کارشناس فروش ورق سیاه، اسید شویی و اسلب

کارشناس فروش ورق روغنی

کارشناس فروش گالوانیزه و رنگی

آدرس شرکت: اصفهان، خیابان سجاد، خیابان سپهسالار، ساختمان شهر ارا، طبقه اول، واحد 3
۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۰      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۱      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۲      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۳

ahaninfochannel      ahan_info

افزایش قیمت ها در بازار های جهانی و همچنین افزایش نرخ دلار و تاثیر آن بر بازار داخلی

بازار فولاد جهان

طبق بررسی ها فولاد شاهد تداوم رشد قیمت ها است... شاخص بیلت وارداتی امارات در بندر جبل علی امروز 10.4 درصد افزایش یافت و قیمت میلگرد نیز 8.8 درصد بالا تر رفت. زغال سنگ نیز بعد ازجهش قیمت فولاد چین، شروع به رشد کرده و در بنادر استرالیا دیروز 3.4 درصد رشد کرده است ... در بنادر چین زغال سنگ البته تحت فشار محدودیت واردات چین است. سنگ آهن 58 درصدی نیز امروز در بنادر چین 0.7 درصد دیگر بالا رفت و به 70.38$ دلار در هر تن رسید.

علاوه بر این جهش 10.8 درصدی قیمت شمش وارداتی امارات در بندر جبل علی همزمان با رشد شاخص های قیمت میلگرد و ورق گرم در بنادر امارات رخ داده است.

همچنین شاخص ها بعد از جهش قیمت سنگ آهن ناشی از حادثه معدن وله برزیل و بعد از رشد قیمت قراضه در اروپا و آمریکا رخ داد و قیمت ها در حال انتقال به فولاد است.

شنیده ها حاکی از آن است که در حال حاضر یوان  مناسب برای سرمایه گذاری است. بانک آمریکایی مورگان استنلی می گوید ذخایر ارزی چین در سال 2019 بین 150-225 میلیارد دلار افزایش خواهد یافت. این موضوع عامل تقویت ارزش یوان چین نسبت به دلار از سطح فعلی 6.77 به 6.55 خواهد شد. پیش بینی ارزش یوان در سال 2020 نیز 6.3 است. این در حالی است که دولت پوپولیست ایتالیا قصد دارد با هدف جبران کسری بودجه و افزایش هزینه کرد در امور اجتماعی، بخشی از ذخایر طلای بانک مرکزی را به فروش برساند.

این موضوع ضمن تضعیف بانک مرکزی و استقلال آن، می تواند یورو را تضعیف کرده و عامل بی ثباتی اقتصاد ایتالیا شود. همان طور که گفته شد رشد 30 درصدی قیمت سنگ آهن دنیا ناشی از حادثه شرکت وله برزیل باعث شده تا در اروپا قیمت فولاد 30 یورو افزایش یابد... از سوی دیگر بازار نگران کاهش عرضه گندله وله به بازار اروپا و سایر مصرف کنندگان است.

بازار داخلی

طبق نظر کارشناسان حوزه فولاد، موضوع صادرات ریالی به کشور های همسایه برای صادر کنندگان داخلی به احتمال قوی مجددا برقرار می شود ... البته مدل اندکی با گذشته متفاوت و محدودتر خواهد بود تا منشاء اسکناس خارجی تبدیل شده به ریال، قابل شناسایی باشد. گفته می شود این موضوع مورد درخواست بخشی از تولید کنندگان بوده و می تواند کمک شایانی به رشد صادرات نماید ... اما در حال حاضر جزییات چندانی در دست نیست.

این در حالی است که از دیروز مورخ ۲۳ بهمن ۹۷ شاهد افزایش تدریجی قیمت دلار و به دنبال آن صعودی ‌شدن قیمت برخی از محصولات فولادی از قبیل میلگرد و ورق گرم بودیم. البته هنوز مشخص نیست که این افزایش قیمت ها هیجانی بوده یا ادامه دار خواهد بود. اما آن چه واضح است این است که تلاش بانک مرکزی برای متعادل نگه داشتن بازار ارز از قبل از ۲۲ بهمن تا کنون گرچه مثمرثمر واقع شده اما برخی کارشناسان بر این باورند که به زودی این سد بند ها شکسته خواهد شد و احتمالا شاهد سیل افزایش قیمت دلار (هر چند تدریجی) و به دنبال آن بالا رفتن مجدد قیمت کالا های اساسی و همچنین سیر صعودی در بازار فولاد خواهیم بود.

تحلیل اختصاصی آهن اینفو

چهارشنبه ۱۳ فوریه ۲۰۱۹