کارشناس فروش ورق سیاه، اسید شویی و اسلب

کارشناس فروش ورق روغنی

کارشناس فروش گالوانیزه و رنگی

آدرس شرکت: اصفهان، خیابان سجاد، خیابان سپهسالار، ساختمان شهر ارا، طبقه اول، واحد 3
۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۰      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۱      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۲      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۳

ahaninfochannel      ahan_info

قیمت اسلب وارداتی به آسیا رو به افزایش است

به گفته منابع بازار قیمت اسلب وارداتی به بازار جنوب شرقی و شرق آسیا طی هفته گذشته با وجود تثبیت قیمت ورق گرم در منطقه افزایش یافت. قیمت ورق گرم وارداتی به بازار ویتنام با عدم عرضه در بازار لحظه ای رو به رو شد و قیمت ورق سیاه پیشنهادی هند نیز با 5-10 دلار در هر تن افزایش به 420-425 دلار در هر تن ویتنام رسید.  یک تاجر در چین گفت: حضور خریداران چینی در بازار همچنین از قیمت اسلب حمایت می کند، زیرا کارخانه های فولادی هند پس از فروش چندین محموله به چین طی چند ماه گذشته، قیمت اسلب خود را در هفته های اخیر افزایش دادند. در طول هفته تا روز دوشنبه 4 نوامبر، یک محموله شامل 30،000 تن اسلب تولیدی هند با قیمت 385-390 دلار در هر تن توسط چین رزرو شد.  وارد کنندگان چینی امسال مقادیر زیادی محصولات نیمه نهایی فولادی از جمله شمش و تخته سنگ را با مبداء مختلف از جمله ایران و هند خریداری کرده اند. همچنین شنیده می شود که یک تولید کننده هندی قیمت اسلب خود را معادل 380-385 دلار در هر تن سی اف آر به اندونزی فروخته است. گرچه معامله را نمی توان تأیید کرد اما در محدوده قیمت های ارزیابی شده قرار گرفت.

بر اساس ارزیابی های انجام شده، قیمت اسلب وارداتی به آسیای جنوب شرقی و شرق آسیا، در روز دوشنبه 4 نوامبر 375-385 دلار در هر تن بود که نسبت به یک هفته گذشته 5 دلار در هر تن افزایش یافته است. تامین کنندگان کشورهای مستقل مشترک المنافع و آسیای شرقی (تایلند) قیمت اسلب پیشنهادی خود را در محدوده 375-380 دلار به ازای هر تن به تایوان ارائه می دهند، در حالی که خریداران این منطقه علاقه خود را به قیمت 360-365 دلار در هر تن سی اف آر اعلام کردند. یک معامله گر در آسیای شرقی گفت: خریداران تایوانی به دلیل محدودیت گسترده اعلام قیمت ورق سیاه، حاضر به پرداخت قیمت های بالاتر برای اسلب نیستند.

قیمت اسلب صادراتی برزیل با وجود هزینه های بالا ثابت باقی مانده است

قیمت اسلب صادراتی برزیل در هفته منتهی به جمعه اول نوامبر ثابت بود، زیرا تولید کنندگان به دلیل هزینه ی بالای سنگ آهن توانایی محدود کردن پیشنهادات خود را داشتند. بر اساس ارزیابی های هفتگی  قیمت اسلب صادراتی برزیل، در روز جمعه در محدوده 355-360 دلار در هر تن فوب بدون تغییر بود. پیشنهادات برزیل در محدوده 350-360 دلار در هر تن فوب اعلام گردید که نسبت به سطح هفته قبل کاهش یافته است. همچنین آخرین معاملات با قیمت 355 دلار در هر تن فوب بسته شده است.

تولید کنندگان بیشتر در بازار ایالات متحده متمرکز شده اند. یک منبع گفت: "قیمت اسلب در بازار ایالات متحده قبلاً بسیار بالاتر از میانگین جهانی بود، اما اکنون به قیمت سایر مناطق نزدیک تر شده است."  در پایان هفته، مذاکرات در مورد مواد برزیل با مقصد ترکیه منتشر شد، اما هیچ توافقی تأیید نشده است.  فعالان بازار گفتند که خریداران اسلب در ترکیه مایل هستند حداکثر 355 دلار در هر تن را برای خرید مواد برزیلی بپردازند، این منابع گفتند که تولید کنندگان برزیلی به دلیل هزینه سنگین سنگ آهن قیمت های خود را زیر 350 دلار در هر تن کاهش نمی دهند.

شاخص روزانه قیمت سنگ آهن با 62 درصد آهن در روز جمعه 85.56 دلار در هر تن بود، در حالی که در مقایسه با هفته گذشته با 87.98 دلار در هر تن کاهش یافته است. تولید کنندگان اسلب برزیل به دلیل هزینه های بالا، تولید را کاهش داده اند. یکی از تولید کنندگان محصولات فولادی در ماه اوت اعلام کرد که بخاطر شرایط بازار، یکی از کوره های انفجاری را بیکار نگه داشته است.

ترجمه از آهن اینفو

سه شنبه 14 آبان 98