کارشناس فروش ورق سیاه، اسید شویی و اسلب

کارشناس فروش ورق روغنی

کارشناس فروش گالوانیزه و رنگی

آدرس شرکت: اصفهان، خیابان سجاد، خیابان سپهسالار، ساختمان شهر ارا، طبقه اول، واحد 3
۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۰      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۱      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۲      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۳

ahaninfochannel      ahan_info

تولید کنندگان محصولات پایین دست سنگ آهن، فرصت خوبی برای رشد سودآوری در صورت اصلاح قیمت دارند.

طی دو روز گذشته سنگ آهن  2.27 درصد افزایش یافت. شاخص سنگ آهن دالیان چین نیز روند خوبی را پشت سر گذاشته است. اخبار شروع مذاکرات تجاری چین و آمریکا بر جو منفی کاهش PMI تاثیر گذاشت و تولید چین در ماه ژوئن به 49.4 رسید. علاوه بر این افزایش قابل توجه صادرات سنگ آهن استرالیا در ماه قبل، غلبه کرده و سنگ آهن را به مرز کلیدی 120 دلار نزدیک تر کرده است. اکنون به تغییر قیمت کامودیتی ها در پایان معاملات روز های گذشته می پردازیم: قیمت ها جهش فوق العاده ای بخصوص در مورد فولاد داشت و یک روز تاریخی رقم خورد. قیمت سنگ آهن 4.4 درصد افزایش یافت و به 123.65 دلار در هر تن رسید. قیمت بیلت تانگشان چین 2.2درصد افزایشی شد. همچنین نرخ میلگرد شانگهای 1.8 بالا تر رفت و بیلت سی آی اس نیز رشد 1.2 را تجربه کرد. پس از آن مجددا قیمت سنگ آهن 4.4 درصد افزایش پیدا کرد و به 123.7 دلار در هر تن رسید که به عبارتی اوج قیمت 66 ماه گذشته به حساب می آید. مقایسه منحنی رشد قیمت سنگ آهن و بیلت چین نشان می دهد که فشار رشد قیمت سنگ آهن در حال انتقال به قیمت های فولاد بوده و می تواند در این فاز قیمت های بیلت را تا مرز 600 دلار در هر تن افزایش دهد.

مقایسه نسبت قیمت کنسانتره و گندله به فولاد (بیلت تانگشان)

مشاهده می شود که در چین سهم گندله 27 درصد و کنسانتره 23.4 درصد می باشد. این رقم در ایران دستوری و برای کنسانتره 13 درصد و گندله 21.5 درصد شمش خوزستان است و تولید کنندگان محصولات پایین دست سنگ آهن، فرصت فوق العاده ای برای رشد سودآوری در صورت اصلاح قیمت دارند. دقت کنیم که رشد قیمت کنسانتره بایستی همزمان با آزاد سازی قیمت های فولاد صورت گرفته و محدودیت های تجارت خارجی و اقتصادی بودن واحد های آهن اسفنجی نیز مدنظر باشد.

گزارشات حاکی از آن است که قیمت سنگ آهن طی هفته ی جاری همچنان رو به اوج است و باز هم با افزایش 4 درصدی مواجه شده است. قیمت های دیروز، سه شنبه 4 درصد دیگر در بورس دالیان چین افزایش داشت و در بازار فیزیکی بنادر این کشور، قیمت ها در روز دوشنبه از مرز 123 دلار در هر تن عبور کرده است. طبق گزارشات، با تداوم رشد قیمت ها، تجار از فروش بار خود خودداری کرده و در انتظار قیمت های بهتر در روز های آتی هستند.

همچنین گفته می شود که کاهش تولید غول های بزرگ سنگ آهن دنیا در سال 2019 ناشی از حوادث محیطی و جوی همزمان با تداوم رشد تولید فولاد چین از محرک های قیمت سنگ آهن (بخصوص پرعیار) طی هفته های اخیر است. ناحیه تانگشان، قلب فولادسازی این کشور در مقابله با آلایندگی هوا، 2 هفته قبل بخشنامه ای ابلاغ کرد که فولاد سازان بایستی بسته به آلایندگی بین 20 الی 50 درصد از تولید خود بکاهند. این موضوع شرایط را برای قیمت های بهتر فولاد چین و افزایش قدرت خرید فولاد سازان در سنگ آهن پرعیار تر باز کرده و قیمت ها خارج از کنترل شده است.

همچنین در بازار ارز هم دلار به افزایش 0.7 درصدی رسید. کشیدن ترمز جنگ تجاری و صعود شاخص های بازار سرمایه در معاملات امروز، باعث شد تا خوشبینی سرمایه گذاران به چشم انداز اقتصاد دنیا بهبود یافته و انتظار کاهش، اندکی تعدیل شود. با این وجود همانطور که مشاهده می شود، بازار همچنان معتهد به کاهش حداقل 3 بار بهره دلار در 12 ماه آینده است. تداوم روند نزولی شاخص های اقتصاد کلان چین و اروپا و آمریکا شامل عملکرد ضعیف PMI از عوامل این موضوع است.

گرداوری شده توسط آهن اینفو سه شنبه 11 تیر

منابع: متال بولتن، کامودیتی