کارشناس فروش ورق سیاه، اسید شویی و اسلب

کارشناس فروش ورق روغنی

کارشناس فروش گالوانیزه و رنگی

آدرس شرکت: اصفهان، خیابان سجاد، خیابان سپهسالار، ساختمان شهر ارا، طبقه اول، واحد 3
۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۰      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۱      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۲      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۳

ahaninfochannel      ahan_info

همانطور که سایر محصولات نورد تخت در ایالات متحده،تحت تاثیر همه گیری کووید-19 قرار گرفتند، محصولات روکش دار نیز از این قاعده مستثنی نیستند.با در نظر گرفتن اینکه ریزش و افت قیمت در طول ماه،مشاهده می شود.در همین حین که قیمت نفت خام به شدت کاهش یافته است و تولید کنندگان خودرو،تولید خود را متوقف کرده اند، کل بازار نورد تخت-با وجود تلاش کارخانه ها برای کاهش تولید و ظرفیت-دچار ضرر و زیان شده است.(آسیب دیده است) و گالوالوم نیز از این قاعده مستثنی نیست.

در تاریخ سه شنبه،21 آوریل،شاخص روزانه ی کلاف گرم، فوب کارخانجات ایالات متحده ی آمریکا،23.7 دلار به ازای هر صد کیلو برآورد شده است.(معادل 475.20 دلار به ازای هر تن کوتاه).که نسبت به قیمت ماه قبل 15.3 درصد کاهش یافته است.قیمت ماه قبل 28.06 دلار به ازای هر cwt(صد کیلو) بود. و 23.1 درصد کاهش نیز نسبت به بالاترین قیمت سال در تاریخ 15 ژانویه مشاهده می شود.بالاترین قیمت سال 30.91 دلار به ازای هر cwt(صد کیلو) می باشد.

در همین حال آخرین ارزیابی قیمت fastmarket کلاف فولادی گالوانیزه ی گرم(مبتنی بر گالوانیزه)،فوب کارخانجات ایالات متحده،34 دلار به ازای هر cwt(صد کیلو) می باشد.که این رقم معادل 680 دلار به ازای هر تن است.11.7 درصد نسبت به قیمت اواسط ماه مارس،کاهش قیمت مشاهده می شود.(قیمت این محصول تا اواسط ماه مارس 38.50 دلار به ازای هر cwt بود) و 13.9 درصد نسبت به بالاترین قیمت سال،در تاریخ 16 ژانویه، کاهش یافته است.بالاترین قیمت در سال 39.50 دلار به ازای هر cwt بود.

فعالان در بازار اعم از تولید کنندگان و تجار،به fastmarket گفتند که قیمت گالوالوم معمولا،نه همیشه،براساس قیمت محصولات مبتنی بر گالوانیزه،تغییر می نماید.قیمت کلاف گرم نیز در روند قیمتی گالوالوم،تاحدودی تاثیرگذار است.

در نتیجه، در تاریخ 21 آوریل،تخمین قیمت ماهیانه fastmarket برای کلاف گالوالوم،فوب کارخانجات آمریکا،به 34.75 دلار به ازای هر cwt )که معادل 695 دلار به ازای هر تن می باشد)،سقوط کرد.قیمت این محصول در اواسط ماه مارس 39دلار به ازای هر cwt بوده است که شاهد کاهش  10.9 درصدی می باشیم.و نسبت به قیمت 40 دلاری،که بالاترین قیمت سال در اواسط ماه فوریه بود،13.1 درصد کاهش مشاهده می شود.

اما همچنان منابع خاطر نشان کردند که تقاضا نسبتا خوب است،زیرا بخش ساخت و ساز نسبت به سایر بازار های مصرف کننده ی فولاد،در برابر ویروس مصونیت بیشتری داشته است.بیشتر محصولات گالوالوم در این بخش مورد استفاده قرار میگیرند.

یکی از خریداران فولاد اظهار کرد:"فعالیت های تجاری برای محصولات ما ثابت مانده است."

و یک توزیع کننده از جنوب غربی گفت :"اثرات مخربی بر تقاضا مشاهده می شود اما این مساله به دلایل اقتصادی ربطی ندارد.این امر ناشی از تعطیلات اجباری (به خاطر همه گیری ویروس)،می باشد." وی افزود میزان تقاضای گالوالوم،در هر ایالت متفاوت است و بستگی به میزان سفارش و تقاضا برای مسکن دارد.

وی خاطر نشان کرد:"به عنوان مثال،در جنوب،فعالیت های تجاری مثل همیشه برقرار است اما شمال کشور،در تعطیلات اجباری بیشتری به سر می برد." پیشبینی در مورد وضعیت بازار در ماه های آینده،حتی برای بقیه ی سال،هنوز نا مشخص است.

منابع اظهار داشتند: چه زمانی اقتصاد و صنعت مجددا شروع به کار خواهد کرد،و چه زمانی تقاضای فولاد به سطح نرمال باز خواهد گشت،چه زمانی قیمت کلاف گرم معیاری برای قیمت گذاری تمام محصولات تخت-بهبود خواهد یافت،سوالاتی هستند که فعالان در بازار می بایست برای یافتن جواب آنها منتظر بمانند.با توجه به اینکه تاثیر مخرب این بیماری همه گیر،بی سابقه است .

 

ترجمه اختصاصی از آهن اینفو