 ماه گذشته بوده و افت 49 درصدی نسبت به سال قبل دارد!

بر اساس گزارشات اخیر، طی دی ماه سال جاری، صادرات شرکت های بزرگ فولاد ساز ایران 349597 تن بوده که کمتر از 4715167 تن متوسط 10 ماه گذشته بوده و افت 49 درصدی نسبت به سال قبل دارد! همچنین مجموع صادرات 10 ماهه شرکت ها نیز حالا 19 درصد افت دارد! بایستی در انتظار داده های گمرک باشیم تا ببینیم وضعیت سایر بنگاه ها و شرکت های تجاری چگونه است. بررسی ها نشان دهنده ی این است که کاهش 49 درصدی صادرات دی ماه شرکت های بزرگ فولادی و افت 19 درصدی مجموع صادرات طی 7 ماه ابتدای امسال، عمدتا ناشی از عوامل بسیاری است که از بارز ترین آن می توان به  تحریم های همه جانبه ای که گریبان گیر ایران شده است، اشاره کرد. این در حالی است که هنوز هم برخی از کارشناسان در پی تلقین این امر هستند که تحریم ها نمی تواند تاثیر چندانی بر کشور ما بگذارد.

اما آمار می گوید: کلیه ی شرکت های بزرگ فولادی دچار کاهش صادرات شده اند و تنها دو شرکت در طول دی ماه برای دو محصول خود روند منفی را تجربه نکرده اند که در ادامه به شرح آن می پردازیم: شرکت ذوب آهن اصفهان که برای صادرات میلگرد خود به رقم 149 درصدی رسید و شرکت فولاد آلیاژی ایران نیز صادرات همین محصول را به 283 درصد رساند. در مجموع 10 ماه نیز ذوب آهن اصفهان رشد 8 درصدی را برای میلگرد، فولاد مبارکه رشد 9 درصدی را برای کلاف گرم و رشد 9 درصدی را برای کلاف و ورق آجدار سبا، و همچنین فولاد خوزستان رشد 15 درصدی را برای اسلب تجربه کردند. اما در دیگر محصولات شرکت های بزرگ ایران رشدی مشاهده نشد و کاهش صادرات بین 2 تا 65 درصد به ترتیب برای تیرآهن ذوب آهن اصفهان با 84734 تن و کلاف رنگی فولاد مبارکه با 1489 تن، طی 10 ماهه گذشته گزارش شده است.

علاوه بر این، طبق آمار، بازار صادرات محصولات گرم فولاد مبارکه در دی ماه سال جاری و 10 ماهه گذشته به ترتیب به شرح زیر می باشد:

ورق گرم با کاهش 39 و 51 درصدی، کلاف گرم با کاهش 97 و افزایش 9 درصدی، کلاف رنگی  کاهش 37 درصدی و کاهش 65 درصدی، و کلاف و ورق گالوانیزه با کاهش 71 و 50 درصدی مواجه شده است. همچنین لازم به ذکر است که صادرات اسلب نیز در پی تحریم های امریکا از مرداد ماه سال جاری به صفر رسیده است.

با توجه به وضعیت فعلی بازار صادرات، کارشناسان در این زمینه همان پیشنهادات قبلی خود را عنوان کرده وخواستار تنظیم کمیته ای برای تنظیم بازار صمت هستند که وظیفه قیمت گذاری محصولات فولاد را به بورس کالا برگردانده و متمرکز بر تحریک تقاضای داخلی و صادرات شود. آن ها همچنین بر این باورند که رشد تولید فولاد سازان همزمان با افت تقاضای داخلی ناشی از رکود صنایع، می تواند ضمن افزایش چشم گیر موجودی انبارهای فولاد سازان، تداوم تولید زنجیره را تهدید نماید.

تحلیل اختصاصی آهن اینفو

21 بهمن 97