کارشناس فروش ورق سیاه، اسید شویی و اسلب

کارشناس فروش ورق روغنی

کارشناس فروش گالوانیزه و رنگی

آدرس شرکت: اصفهان، خیابان سجاد، خیابان سپهسالار، ساختمان شهر ارا، طبقه اول، واحد 3
۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۰      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۱      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۲      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۳

ahaninfochannel      ahan_info

افزایش 43 درصدی صادرات فولاد نیمه نهایی ایران به چین

تولید کنندگان فولاد نیمه نهایی ایران از افزایش تقاضا برای چنین موادی در چین، جایی که قیمت های داخلی به دلیل سیاست های دولت برای نگرانی های زیست محیطی منجر به کاهش تولید فولاد شده است، خبر می دهند. در حالی که مشتریان در جنوب شرقی آسیا، خاورمیانه و اروپا با ترس از عواقب تحریم های مجدد علیه این کشور در ایالات متحده در اوت 2018، با احتیاط بیشتری نسبت به خرید اسلب و بیلت ایران احتیاط کرده اند، چین واردات خود را افزایش داد. حجم جدید محصولات نیمه نهایی فولاد صادر شده از ایران در شش ماه نخست سال جاری شمسی (21 مارس - 22 سپتامبر) برابر با 4.02 میلیون تن بوده که نسبت به سال گذشته 43 درصد رشد داشته است. انجمن تولید کنندگان فولاد ایران (ISPA) گفته است این رشد عمدتاً نتیجه فروش بیلت بود. صادرات بیلت و بلوم در مدت شش ماه 2.96 میلیون تن بوده است که نسبت به سال گذشته 88 درصد رشد داشته است، در حالی که صادرات اسلب به 1.05 میلیون تن رسیده است که نسبت به سال قبل 15 درصد کاهش داشته است.

بر اساس ارزیابی ها، قیمت بیلت فولادی صادراتی در بنادر فوب ایران در ماه اکتبر به طور متوسط ​​346.40 دلار در هر تن بوده است، در حالی که در ماه سپتامبر به طور میانگین 354.00 دلار در هر تن فوب گزارش شد. در همین حال، بر اساس ارزیابی ها، قیمت بیلت فولادی در بازار داخلی تانگشان در شمال چین، به طور متوسط ​​در ماه اکتبر 3،370 یوان (477 دلار) در هر تن بود، در حالی که پیش از این معادل 3636 یوان در هر تن بود.

رزرو اخیر بیلت ایرانی در چین که برای حمل و نقل در ماه نوامبر برنامه ریزی شده بود ، حدود 385 دلار در هر تن سی اف آر انجام می شد، در حالی که برخی از فعالان بازار حتی فروش را با قیمت 375 دلار در هر تن در نظر گرفتند اگرچه هیچ گونه تجارتی در زمان انتشار قابل اثبات نیست. همچنین فروش بیلت ایرانی با تحویل سریع معادل  400-405 دلار در هر تن سی اف آر شنیده می شود.

با در نظر گرفتن عوارض واردات به میزان 2 درصد و مالیات بر ارزش افزوده 13 درصد، قیمت بیلت صادراتی ایران به چین معادل 442.75 دلار در هر تن برای بارگیری در ماه نوامبر و 460-466 دلار برای بارگیری فوری اعلام شده است.

قیمت اسلب صادراتی ایران به چین در فروش اخیر معادل با 375 دلار در هر تن سی اف آر بوده است، که معادل 335-340 دلار در هر تن فوب می باشد. عامل دیگر افزایش صادرات، حمایت از تجارت بین چین و ایران بود که فرصتی برای شرکت کنندگان در بازار چین برای استفاده از روش های پرداخت خلاق بوجود آورد. در تابستان مواردی از مبادله این کالا به ازای الکترودهای چین گزارش شده است.

یکی از معامله گران گفت: "در معاملات تجاری اخیر، چین الکترودهای خود را با اسلب ایران مبادله می کند." یک تاجر دیگر گفت: "الکترودها مبادله می شوند، اما پرداخت های مستقیم نیز انجام می شوند." اخیراً ، مشتریان چینی به دنبال واردات ورق گرم از ایران و روسیه با استفاده از فرصت های احتمالی هستند.

این فرصت ممکن است از سوی تولید کنندگان محصولات فولادی ایران که در اثر کاهش فعالیت در ساخت و ساز و صنعت خودرو با مصرف کمتری در بازار داخلی خود روبرو هستند ، حمایت شود. در خلال شش ماه نخست سال جاری شمسی، ایران 377.517 خودرو و وسایل نقلیه تجاری تولید کرده است که حاکی از کاهش 34.8 درصدی در سال است.

بر اساس گزارشات، حجم ظاهری فولاد نهایی ایران در مدت شش ماه 1 درصد کاهش یافته و به 8.5 میلیون تن رسیده است. نکته قابل توجه این است که مصرف فولاد تخت با 1 درصد کاهش به 4.1 میلیون تن و با کاهش استفاده از ورق سرد، تا 8 درصد، به 1.29 میلیون تن افت پیدا کرده است. اما مصرف ورق گرم با 6 درصد افزایش به 4.15 میلیون تن رسیده است. میزان مصرف محصولات فولادی طویل نیز در ایران در مدت مشابه 8 درصد کاهش یافته و به 3.56 میلیون تن رسید. مصرف از میلگرد با 9 درصد کاهش به 2.78 میلیون تن رسید، اما مصرف تیر آهن با 33 درصد افزایش به 452000 تن رسید.

ترجمه از آهن اینفو

یکشنبه 12 آبان