کارشناس فروش ورق سیاه، اسید شویی و اسلب

کارشناس فروش ورق روغنی

کارشناس فروش گالوانیزه و رنگی

آدرس شرکت: اصفهان، خیابان سجاد، خیابان سپهسالار، ساختمان شهر ارا، طبقه اول، واحد 3
۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۰      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۱      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۲      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۳

ahaninfochannel      ahan_info

قیمت فولاد ضد زنگ به دلیل افزایش عرضه تحت فشار قرار گرفته است

قیمت فولاد ضد زنگ چین به دلیل افزایش عرضه تحت فشار قرار گرفته است، اما با توجه به مبادلات بازار آتی شانگهای، بازار نقدی می تواند عاملی برای نقدینگی و نوسانات بیشتر باشد. تولید کنندگان فولاد ضدزنگ چین در سال های آینده به دنبال رشد پایدار مصرف در کشور هستند. در پایان سال 2018، ظرفیت تولید فولاد ضد زنگ چین حدود 9.3 میلیون تن در سال بود در حالی که حدود 6 میلیون تن در سال برنامه ریزی شده بود. با توجه به سخنان ژانگ ژیفنگ، رئیس شرکت آهن و فولاد (TISCO) در شمال چین که دومین تولیدکننده بزرگ فولاد ضد زنگ در کشور چین است، اگر از همه توان برای افزایش تولید استفاده شود، چین ظرفیت فولاد ضد زنگ خود را از 53 میلیون تن فراتر خواهد برد. در طول دوره زمانی سال های 2017-2018، ظرفیت تولید فولاد خام این کشور تا 6 میلیون تن افزایش یافته است و پیش بینی می شود تا سه سال دیگر هم این افزایش به 10.66 میلیون تن خواهد رسید. ژانگ در اواسط سال گذشته گفته بود که ظرفیت فولاد ضدزنگ چین تا سال 2020 به 44-45 میلیون تن خواهد رسید.

چند شركت تولیدكننده فولادساز طرح های توسعه خود را به صورت عمومی اعلام كرده اند كه پیش بینی ژانگ را تایید می كنند. به گفته Jiang Qingyuan، رئیس Desheng، به عنوان مثال، شرکت  Baowu Steel چین، اعلام کرده است که قصد افزایش ظرفیت خود را تا 5.7 میلیونTYP  دارد. او گفت که 4.7 میلیون tpy، از 5.7 میلیون tpy برنامه ریزی شده تا سال 2021 تکمیل خواهد شد. طبق گزارش کمیته توسعه و اصلاح شاندونگ (SDRC)، تولید کننده فولاد ضدزنگ این منطقه، قصد دارد تا فولاد ضد زنگ یکپارچه با ظرفیت 3.8 میلیون تن تولید کند. با این وجود، جزئیات این پروژه را منتشر نکرده است. کمیته توسعه و اصلاح شاندونگ همچنین طرح عمومی تولید 14 میلیون تن فولاد ضد زنگ را در منطقه ویژه توسعه اقتصادی Lingang استان شاندونگ، را اعلام کرده است. این پروژه اکنون در مرحله ارتقای سرمایه قرار دارد. فولاد ضدزنگ Zhongjin جنوب چین قصد دارد ظرفیت فولاد ضد زنگ خود را به میزان 1.2 میلیون تریلیون تن تولید کند. در 30 ژوئن، یکی از تولید کنندگان، سنگ بنای خود را برای کوره انفجاری 1680 متر مکعبی برای چدن نیکل گذاشته است. با توجه به ظرفیت تولید نورد سرد، ساخت و ساز از سال جاری آغاز شده است و در سال آینده به حدود 4.5 میلیون تن از ظرفیت هفت تولید کننده، خواهد رسید.

افزایش ظرفیت موجب فشار بر قیمت فولاد ضد زنگ

منابع می گویند: "بازار فولاد ضد زنگ چین در حال حاضر بیش از حد عرضه شده است. یک معامله عمده در شرق چین گفت: افزایش ظرفیت تولید فقط باعث بدتر شدن شرایط خواهد شد، ".

در سه ماهه اول سال جاری، چین 6.43 میلیون تن فولاد ضد زنگ تولید کرد که نسبت به یک سال قبل 1.51 درصد کاهش یافته است. طبق اعلام شورای فولاد ضد زنگ چین، مصرف فولاد ضد زنگ ظاهری به طور سالیانه 4.63 درصد نسبت به سال گذشته با 5.46 میلیون تن افزایش یافته است. اما تولیدات دیگر شرکت ها ظاهرا کمتر بوده است. منابع اشاره کردند که آیا همه این پروژه ها بلافاصله اقدام به تولید خواهند کرد یا نه؟. به عنوان مثال، در حالی که یکی از تولید کننده های فولاد ضدزنگ در شرق چین قصد دارد تا پایان سال جاری، 2 میلیون تن از ظرفیت نورد سرد را به کار گیرد، یک تحلیلگر صنعتی تخمین می زند که این کارخانه تنها 600 هزار تن از ظرفیت فولاد ضد زنگ خود را تولید کند. این تحلیلگر گفت که "ظرفیت فولاد خام آن بسیار کم تر از 2 میلیون تن می باشد و بنابراین قادر به تامین مقدار کافی مواد خام برای خطوط سرد نورد نخواهد بود". این تحلیلگر گفت که انتظار ندارد که تولید فولاد ضد زنگ چین طی چند سال آینده افزایش چشمگیری داشته باشد، اما در مقایسه با چند سال گذشته، ثابت باقی مانده است.

فولاد ضد زنگ

شرکت SHFE به دنبال راه اندازی خط تولید فولاد ضدزنگ تا پایان سال 2019 است، رئیس این شرکت به نام جیانگ یان، در کنفرانس فولاد در شانگهای در اوایل ماه جاری گفت: انتظار می رود قرارداد هایی برای معامله ورق سرد ضد زنگ 2 میلی که توسط شرکت های عمده چینی مانند Tisco، فولاد ضد زنگ Yongjing و فولاد ضد زنگ Hongwang  تولید می شود، انجام گردد. منابع گفتند هر گونه افزایش ظرفیت تولید ورق سرد نوردیده، نقدینگی را برای بازار آتی افزایش خواهد کرد. آن ها انتظار دارند که آینده نیکل - که به طور فعال در SHFE و بورس فلزات لندن معامله می شود - تاثير عمده ای بر معاملات آتی فولاد ضدزنگ داشته باشد.

آینده معاملات فولاد ضد زنگ به نوبه خود بر بازار نقطه ای تاثیرگذار خواهد بود. یک تحلیلگر صنعتی دیگر در شانگهای گفت: "این به این معنی است که قیمت های فولاد ضد زنگ سطح بالایی از نوسانات را تجربه می کند که به افزایش حجم معاملات تبدیل می شود." چندین منبع نشان می دهد که ممکن است تغییر در رویکرد کسب و کار در بازار، دقیقا زمانی که SHFE قرارداد آتی خود را منعقد کند، به وجود بیاید. تحلیلگر دیگری گفت: "نرخ معاملات از طریق قیمت گذاری در بازار نقطه ای، به جای معاملات عمده انجام شده در حال حاضر افزایش است." معامله گر دیگری در شرق چین گفت: "تولید کنندگان فولاد ضد زنگ اگر قیمت ها را افزایش ندهند، نرخ معاملات در قیمت گذاری کمتر خواهد شد".

ترجمه از آهن اینفو
منبع: متال بولتن