کارشناس فروش ورق سیاه، اسید شویی و اسلب

کارشناس فروش ورق روغنی

کارشناس فروش گالوانیزه و رنگی

آدرس شرکت: اصفهان، خیابان سجاد، خیابان سپهسالار، ساختمان شهر ارا، طبقه اول، واحد 3
۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۰      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۱      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۲      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۳

ahaninfochannel      ahan_info

قیمت ورق سیاه چین: افزایش قیمت پیشنهادی صادراتی در مقابل بازار ثابت داخلی

تولید کنندگان محصولات فولادی چین، قیمت ورق گرم صادراتی چین را در روز سه شنبه 12 نوامبر در برابر بازار نسبتاً ثابت داخلی، افزایش دادند. در بازار داخلی شرق چین (شانگهای)، قیمت ورق گرم در حدود 3،510-3،520 یوان (501-502 دلار) در هر تن بود که نسبت به قبل بدون تغییر اعلام شد. در بازار شمال چین (تانگشان) نیز قیمت ورق گرم در محدوده 3530 یوان در هر تن بود که 20 یوان به ازای هر تن افزایش را نسبت به قیمت قبل به ثبت رساند. یکی از معامله گران چینی گفت: در حالی که قیمت ورق سیاه در بازار داخلی شرق چین ثابت بود، اما بسیاری از معامله گران قیمت ورق سیاه را در محدوده 3،580-3،600 یوان در هر تن اعلام کردند. فعالیت تجاری در بازار شمال چین - و همچنین در منطقه جنوب این کشور - بالاتر از بازار شرق چین اعلام شده است، که همین امر باعث افزایش قیمت ها شد. یکی دیگر از معامله گران شانگهای گفت: ثبات نسبی بازار در روزهای اخیر به این دلیل است که بسیاری از کاربران نهایی و بورس سهام، پیش بینی کرده اند که قیمت ورق سیاه در طول زمستان کاهش یابد چرا که موجودی آن ها نیز اندک است. به گفته وی، این امر باعث می شود كه آن ها بارها برای خرید ورق گرم تلاش کنند كه این امر به تقویت قیمت ها منجر می شود.

دستاوردهای روز سه شنبه به افزایش قیمت ورق گرم در بازار آتی مربوط می شود، که به نوبه خود در پاسخ به اخبار محدودیت های فولادی به دلیل حفاظت از دلتای رودخانه یانگ تزه برای کنترل آلودگی ها بود. رسانه های دولتی گزارش دادند که وزارت اکولوژی و محیط زیست شهرهای منطقه، به حفاظت از محیط زیست دستور داده است که میزان انتشار آلودگی کارخانه های فولادسازی باید تا 2 درصد در سال نسبت به مدت 1 اکتبر تا 31 مارس کاهش دهند.

برای دستیابی به این هدف، 35 کارخانه تولیدی در استان جیانگ سو - که حدود 82 میلیون تن در سال ظرفیت فولاد خام را به خود اختصاص داده اند و از کل مقدارتخمین زده شده، حدود 140 میلیون تن است - برای تحقق استانداردهای فوق العاده، این کارخانه ها موظف هستند که اصلاحاتی را در تجهیزات فولادی سازی خود تا پایان ماه دسامبر انجام دهند.

بازار صادرات

• شاخص قیمت ورق گرم صادراتی در بندر اصلی فوب چین در حدود 438.45 دلار در هر تن گزارش شد که 4.32 دلار در هر تن نسبت به قبل افزایش یافته است. یک فولاد ساز در شمال چین رسماً پیشنهاد 455 دلار در هر تن فوب را برای قیمت ورق سیاه خود در این هفته صادر کرده است که نسبت به هفته گذشته 5 دلار در هر تن افزایش یافته است. یک معامله گر دیگر در شانگهای گفت: بیشتر کارخانه ها در هفته جاری پیشنهادهایی را در حدود این مبلغ اعلام کرده اند که دلیل آن تا حدودی این است که آن ها می توانند تعداد کافی از سفارشات را در بازار داخلی تأمین کنند.

چندین منبع گفتند که تضعیف دلار نیز صادر کنندگان را ترغیب می کند که قیمت های خود را با افزایش ارزش دلار بالا نگه دارند. نرخ ارز در روز سه شنبه در حدود 6.99491 یوان به ازای یک دلار بود، در حالی که ماه گذشته در حدود 7.0872 بوده است.

بیشتر معامله گرانی که گزارشاتی را ارائه داده اند، می گویند که آن ها قادر به تهیه مواد تحویل ژانویه با قیمت های حداقل 440 دلار در هر تن فوب هستند، که نسبت به 435-440 دلار در هر تن فوب هفته گذشته افزایش یافته است. این قیمت ها هنوز بالاتر از پیشنهادات ویتنام هستند که حداکثر در حدود 430-435 دلار در هر تن یا حدود 420-425 دلار در هر تن فوب چین، اعلام می گردد.

یکی دیگر از معامله گران اهل شانگهای گفت که وی اخیراً شنیده است که قیمت ورق سیاه نورد مجدد با مبدا کره جنوبی در حدود 435-440 دلار به ازای هر تن به ویتنام فروخته می شود. این قیمت معادل حدود 425-430 دلار در هر تن فوب چین است. گفته می شود با وجود خریداران ویتنامی که محصولات فولادی مورد نیاز خود را عمدتا از کره هند و کره جنوبی خریداری می کنند، فعالیت تجارت صادراتی برای محصولات چینی همچنان ضعیف باقی مانده است.

بازار رقابتی

یکی از منابع می گوید: "فعالیت تجاری برای ورق گرم صادراتی چین برای مدتی پراکنده باقی خواهد ماند. من معتقدم که کارخانه های فولادی در فروش این هفته خود، قیمت این محصول را پایین نمی آورند، بخشی از این اقدام به دلیل ثبات در بازار داخلی با قیمتی در حدود 435-440 دلار در هر تن فوب اعلام شده است و در حال حاضر نزدیک به هزینه های تولید است. نخستین پیشنهاد برای فروش ورق گرم با قیمت پائین می تواند در هفته آینده رخ دهد، اگر دما به شدت کاهش یابد، تقاضای پایین دست نیز پایین می آید. "

معاملات آتی شانگهای

در معاملات آتی شانگهای، قیمت ورق سیاه در بالاترین معاملات ماه ژانویه در روز سه شنبه معادل 3،380 یوان در هر تن بود که نسبت به روز دوشنبه 59 یوان افزایش یافته است.

ترجمه از آهن اینفو

چهارشنبه 22 آبان 98