کارشناس فروش ورق سیاه، اسید شویی و اسلب

کارشناس فروش ورق روغنی

کارشناس فروش گالوانیزه و رنگی

آدرس شرکت: اصفهان، خیابان سجاد، خیابان سپهسالار، ساختمان شهر ارا، طبقه اول، واحد 3
۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۰      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۱      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۲      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۳

ahaninfochannel      ahan_info

قیمت فولاد ضد زنگ در شرق آسیا به دلیل تقاضای ضعیف کاهش می یابد

در طول هفته گذشته، به دلیل تقاضای ضعیف و انتظار برای افزایش قیمت ها، نرخ فولاد ضد زنگ وارداتی در شرق آسیا اندکی افزایش یافت اما احتمال می رود که قیمت ها بعد از این ماه کاهش یابد. یکی از فروشندگان شرق چین می گوید: "تقاضا برای فولاد ضدزنگ در چین در ماه های تابستان که از ماه ژوئن شروع می شود، احتمالا به دلیل تقاضای پایین تر کاهش می یابد." همچنین انتظار می رود قیمت فولاد ضد زنگ در مسیر یکسان با قیمت نیکل روند نزولی داشته باشد. تحلیل گران بازار نیکل نیز در هفتمین کنفرانس بین المللی نیکل در مورد چشم انداز قیمت نیکل در سال 2019 به دلیل اختلافات تجاری میان ایالات متحده و چین و برنامه ریزی های انجام شده از سوی اتحادیه اروپا، کاهشی براورد کردند. در طول این هفته تا روز سه شنبه 4 ژوئن، قیمت ورق سرد تایوان معادل 1،930-1،950 دلار به ازای هر تن سی آی اف بود. قیمت ورق سرد تولید شده توسط چین نیز در حدود 1،910-1،950 دلار برای هر تن سی آی اف در دسترس بود، در حالیکه تامین کنندگان جنوب شرقی آسیا در خواست 1،920-2،050 به ازای هر تن سی آی اف را داشتند.

تولید کنندگان های عمده ی تایوانی مانند ییه یون (یوسکو) و فولاد تانگ انگ در پایان ماه می اعلام کردند که پیشنهادات خود را در ماه ژوئن بدون هیچ گونه تغییری اعلام خواهند کرد. شرکت یوسکو عنوان کرد که سطح موجودی خریداران پایین بوده و بهبود تقاضا و قیمت ها پس از آن که مشتریان مجبور به بازگشت به بازار شدند، محتمل است. هیچ کدام از این دو تولید کننده قیمت خود را به صورت عمومی منتشر نمی کنند. همچنین قیمت ورق روغنی تایوان در حدود 1،980-2،010 دلار در هر تن سی آی اف شرق آسیا شنیده می شود. یکی دیگر از دلایل احتمالی این که این دو تولید کننده قیمت های خود را در ماه ژوئن بدون تغییر حفظ کردند، تضعیف ارز مرجع تایوان بود، یعنی این که مواد اولیه وارداتی گران تر هستند. ارز تایوان در 6 ژوئن در حدود 31.34  NT به ازای 1 دلار بود که در مقایسه با NT 30.86 به ازای 1 دلار در ماه قبل از آن، تضعیف شده است.

چشم انداز بازار داخلی فولاد ضد زنگ چین نیز منفی بود، زیرا شرکت کنندگان در بازار انتظار دارند که میزان تولید، با توجه به تعرفه های وارداتی بخش 232 ایالات متحده، تحت تاثیر مقادیر بالای واردات، ثابت باقی بماند. بعضی از خریداران همچنین پیش بینی کردند که قیمت ها پس از کاهش مجددا افزایش یابد. شاخص نرخ فولاد ضد زنگ در بازار جهانی در حدود 13،850-14،250 یوان  در هر تن بود که با احتساب مالیات بر ارزش افزوده در روز چهارشنبه 5 ژوئن، به میزان 100-150 یوان به ازای هر تن نسبت به یک هفته قبل کاهش داشت.

یک منبع در شرق چین می گوید افزایش قیمت ها همچنین می تواند توسط  شرکت PT Indonesia Tsingshan Stainless Steel به عنوان تلاشی برای بهبود حاشیه سود پس از وارد شدن به بازار فولاد ضد زنگ با محصولاتی با قیمت های بالا برای به دست آوردن سهم بازار باشد. یکی از تولید کنندگان فولاد ضد زنگ چینی به نام Tsingshan Holding Group، گزارش می دهد که قصد دارد خط نورد سرد را در کره جنوبی راه اندازی کند، که احتمالا این اقدام برای جلوگیری از اقدامات ضد دامپینگ است.

قیمت فولاد ضدزنگ در بازار داخلی چین طی هفته گذشته در مقایسه با تقاضای ضعیف تر، کاهش یافته است. منابع می گویند خریداران که انتظار کاهش قیمت بیشتر در بازار را دارند، نرخ های درخواستی خرید خود را در هفته گذشته کاهش دادند. همچنین انتظارات در مورد نرخ تولید بالا در مابقی این ماه نیز منجر به بدبینی بازار فولاد ضد زنگ شد.

گفته می شود هیچ یک از تامین کنندگان برنامه ای برای کاهش تولیدات خود در ماه ژوئن ندارند. منابع می گویند که تعرفه وارداتی بخش 232 ایالات متحده نیز در فروش محصولات پایین دستی به کشور آمریکای شمالی تاثیر می گذارد. یکی از معامله گران گفت: "یک مشتری پایین دستی که اره های فولادی ضد زنگ تولید می کنند، در چند ماه گذشته قادر نبود سفارشات خود را از ایالات متحده تامین کند." تولیدکنندگان این محصولات هیچ برنامه ای برای تولیدات خود در نیمه دوم سال ندارند. این در حالی است که تقاضای داخلی برای این محصول تاکنون ثابت بوده است. به این ترتیب، آن ها مواد اولیه خام از جمله فولاد ضد زنگ را با حجم محدود تامین می کنند.

منبع متال بولتن

ترجمه از آهن اینفو