کارشناس فروش ورق سیاه، اسید شویی و اسلب

کارشناس فروش ورق روغنی

کارشناس فروش گالوانیزه و رنگی

آدرس شرکت: اصفهان، خیابان سجاد، خیابان سپهسالار، ساختمان شهر ارا، طبقه اول، واحد 3
۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۰      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۱      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۲      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۳

ahaninfochannel      ahan_info

در تاریخ 3 ژوئن،روز چهارشنبه،بازار کلاف گرم چین،به دلیل ضرر و زیان های حاصله در بازار معاملات آتی،تضعیف شد.اما صادر کنندگان با وجود رکود بازار،محصولات خود را با قیمت بالایی عرضه کردند.

بازار داخلی

شرق چین(شانگهای): 3640-3660 یوان (512-515 دلار)  به ازای هر تن،20-10 یوان کاهش قیمت به ازای هر تن مشاهده می شود.

فروشندگان در شانگهای،صبح روز چهارشنبه، کلاف گرم را به قیمت 3660 یوان به ازای هر تن عرضه کردند.اما بعد از ظهر پس از اینکه گرایش به بازار،به دلیل ضرر و زیان های حاصله از بازار معاملات آتی،کاهش یافت؛قیمت پیشنهادی خود را به 3640 یوان کاهش دادند.

یک منبع خبری اظهار داشت:"برخی از فعالان بازار،کاهش بیشتر قیمت را طی چند روز آینده پیشبینی می کنند.زیرا رشد قیمت در طول چند روز گذشته،صرفا به دلیل افزایش گرایش نسبت به بازار بوده،درصورتیکه تغییر چندانی در عرضه و تقاضا رخ نداده است."لیکن مابقی بازرگانان،در مورد عدم قطعیت بازار هشدار دادند زیرا تقاضای صنایع پایین دست،همچنان ثابت است.

صادرات:

شاخص صادراتی کلاف گرم فولادی fastmarket،فوب بندر اصلی چین،439.34 دلار به ازای هر تن بود .تغییر قیمت مشاهده نشده است.

با وجود اینکه در روز چهارشنبه،بازار داخلی راکد بود،اما اکثر بازرگانان اظهار داشتند که یافتن کلاف گرم با قیمتی پایین تر از 440 دلار به ازای هر تن،از کارخانه های اصلی،همچنان دشوار بود.این قیمت نیز نسبت به روز سه شنبه بدون تغییر مانده است.

 

بازرگانی از شانگهای گفت:"کاهش قیمت در بازار داخلی،برای کارخانجات بسیار جزئی بود. و بعید است که این امر منجر به افزایش تمایل آنها به بازار صادراتی شود."

منابع گفتند که خریداران در ویتنام پس از کاهش قیمت ها در چین،فعالیت های خود  را متوقف کردند،در انتظار این هستند که آیا در چند روز آینده،قیمت ها بیشتر کاهش می یابد یا خیر؟

اما یک تاجر از ژجیانگ گفت که مشتریان وی در ویتنام،هنوز قیمت 440 دلاری به ازای هر تن تحویل cfr،را برای کلاف گرم گرید SS400،می پذیرند.این قیمت معادل 430 دلار به ازای هر تن فوب چین می باشد.

این درحالی است که در بازار وارداتی کلاف گرم،خبر انجام معاملاتی با فروشندگان هندی گزارش شده است.فروشندگان هندی در روز چهارشنبه،محصول خود را به قیمت 440-435 دلار به ازای هر تن تحویلcfr چین عرضه کردند،که نسبت به قیمت445-440 دلاری  روز سه شنبه 5 دلار کاهش مشاهده می شود.تنها تعداد معدودی از واردکنندگان چینی،بصورت جدی،به دلیل رکود بازار،اقدام به مناقصه می نمایند.

گزارش شده که یک بازرگان بین المللی ساکن ایالات متحده،مقادیر نامعلومی از کلاف گرم هند را به قیمت 430 دلار به ازای هر تن تحویل cfr چین،وارد کرده است.

شایعات بازار

تاجر ویتنامی اظهار داشت:"شنیده ام که قیمت پیشنهادی هند به ویتنام نیز اندکی کاهش یافته است.این قیمت در حدود 438 دلار به ازای هر تن تحویل cfr ویتنام برای گرید های مجدد کلاف گرم بود،در حالیکه دیروز قیمت ها در حدود 440 دلار به ازای هر تن تحویل cfr ویتنام بود.اما هنوز خبری انجام معاملات نیست،زیرا بازرگانان،قیمت 430 دلار به ازای هر تن  تحویل cfr را برای کلاف گرم گرید مجدد،پیشنهاد میدهند."

بازار بورس آتی شانگهای

در روز چهار شنبه، اکثر معاملات انجام گرفته برای کلاف گرم،معاملات آتی ماه اکتبر، به قیمت 3525 یوان به ازای هر تن بود،که نسبت به روز سه شنبه،50  یوان افزایش قیمت مشاهده می شود.

 

ترجمه اختصاصی از آهن اینفو