کارشناس فروش ورق سیاه، اسید شویی و اسلب

کارشناس فروش ورق روغنی

کارشناس فروش گالوانیزه و رنگی

آدرس شرکت: اصفهان، خیابان سجاد، خیابان سپهسالار، ساختمان شهر ارا، طبقه اول، واحد 3
۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۰      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۱      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۲      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۳

ahaninfochannel      ahan_info

بررسی مشکلات فراوان خطوط تولید کشور در روز صنعت و معدن!

امروز شاهد این هستیم که فعالان صنعتی و معدنی کشور در خطوط تولید با مسائل متعددی رو ‌به ‌رو شده اند، و با همین وضعیت به استقبال روز ملی صنعت و معدن می رویم! بدون شک در حال حاضر چالش‌ هایی که کارگزاران عرضه تولید با آن رو در رو هستند، فقط با عنایت به خرد جمعی و همچنین همکاری با تشکل‌های بخش خصوصی برطرف می شود. به عبارت دیگر کلیه ی چالش ‌هایی که در حال حاضر رو در روی جمهوری اسلامی ایران قرار دارد می تواند با همکاری و تعامل نزدیک دستگاه ‌های دولتی با تشکل‌ ها و منجمله شرکت‌ های خصوصی از میان برداشته شده و با مدیریت درست و مناسب به فرصت و شانس تبدیل گردد. در روز صنعت و معدن که تماما متعلق به بخش خصوصی می باشد، سیاستگذاران و همچنین راهبران بخش دولت، در حقیقت بخشی از جایگاه تسهیل سازی توسعه و توانمندسازی را به خود اختصاص داده اند. البته این قضیه را هم نمی توان نادیده گرفت که با ‌وجود همه ی تنگناها و مشکلات موجود، با مشارکت و علی الخصوص مقاومت بخش خصوصی در بخش تولید، آمار تجارت (با وجود تحریم های فراوان) و تولید تقریبا وضعیت قابل قبولی داشته که این مسئله نشان دهنده ی حرکت مثبت ایران به سمت رونق تولید و صادرات می باشد. در حوزه های اصلی مانند تولید محصولات فولادی، سنگ آهن، زغال ‌سنگ، مس، آلومینیوم و طلا، همچنان روند رو به رشدی دارند و در سال جاری با همکاری هر چه بیش ‌تر تشکل ‌های صنعتی و معدنی و همچنین شرکت‌ های خصوصی، شرایط مطلوب تری محقق خواهد شد.

گذشته از مسایلی که بیان شد، تجارت خارجی و جایگاه آن در اقتصاد ایران بسیار مهم و حائز اهمیت است. طبق امار، ارزش صادرات حوزه معدن و صنایع معدنی در سال گذشته معادل 21 درصد از کل صادرات ایران بود که اثرگذاری بسیار زیادی بر بخش های تولید، ‌اشتغال، درآمدزایی و ارزآوری کشور داشته است. اما در این بین، خوشبختانه مسئولان به نقش صنایع معدنی التفات داشته و به حمایت از دستگاه‌های مسئول اقدام می کنند تا در نهایت زمینه ساز توسعه باشند و مرتبط با سیاست ‌های این بخش، نقش آفرینی ‌کنند. همانطور که می دانید، گشایش هایی هم در حوزه تأمین مالی و روش‌های تجارت خارجی مشاهده شده است که با استفاده از هدایت طرح ‌ها و با ممد منابع بازار سرمایه امکان شتاب دهی هر چه بیش تر به اجرای پروژه‌ های صنعتی و معدنی وجود دارد.

در حال حاضر نیز کار کردن بر روی روش ‌های جدید تأمین مالی آغاز شده و پس از هماهنگی با  دیگر دستگاه ‌ها و نهاد های مشترک در این زمینه، جزئیات بیش تری از این مدل‌ ها انتشار خواهد یافت. گفته می شود که بر طرف کردن موانع ارزی صادر کنندگان، تسهیل واردات مواد اولیه و تجهیزات یا تأمین مواد اولیه در نتیجه تعاملات بخش خصوصی با بخش دولتی به وجود آمده است که به عنوان فرصت دوباره‌ ای برای رشد و توسعه کشور می توان بر آن تکیه کرد.

گرداوری شده توسط آهن اینفو

دوشنبه، 10 تیر 1398