کارشناس فروش ورق سیاه، اسید شویی و اسلب

کارشناس فروش ورق روغنی

کارشناس فروش گالوانیزه و رنگی

آدرس شرکت: اصفهان، خیابان سجاد، خیابان سپهسالار، ساختمان شهر ارا، طبقه اول، واحد 3
۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۰      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۱      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۲      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۳

ahaninfochannel      ahan_info

صادرکنندگان کلاف گرم چین،در روز چهارشنبه 19 فوریه،برای رونق دادن به فروش به دلیل سطح موجودی بالا،با وجود اینکه بازار داخلی نسبتا پایدار بود،قیمت های خود را کاهش دادند.

بازار داخلی

·       شرق چین(شانگهای):3440-3490 یوان (497-499 دلار)به ازای هر تن،10 یوان افزایش یافته است.

·       شمال چین(تنگشان):3230 یوان به ازای هر تن ،بدون تغییر

یک بازرگان از شانگهای گفت : قیمت ها در شهر پس از اینکه معاملات یک افزایش جزئی داشتند،بالا رفت؛گرچه فروش شرکتی که او برای آنها کار میکند،جدود یک سوم نرخ نرمال می باشد،قبل از اینکه ویروس کرونا شیوع پیدا کند.

70000 نفر در چین به این ویروس مبتلا شده اند و منجر به مرگ 2000 نفر شده است.

این تاجر تصریح کرد که فعالیت های تجاری بیشتر در طول روز به این دلیل است که تعداد بیشتری از مصرف کنندگان پایین دست ،مجددا به کار خود بازگشته اند.دولت چین با اینکه مشاغل و کسب و کار ها را به بازگشت تدریجی به سر کار تشویق می کند،در جهت مهار ویروس کرونا نیز تلاش مینماید.

در روز دوشنبه،مقامات چینی اظهار داشتند که به نظر میرسد میزان ابتلای به ویروس در حال کند شدن است.

صادرات

·       شاخص صادراتی کلاف گرم fastmarket، فوب بندر اصلی چین : 449.32 دلار به ازای هر تن بود که 7.35 دلار کاهش یافته است.

چندین منبع به fastmarket گفته اند،با وجود پایدار بودن بازار داخلی،کارخانه ها تحت فشار ناشی از کاهش موجودی هستند،و می بایست برای کاهش موجودی قیمت های خود را کاهش دهند.

منبعی در شرکت آهن و فولاد تنگشان گفت: این هفته،این کارخانه مقادیر کمی کلاف گرم را به قیمت 455-450 دلار به ازای هر تن فوب ،به جنوب شرق آسیا صادر نموده اند.که این قیمت 10-5 دلار پایین تر از قیمت رسمی ارائه شده توسط کارخانه بود .

چندین منبع نیز اظهار کردند : در شمال چین،امکان دسترسی به کلاف گرم از شرکت آهن و فولاد آنفنگ،حتی با قیمت کمتر از 450 دلار به ازای هر تن فوب می باشد.هرچند این موضوع را نمیتوان با منابع موجود در کارخانه ها در زمان نوشتن تایید کرد.

تاجری در استان ژجیانگ اظهار داشت که مشتریان خارج از کشور،قیمت هایی پایین تر از قبل را پیشنهاد می دهند،زیرا کارخانه تمایل بیشتری برای کاهش قیمت از خود نشان میدهد.وی گفت اکثر آنها در حدود 440 دلار به ازای هر تن فوب،پیشنهاد می کردند.در مقایسه با هفته ی پیش که خریداران حاضر به پرداخت 460دلار به ازای هر تن فوب بودند.

شایعات بازار

تاجری از ژجیانگ گفت:"گرایش و وضعیت بازار در حال حاضر نابسامان است. برخی از تجار به دلیل موجودی زیاد،در حال فروش کوتاه مدت هستند.درحالیکه مابقی انتظار دارند که قیمت به زودی صعود کند،بخصوص با توجه به اینکه قیمت های  داخلی،علائمی از ثبات بازار را نشان میدهد.من شنیده ام که برخی از افراد گروه دوم حتی سفارش های بیشتری جهت دریافت محصول،در کارخانه ثبت کرده اند."

بازار بورس آتی شانگهای

در روز چهارشنبه، اکثر معاملات انجام گرفته برای کلاف گرم در معاملات آتی ماه ژانویه، به قیمت 3405 یوان به ازای هر تن بود،که نسبت به روز  سه شنبه  9  یوان به ازای هر تن کاهش  یافته است.

 

 ترجمه اختصاصی آهن اینفو