کارشناس فروش ورق سیاه، اسید شویی و اسلب

کارشناس فروش ورق روغنی

کارشناس فروش گالوانیزه و رنگی

آدرس شرکت: اصفهان، خیابان سجاد، خیابان سپهسالار، ساختمان شهر ارا، طبقه اول، واحد 3
۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۰      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۱      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۲      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۳

ahaninfochannel      ahan_info

کانون توجه بازار،معطوف به جلسات سالانه ی کنگره ی ملی جمهوری خلق چین،و  کنفرانس مشورتی سیاسی خلق چین یا جلسات همزمان می باشد که در اواخر همین هفته برگزار خواهد شد.سرنوشت قیمت محصولات در زنجیره ی تامین آهن به پیامد های ناشی از این کنفرانس بستگی دارد.

گردهمایی های سالانه ی مجلس شورای ملی چین،و هیئت مشاوره ی عالی سیاسی،یکی از مهمترین رویداد های مخاطره آمیز،در نیمه ی اول سال،برای فعالان بازار می باشد.

در باره ی تدابیر تحریک آمیزی که توسط رهبری دولت چین در طول جلسات،اعلام خواهد شد پیشبینی های زیادی  در مورد بازار های آسیایی،وجود دارد. که انتظار می رود جریان نقدینگی بیشتری به دومین اقتصاد بزرگ جهان،تزریق شود.و فشار های مالی ناشی از کویید-19 را که کشور چین هم اکنون با آن روبرو است را ،کاهش دهد.

بطور مرسوم،این جلسات دوگانه می بایست بر اساس برنامه در 5 ماه مارس برگزار میشد،اما به دلیل شیوع گسترده ی ویروس کووید-19 در چین،برگزاری آن به تعویق افتاد.این گردهمایی ها بطور معمول دو هفته ادامه دارد و تقریبا میزبان 3000 نماینده در سطح استانی،ملی و وزرا میباشد که برای تصویب قانون و برنامه برای  توسعه اقتصادی و اجتماعی در سطح ملی،گرد هم می آیند.

هیچ اطلاعیه ی عمومی مبنی بر برگزاری جلسات بصورت کنفرانس ویدئویی یا آنلاین ،یا اینکه آیا بخشی از آن بصورت کنفرانس ویدئویی برگزار می شود یا خیر وجود ندارد.افتتاحیه ی این مراسم در تاریخ 22 مه در روز جمعه برگزار خواهد شد.با وجود اینکه مساله ی اساسی جلسات،که در صدر مباحث مهم قرار دارد بررسی سیاست های دولت و کاهش فساد است،اما بخش عمده ای نیز بر اصلاحات اقتصادی متمرکز است.کمیته ویژه امور مالی و اقتصادی مسئول بررسی این مورد می باشد.

امید های بزرگ

منابع بازار انتظار دارند که پس از برگزاری این نشست و باتوجه به اقدامات محرک آنها،قیمت آهن در بازار داخلی،روند صعودی خود را ادامه دهد.انتظار می رود که این اقدامات منجر به افزایش سیاست های مالی،کاهش مالیات و عوارض و افزایش سرمایه گذاری های دولتی شود.لیو کون،وزیر دارایی چین،اخیرا در یادداشتی اظهار کرد که توجهات دولت بروی شرکت های کوچک و متوسط نیز معطوف خواهد بود.

از اواخر فوریه،به دلیل بهبود تقاضا و از سرگیری مجدد فعالیت های صنعتی،و کاهش موجودی فولاد در داخل کشور،شاهد روند صعودی قیمت فولاد بوده ایم.

از ماه آوریل،افزایش تولید در بزرگترین تولید کننده ی فولاد جهان،رخ داد و تولید نهایی فولاد تمام شده،به 107.01 میلیون تن رسید.کل تولید فولاد خام چین نسبت به سال گذشته 1.3 درصد افزایش داشته است و به مقدار 319.46 میلیون تن رسیده است.از ماه مارس،میزان تولید خودرو نیز 49.7 درصد افزایش و به 1.59 میلیون واحد افزایش یافت.هرچند که این میزان نسبت به سال قبل 4.6 درصد کاهش یافته است.

قیمت کلاف گرم در بازار های منطقه ای نیز در حال افزایش است،که موید اشتهای سیری ناپذیر چین برای محموله های وارداتی می باشد.تولید کننده ی عمده ی کلاف گرم ویتنام، Formosa Ha Tinh Steel Corp،به دنبال اینست که قیمت های محموله های ارسالی ژوئیه را،با تاخیر اعلام کند.تا زمانیکه نشانه های مثبتی از اجلاس دوگانه چین مشاهده شود  و به امید اینکه قیمت ها به سرعت بالا رود.

خریداری در ویتنام اظهار کرد :"قیمت ارائه شده ی داخلی،ممکن است 15-10 دلار به ازای هر تن افزایش یابد،اگرچه این مساله هنوز مورد تایید Formosa Ha Tinh Steel Corpنمی باشد."

قیمت بالا در بازار داخلی چین،در پی کویید-19،ناجی تولید کنندگان فولاد در سراسر جهان بوده است.زیرا این کشور را،به خریدار ثابت فولاد تمام شده و نیمه تمام،تبدیل کرده است.

در تاریخ 15 مه،تخمین قیمت fastmarket برای کلاف گرم،در بازار داخلی،تحویل درب کارخانه ای در شرق چین، 3450-3430 یوان(483-486 دلار)به ازای هر تن بود که نسبت به اوایل ماه آوریل،افزایش قیمت 20-10 یوانی مشاهده می شود.قیمت کلاف گرم در اوایل آوریل،3240-3220 یوان به ازای هر تن بود.

در روز جمعه،شاخص صادراتی کلاف گرم،فوب بندر اصلی چین،416 دلار به ازای هر تن بوده است که 0.23 دلار بالا رفته است.و نسبت به اول آوریل،1 درصد افزایش قیمت مشاهده می شود.

چین در هفته های اخیر،حداقل 600000تن کلاف گرم را از کارخانه های عمده ی تولید کننده ی فولاد در هند،ژاپن،کره جنوبی و روسیه وارد کرده است.همچنین بازرگانان چینی،با خرید محموله های فیزیکی،از فروش کوتاه مدت در بازار بورس داخلی،امتناع می ورزند.این تجار همچنین،مشتری ها و بازار هایی را برای مصرف و فروش این محموله های فیزیکی،پیدا کرده است.

همچنین تولیدکنندگان شمش در سراسردنیا،دریافته اند که چین یک خریدار ثابت و مشخص است.در نتیجه،هنگامی که کاهش تقاضا به دلیل ماه مبارک رمضان در کشورهای اسلامی،صورت می پذیرد، محموله ها از اوکراین،ویتنام،اندونزی،روسیه و هند راهی بنادر چین می شوند.

 

تامین سنگ آهن همچنان دشوار است

چین همچنین،سنگ آهن مصرفی خود را که کلید تولید محصولات فولادی یا آهنی می باشد را،نگه داشته است.در حالیکه میزان تولید سنگ آهن در معادن برزیلی،به دلیل باران های شدید و مسائل ناشی از همه گیری کووید-19، در سه ماهه ی اول سال،17 درصد کاهش یافته است.قیمت سنگ آهن متاثر از عدم تامین سنگ آهن از سمت تولید کننده ی بزرگ فولاد،برزیل می باشد.زیرا این تولید کننده براساس انتظارات،تحت تاثیر قرنطینه های ناشی از کویید-19 و افزایش تعداد  مبتلایان در ایالت پارا،( معدن سنگ آهن Vale's Carajas mine) قرار دارد.

بازرگان چینی با بیان اینکه"انتظار می رود قیمت سنگ آهن در کوتاه مدت ،افزایش یابد." گفت:"تامین سنگ آهن همچنان دشوار است،و کارخانه های فولادی شاهد ،سطوح پایین موجودی در انبارهای تولید کنندگان اصلی می باشند."

در تاریخ 15 مه،شاخص سنگ آهن با درجه خلوص 62 درصد،تحویل cfr چینگ دائو،93.65 دلار به ازای هر تن بود که نسبت به روز قبل، 1.48 دلار افزایش قیمت داشته است؛در حالیکه در همان روز،سنگ آهن با درجه خلوص 65 درصد منطقه ی برزیل،تحویل cfr چینگ دائو،110.10 دلار به ازای هر تن بود.افزایش قیمت 1.50 دلاری نسبت به روز قبل مشاهده می شود.

 

ترجمه اختصاصی از آهن اینفو