کارشناس فروش ورق سیاه، اسید شویی و اسلب

کارشناس فروش ورق روغنی

کارشناس فروش گالوانیزه و رنگی

آدرس شرکت: اصفهان، خیابان سجاد، خیابان سپهسالار، ساختمان شهر ارا، طبقه اول، واحد 3
۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۰      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۱      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۲      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۳

ahaninfochannel      ahan_info

در فاز افزایش از بازار جلو تر نزنیم...!!!

از اولین باری که آمریکا دست به تحریم ایران زد تا کنون جریانت متفاوتی را در بازار محصولات تحریمی علی الخصوص بازار آهن و فولاد مشاهده کردیم. خود تحریمی و جوسازی از جمله این اتفاقات بود که پس از اعمال تحریم ها به شدت اوج گرفت و بازار را درگیر کرد و در حال حاضر هم  با نزدیک شدن به تاریخ مشخص شده برای اعمال تحریم های جدید دولت آمریکا مجددا بازار آهن و فولاد کشور دچار این مشکلات شده است. در توضیح این شرایط باید گفت که ما در زمینه ی جوسازی در بازار متخصص هستیم و در فاز افزایش از بازار جلو تر می زنیم و نوساناتی که قرار است پس از اعمال تحریم ها رخ دهد را پیش خور می کنیم. از سوی دیگر حتی در فاز کاهش هم تخصص زیر فروشی ونوسان منفی را داریم. متاسفانه باید گفت این مشاهدات بی پایه و اساس نیست و نمونه ی بارز آن را می توان در بازگشت تحریم ها در ۱۳ آبان سال گذشته یافت، دقیقا زمانی که پس از خروج ترامپ، در همان روز انتشار خبر، در کمال تعجب شاهد این بودیم که منحنی های افزایشی معکوس شدند؛ پس می توان نتیجه گرفت که حجم زیادی از هیجانات اخیر، حدود دو تا سه روز پیش از وقوع آن تخلیه می شود. و حالا دوباره این اتفاقات به دنبال انتشار خبر سفر نخست وزیر ژاپن به ایران در تاریخ ۲۱یا ۲۲ خرداد در حال رخداد است و انتظار می رود که پس از بازگشت وی به ژاپن قیمت های فعلی که عمدتا نزولی یا ثابت هستند، مجددا منحنی قیمت ها را به فاز افزایشی هدایت کند؛ البته با توجه شرایط سیاسی حاکم بر ایران که حتی اقتصاد را هم به شدت سیاسی کرده است، هر خبر سیاسی دارای تاریخ مصرف مشخص و محدودی می باشد.

طبق نظر کارشناسان، در تحلیل های بازار آهن این امر به اثبات رسید که عامل مهم و موثر بر روند قیمت آهن آلات، نوسانات نرخ ارز می باشد که البته تنها راه اصلاح ساختار پولی و ساماندهی حجم سرسام آور نقدینگی در بازارهای مالی می توان روند پایدار کاهش قیمت آن را متصور بود. البته ناگفته نماند که تاکنون هیچ راه حل مناسبی به جهت اصلاح زیر ساخت های بانکی و تورمی اندیشیده نشده است. بنابراین بعد از اتمام ماه رمضان، روند بازار آهن ثبات قیمت آهن آلات را در اغلب مبادی تجربه کرد که البته این ثبات در دراز مدت پابرجا نخواهد بود و ممکن است کاهش نرخ ارز در ایام پیش رو روند بازار را با کاهش رو به رو کند. اما یکی از کارشناسان نیز می گوید: قیمت ها تا روز سه شنبه به دلیل تعطیلی بازار دوبی فیک است. ضمن این که بازار تا روز شنبه آتی در انتظار نتایج سفر شینزو آبه و هایکو ماس است. اما بیش از ۹۰ درصد انتظار بازار افزایشی است.

البته این ها در حالی است که از سوی دیگر، اخیرا وزارت خزانه ‌داری آمریکا تحریم ‌های جدیدی علیه بخش پتروشیمی ایران اعلام کرده است. این وزارت خانه اعلام کرد ۳۹ نهاد مرتبط با صنایع پتروشیمی ایران را در فهرست تحریم‌ های خود قرار داده است. اسامی شرکت‌های زیر مجموعه پتروشیمی خلیج فارس که تحریم شده‌اند عبارتند از:

شرکت پتروشیمی اروند، شرکت پتروشیمی آبنیرو  بندر امام ، شرکت پتروشیمی بسپاران بندر امام، شرکت پتروشیمی فراورش بندر امام، شرکت پتروشیمی خارزمی بندر امام، شرکت پتروشیمی کیمیا بندر امام، شرکت پتروشیمی بندر امام، شرکت پتروشیمی بوعلی سینا، شرکت پتروشیمی فجر، شرکت پتروشیمی هنگام، شرکت پتروشیمی هرمز، شرکت پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان و چندین و چند شرکت مطرح دیگر که در اینجا به نام همین چند شرکت بسنده می کنیم.

با شرایط فعلی باید گفت تبعات تحریم، برگشت‌ ناپذیر است. کارآفرینی که ورشکسته می‌شود، کارگری که بیکار می‌ شود، بیماری که از دنیا می ‌رود، منتظر رفع تحریم نمی مانند. تحریم در ذات خود، ذلت و عقب‌ ماندگی دارد اما چون در توده ‌ی مردم پخش می ‌شود کسی نگران آن نیست. صبر دربرابر تحریم هم استراتژی نیست، فقدان استراتژی است.

تحلیل اختصاصی آهن اینفو