کارشناس فروش ورق سیاه، اسید شویی و اسلب

کارشناس فروش ورق روغنی

کارشناس فروش گالوانیزه و رنگی

آدرس شرکت: اصفهان، خیابان سجاد، خیابان سپهسالار، ساختمان شهر ارا، طبقه اول، واحد 3
۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۰      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۱      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۲      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۳

ahaninfochannel      ahan_info

 

تولید کنندگان کلاف گرم چین،در روز دوشنبه 10 فوریه،به محض افزایش موجودی ناشی از به تعویق افتادن شروع مجدد فعالیت های بازرگانی وموانع لجستیکی زیاد ،در بازار داخلی قیمت های خود را کاهش دادند.

 

بازار داخلی :

·        شرق چین (شانگهای) : 3500-3520 یوان (500-503دلار) به ازای هر تن ،40-30 یوان به ازای هر تن کاهش یافت.

·         شمال چین(تنگشان):3200-3220 یوان به ازای هر تن،50 یوان کاهش به ازای هر تن.

تاجری از شانگهای گفته :در طول روز وی تنها قادر به فروش 200-100 تن کلاف گرم ،بوده و اگثر مصرف کنندگان پایین دستی هنوز در بازار حضور ندارند و غایب هستند.

این درحالیست که روز دوشنبه ،اولین روز کاری برای بسیاری از شهر ها از جمله شانگهای و پکن بود.زیرا مقامات محلی در این شهر ها،تعطیلات عمومی را برای مهار شیوع ویروس کرونا(که از مرکز چین آغاز شده بود)تمدید کرده بودند.

این تاجر افزود :"فروش به خریدارانی که خارج از شانگهای هستند ،همچنان چالش برانگیز است. زیرا بسیاری از شرکت های لجستیک هنوز کار خود را آغاز نکرده اند."بطور موثری ،این امر مناطق فروش کوچک تر ومحدود تری ایجاد میکند."

بازرگانی در شمال چین گفت:"کارخانه های تولیدی در آن منطقه به خاطر معاملات کم،مجبورند قیمت های پیشنهادی خود را کاهش دهند و این مساله به همراه افزایش موجودی ،منجر به افزایش نگرانی ها می شود."

بازار صادراتی :

·         شاخص صادرانی کلاف گرم fastmarket ، فوب بندر اصلی چین،470.07 دلار به ازای هر تن بود. که 4.06 دلار سقوط کرده است.

کارخانه ی آهن و فولاد بنشی در شمال چین،برای کلاف گرم SS400، قیمت 490 دلار به ازای هر تن فوب ،را پیشنهاد کرده است.در مقایسه با قیمت بالای 500دلاری قبل از سال نو چینی،کاهش قیمت مشاهده میشود.

بازرگانی در استان ژجیانگ گفت: که آهن و فولاد هبی شهر تنگشان،محصول خود را با قیمت 480 دلار  به ازای هر تن فوب عرضه می کند،قیمت هفته ی قبل این کارخانه ، 510-505 دلار بود.

بدلیل نگرانی های حاصله از افزایش موجودی، اکثر تجار انتظار داشتند که کارخانجات بزرگ، به فروش به حداقل قیمت 470-475 دلاری به ازای هر تن فوب راضی شوند.

افت قیمت مداوم در دو هفته ی اخیر موجب شده است ، بازرگانانی که موجودی زیادی را در انبارهایشان،ذخیره کرده بودند،متحمل ضرر های گسترده ای شوند.

تاجری از شانگهای گفت :" اخیرا مقادیر کمی محموله ی ارسالی ماه مارس به ویتنام، را به قیمت 470-465 دلار به ازای هر تن تحویل cfr فروخته است،که ضرری معادل 40-30 دلار به ازای هر تن فوب متحمل شده است.قیمت ها، تقریبا معادل 458-453 دلار به ازای هر تن فوب چین هستند.

 

شایعات بازار:

تاجر دیگری در شانگهای گفته است :" کمترین قیمت قابل دستیابی در چین ،حدود 450 دلار به ازای هر تن فوب است.اما این قیمت ها تنها برای محموله های شمال چین می باشد.زیرا آنها گرید ها و اندازه ها را برای بازار داخلی پایین آورده بودند.و من شنیدم که هنوز مقادیر کمی باقی مانده است و کارخانه برای فروش آنها به بازرگانان ،برنامه ریزی می نماید."

 

بازار بورس آتی شانگهای:

اکثر معاملات انجام گرفته برای کلاف گرم ارسالی ماه مه،بروی 3311 یوان به ازای هر تن،بسته شد.که نسبت به روز جمعه، 9یوان به ازای هر تن کاهش یافت.

 

 

ترجمه اختصاصی آهن اینفو